اخبار داغ

دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان قاینات خبرداد

اقامه نمازجماعت در 70مسجد قاینات

اقامه نمازجماعت در 70مسجد قاینات
حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به اینکه در شهرستان قاینات بیش از170مسجدوجود دارد گفت: در 70مسجد شهرستان نمازجماعت برپا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام بهرام پور دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان قاینات در گفتگو با خبرنگار نسیم قائن اظهارداشت:21آگوست مصادف بابه آتش کشیدن مسجدالقصی توسط صهیونیستها درسال1969میلادی است ،لذا30مرداد بنا به درخواست جمهوری اسلامی ایران،ازسوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی افزود:مسجد پایگاه انسجام ویکپارچگی مسلمانان است وتشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی وانسجامی است که حضور در مسجد فراهم می آورد.

,

دبیر مرکزرسیدگی به امور مساجد شهرستان اظهارداشت:نمازگزاران همچون قطره های آب در مسجد به یکدیگر می پیوندند ودریایی از اتحادرا درمسجد به نمایش می گذارند وهمه در کنارهم وهماهنگ با یکدیگر سرود توحید را زمزمه می کنند.

,

حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به روایات متعددی در خصوص اهمیت جایگاه مسجد گفت:پیامبرخدا(ص)می فرمایند،دوست داشتنی ترین سرزمین ها نزد خدای متعال مساجد هستند

,

وی درادامه اظهارداشت:پیامبرگرامی اسلام(ص)پایه گذار اولین مسجد است واومکانی را پایه گذاری کرد که علاوه برعهده دار بودن نقش روحانی ومعنوی آن،کانون فعالیت های اجتماعی مسلمانان نیز به شمار میرفت وبه همین دلیل مسجد درطول تاریخ اسلام ازویژگی های برجسته ای برخوردار بوده است واز گذشته های دور همه امور مسلمین درابعاد مختلف از جمله عقاید وفعالیت های فرهنگی،عبادی،سیاسی واقتصادی در مساجد انجام می شد.

,

حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به اینکه در شهرستان قاینات بیش از170مسجدوجود دارد گفت: در 70مسجد شهرستان نمازجماعت اقامه

,

وی افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان قاینات دراواخر سال1392شروع به کار کرده است وتاکنون کارگاههای آموزشی مختلف براائمه جماعات مساجد،برگزاری کارگاههای آموزشی مختلف برای هیئت امنای مساجد،برگزاری کارگاههای آموزشی مختلف ویژه خدام مساجدرا در سطح شهرستان ومشهد مقدس برگزار کرده است .

,

بهرام پور برگزاری همایش ائمه جمعه وجماعات،هیئت امنا،خدام،فرماندهان پایگاههای بسیج ومسئولین کانون های مساجد را ازدیگر فعالیت های مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان برشمرد وگفت:توزیع پوستر،ماهنامه پیام مسجد وجزوات وکتابهای گوناگون به صورت ماهانه در مساجد از دیگر برنامه های این مرکز بوده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه