اخبار داغ

ولایتی در مشهد:

افرادی که جلوتر یا عقب‌تر از دین حرکت می‌کنند، منحرف می‌شوند

افرادی که جلوتر یا عقب‌تر از دین حرکت می‌کنند، منحرف می‌شوند
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام جواد(ع) به شدت با افرادی که غلو می‌کردند مبارزه می‌کردند؛ زیرا تنها راه نجات همراهی با دین است و افرادی که جلوتر یا عقب‌تر از دین حرکت می‌کنند منحرف می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی اکبر ولایتی عصر امروز در «همایش بین‌المللی فرهنگ و سیاست در سیره امام جواد(ع)» که در تالار قدس حرم مطهر برگزار شد، یکی از مشکلات زمان ائمه را شهادت ایشان در زمان عباسیان در صورت شناختن جانشین امام دانست و گفت: به همین دلیل ائمه با انواع روش‌ها و تدابیر پیچیده کار خود را آغاز می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وظیفه شیعیان در زمان امامان، شناسایی امام واقعی از بین مدعیان امامت بود

, وظیفه شیعیان در زمان امامان، شناسایی امام واقعی از بین مدعیان امامت بود ,

 

,

وی با اشاره به این نکته که وظیفه شیعیان این بود که امام واقعی را از بین مدعیان امامت تشخیص دهند، ادامه داد: با توجه به اینکه امام جواد(ع) در هشت سالگی به امامت رسیدند، برای افراد سخت بود که کودک هشت ساله امام شیعیان باشد.

,

 

,

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امام جواد(ع) جوان‌ترین امام بودند و مناظره‌های مختلفی در زمینه‌های متفاوت دارند که یکی از این مناظره‌ها با یحیی بن اکثم است.

,

 

,

ولایتی اضافه کرد: در این مناظره امام جواد(ع) به سبک سقراطی به او پاسخ می‌دهد که در نهایت این فرد خودش متوجه می‌شود اصل سوال نادرست است.

,

 

,

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر فعالیت‌های امام جواد(ع) را فرستادن محدثین و مفسیرین به اقصی نقاط جهان اسلام خواند و ابراز داشت: ائمه یا در مدینه بودند یا به جبر در بغداد و با توجه به اینکه جمع کثیری از شیعیان در دیگر مکان‌ها زندگی می‌کردند می‌بایست شبکه‌ای پنهانی بین آنان و امام به وجود می‌آمد که این شبکه برای تشکیلات عظیم اسلام ضروری بود.

,

 

,

امام جواد(ع) به شدت با افرادی که غلو می‌کردند مبارزه می‌کرد

, امام جواد(ع) به شدت با افرادی که غلو می‌کردند مبارزه می‌کرد,

 

,

وی به وجود غالیان در زمان امامت جواد الائمه اشاره و خاطر نشان کرد: امام جواد(ع) به شدت با افرادی که غلو می‌کردند مبارزه می‌کردند؛ زیرا تنها راه نجات همراهی با دین است و افرادی که جلوتر یا عقب‌تر از دین حرکت می‌کنند منحرف می‌شوند.

,

 

,

ولایتی یادآور شد: هفت سال بعد از شروع امامت امام جواد(ع) مردم قم برای اعتراض به خراج ظالمانه با کمک یکی از وکلای امام جواد به نام یحیی بن عمران قیام کردند و حمایت، پشتیبانی و تشویق مردم به قیام علیه ظلم‌های حکومت نقش رهبری دینی، سیاسی و مبارزاتی بود که امام جواد(ع) اهتمام ویژه‌ای به آن داشتند و سرانجام توسط همسرشان، دختر مامون، به شهادت رسیدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه