اخبار داغ

امام جمعه شهر ورزنه:

امام جماعت باید خلاء های فرهنگی مساجد را برطرف کند

امام جماعت باید خلاء های فرهنگی مساجد را برطرف کند
امام جمعه شهر ورزنه گفت: یکی از مشکلات امروز در برخی مساجد این است که هیئت امنا و امام جماعت توجه کمی به ایده های فرهنگی و اجرایی شدن آن دارند و این خلاء باید مرتفع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان شرق، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در گفتگویی با اشاره به اینکه تمام مسائل مرتبط با مسجد به عهده مرکز رسیدگی امور مساجد است، گفت: امور مساجد باید در هر شهر و منطقه ای بر وظایف خود واقف و به درستی به ایفای نقش خود بپردازد تا شاهد کاستی و خلاء در امر مسجد در مناطق دور از کلان شهرها نباشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان شرق، ,

امام جمعه شهر ورزنه اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز در برخی مساجد این است که هیئت امنا و امام جماعت ایده فرهنگی برای جوانان ندارد و به این دلیل مشاهده می کنیم که جوانان فقط برای نماز و مراسم های مذهبی محرم و ماه رمضان به مسجد می روند و مسجد را به عنوان پایگاه فرهنگی قوی نمی شناسند.

,

وی افزود: هیئت امنا باید فرصت های مطلوب با نهایت بهره برداری از مسجد را برای امام جماعت و به تبع آن جوانان فراهم کنند تا شاهد فرار جوان از این مکان مقدس نباشیم زیرا نقش مفید مساجد در دوران انقلاب به عنوان سنگری قوی برای جوانان را به درستی به یاد داریم.

,

امام جمعه شهر ورزنه با بیان اینکه امام جماعت نیز نباید فقط برای اقامه نماز به مسجد بیاید، تصریح کرد: امام جماعت باید رسالتش را به طور کامل انجام دهد و وظیفه خود بداند تا ارتباط گیری مثبت حول محور دینمداری با جوانان را در مساجد برقرار کند ولی دیده می شود برخی ائمه جماعت فقط برای اقامه نماز به مساجد می آیند.

,

وی تاکید کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امام جماعت مدیر مسجد است و بر حسب این فرمایش گوهربار یقینا امام جماعت باید برای نشاط مساجد و جذب جوانان نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

,

حجت الاسلام شامحمدی با اشاره به اینکه نشاط مومن باید در محیط مذهبی مثل مسجد شکل گیرد، خاطرنشان کرد: برخی هیئت امنا آنگونه که شایسته است حق مطلب را در تمیزی مساجد به جا نمی آورند و یا اجازه ورود جوانان به مساجد خارج از وقت نماز را سلب می کنند و قطع به یقین این دو مورد عامل مهمی در کم شدن نشاط در امور مساجد خواهد بود.

,

وی گفت: کم کاری امام جماعت و برخورد نامناسب با جوانان به عنوان عامل سومی در زمینه عدم ورود جوانان به سنگر معنویت است که باید با ایجاد و عملی کردن برنامه های جامع مرتفع شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه