اخبار داغ

مدیر مجموعه جهانی باغ فین کاشان خبر داد؛

ساماندهی و حفاظت فضای سبز مجوعه تاریخی باغ فین

ساماندهی و حفاظت فضای سبز مجوعه تاریخی باغ فین
مدیر مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان از عملیات حفاظت و نجات بخشی فضای سبز این مجموعه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول؛ مدیر مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان از عملیات حفاظت و نجات بخشی فضای سبز این مجموعه خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,

سمیه فرهادی گفت: حفاظت و نجات بخشی درختان باغ فین و ساماندهی فضای سبز باغ فین با اعتباری بالغ بر 440 میلیون از اعتبارات ملی انجام شده است.

,

به گفته وی، شستشوی 365 اصله درخت سرو و هشت اصله درخت چنار با ارتفاع حدود 20 متر، حذف تدریجی فضای چمنکاری، آماده سازی باغ برای کاشت درختان میوه، خشک برداری درختان و سایر عملیات های مورد نیاز از اقداماتی است که برای ساماندهی فضای سبز این مجموعه جهانی انجام شده است.

,

مدیر مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان افزود: عملیات شستشوی درختان به منظور کنترل آفات گیاهی، حفظ طراوت و شادابی فضای سبز، حذف ذرات آلاینده و گرد و خاک و همچنین بهبود وضعیت سبزینگی و شادابی درختان و دست آخر افزایش طول عمر مفید آنها صورت گرفته است.

,

وی با تاکید بر اینکه در این عملیات شستشوی درختان با استفاده از حشره کش ارگانیک پالیزین صورت گرفته است افزود: این ماده دارای ترکیبات صابونی و روغن گیاهی نارگیل به همراه سایر عصاره های گیاهی است که این سم در کنترل طیف وسیعی از حشرات بسیار مورد استفاده بوده، باعث زودودن چربی، گرد و خاک از روی درختان شده و از طرف دیگر برای محیط زیست بی خطر است.

,

وی ابراز کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی فضای سبز باغ فین با توجه به مصرف زیاد آب برای چمنکاری‌ها و همچنین جایگزینی آن با گونه های کم مصرف و متناسب با باغ ایرانی بوده است.

,

فرهادی در پایان افزود: کاشت درختان میوه بومی که سابقاً در باغ فین وجود داشته است از دیگر اقدامات آتی فضای سبز باغ فین خواهد بود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه