اخبار داغ

قصه پروژه های نیمه تمام سر دراز دارد؛

قطار پروژه های نیمه تمام، روی ریل کمبود اعتبار

قطار پروژه های نیمه تمام، روی ریل کمبود اعتبار
پروژه های نیمه کاره مختلفی در بروجرد وجود دارد که هر کدام با توجه به نیاز شهرستان کلنگ زنی شده اند اما بسیاری از این پروژه ها یا با کُندی پیش می روند و یا کلا تعطیل شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک  تعداد قابل توجهی پروژه های نیمه تمام در شهرستان بروجرد وجود دارد که هر کدام با پیشرفت های مختلفی در گوشه ای از شهر رها شده اند، پروژه هایی که دیده می شود در یک سال آنقدر اندک پیشرفت داشته اند که قابل گفتن نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,  ,

 

,

یکی از مهمترین دلایل پیشرفت کُند پروژه ها، کمبود اعتبار است، پروژه هایی که سالهاست در انتظار افتتاح منتظر مانده اند و سال به سال بر عمرشان افزوده می شود و گاهی فرسوده می شوند و به بهره برداری نمی رسند.

,

 

,

هر ساله در بسیاری از مناسبت ها کلنگ زنی های صورت می گیرد و در همان زمان وعده افتتاح توسط مسئولین بیان می شود اما گاهی با گذشت یک دهه مشاهده می شود که هنوز این پروژه به ایستگاه افتتاح نرسیده است.

,

 

,

در طول سال با اعتبارات قطره چکانی و اندک می بینیم که پروژه ها یا تعطیل می شوند و یا با درصد ناچیزی پیش می روند و گاهی با گذری در شهر کلکسیونی از پروژه های نیمه تمام مشاهده می شود.

,

 

,

10 سال از کلنگ زنی بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) می گذرد

, 10 سال از کلنگ زنی بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) می گذرد, 10 سال از کلنگ زنی بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) می گذرد,

نتیجه تصویری برای بیمارستان ایت اله بروجردی تسنیم

, نتیجه تصویری برای بیمارستان ایت اله بروجردی تسنیم, نتیجه تصویری برای بیمارستان ایت اله بروجردی تسنیم,

 

,

 

,

بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) در سال 86 در شهرک اندیشه بروجرد کلنگ زنی شد و قرار بود این پروژه در سال 92 به بهره برداری برسد اما با گذشت یک دهه از کلنگ زنی هنوز افتتاح نشده ولی در ایستگاه پایانی برای افتتاح قرار دارد که بیمارستان تکمیل شده و در بخش های مختلفی تجهیز صورت گرفته و طبق وعده ها قرار است در هفته دولت افتتاح شود.

,

 

,

پُل رودکی بروجرد در انتظار اعتبار

, پُل رودکی بروجرد در انتظار اعتبار, پُل رودکی بروجرد در انتظار اعتبار,

نتیجه تصویری برای پل رودکی بروجرد

, نتیجه تصویری برای پل رودکی بروجرد, نتیجه تصویری برای پل رودکی بروجرد,

 

,

پُل رودکی بروجرد به عنوان بزرگترین پل روگذر شهری استان لرستان پنج سال است که نیمه کاره رها شده و از سال 92 تا کنون روند پیشرفتی در این پروژه دیده نشده است در حالی که قرار بود ظرف مدت 18 ماه ساخته شود اما از سال 92 تا کنون نیمه کاره رها شده و علف روی این پروژه سبز شده است.

,

 

,

ساخت این پل با هدف باز کردن گره ترافیک آغاز شد اما نه تنها در طول این مدت پروژه پیشرفت نکرده تا مشکل ترافیک را حل کند بلکه به دلیل فعالیت عمرانی و نیمه کاره بودن این پروژه همچنان بر ترافیک شهر افزوده است.

,

 

,

این پل به طول بیش از 400متر، خیابان 45متری شهرداری را به 45متری بسیج بروجرد متصل می کند که قرار بود با بهره برداری از آن ترافیک مسیر رودکی مرتفع شود و با هزینه ای بالغ بر 11 میلیارد تومان ساخته شود که این پروژه همچنان در خواب زمستانی فرو رفته است.

,

 

,

اعتباراتی که پشت سدها جاخوش کرده اند

, اعتباراتی که پشت سدها جاخوش کرده اند, اعتباراتی که پشت سدها جاخوش کرده اند,

 

,  ,

نتیجه تصویری برای سد آبسرده بروجرد

, نتیجه تصویری برای سد آبسرده بروجرد, نتیجه تصویری برای سد آبسرده بروجرد,

 

,

در شهرستان بروجرد سدهای آبسرده، شهید بروجردی و گلرود در حال ساخت هستند که سد آبسرده بروجرد در سال ۸۸ با هدف تامین آب شرب و کشاورزی بروجرد کلنگ زنی شد و بعد از گذشت 8 سال تا کنون حدود30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از ماه گذشته تا کنون به عنوان یکی از پروژه های مهم در دستور کار قرار گرفته و قرار است در کمتر از سه سال به بهره برداری برسد.

,

 

,

اما یکی دیگر از سدهایی که نیمه کاره مانده، سد شهید بروجردی است که تا کنون فقط 7 درصد پیشرفت داشته و  سد گلرود هم از دیگر پروژه های نیمه کاره در این شهر  است که تا افتتاح و بهره برداری فاصله زیادی دارند.

,

 

,  ,

دو کتابخانه بروجرد با پیشرفت 90 درصد در انتظار اندکی اعتبار

, دو کتابخانه بروجرد با پیشرفت 90 درصد در انتظار اندکی اعتبار, دو کتابخانه بروجرد با پیشرفت 90 درصد در انتظار اندکی اعتبار,

 

,  ,  ,

نتیجه تصویری برای کتابخانه آیتی بروجرد

, نتیجه تصویری برای کتابخانه آیتی بروجرد,

 

,

در شهرستان بروجرد دو کتابخانه استاد آیتی و شهید باهنر وجود دارد که هر دو پیشرفت بالای 90 درصد دارند و تنها اندکی اعتبار نیاز است تا به بهره برداری برسند، کتابخانه استاد آیتی بیش از 95 درصد و کتابخانه باهنر 90 درصد پیشرفت کرده و با کمی اعتبار این دو کتابخانه به بهره برداری می رسند.

,

 

,

اما هفته دولت نزدیک است، به نظر می رسد به جای کلنگ زنی پروژه هایی که قرار است سالها نیمه کاره رها شوند،نیاز است عزمی جدی برای تکمیل و بهره برداری پروژه های نیمه تمامی که با پیشرفت هایی بالا در حال ساخت هستند جزم شود تا پروژه های نیمه تمام از این لیست خارج شوند.

,

 

,

باید پروژه هایی که نیاز شهر است و با بهره برداری از آنها بخشی از مشکلات شهر حل می شود در اولویت افتتاح قرار بگیرند نه اینکه روز به روز بر تعداد پروژه های نیمه تمام افزوده شود.

,

 

,

حالا باید منتظر ماند و دید امسال تا پایان سال چه تعداد از این پروژه ها می توانند به افتتاح برسند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه