اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد:

پروژه احداث ایستگاه دائم برق بهمئی در انتظار پیمانکار جدید/خسارات ناشی از نوسانات برق به مردم پرداخت می شود

پروژه احداث ایستگاه دائم برق بهمئی در انتظار پیمانکار جدید/خسارات ناشی از نوسانات برق به مردم پرداخت می شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آخرین وضعیت برق در شهرستان بهمئی، از افزایش بار در این شهرستان خبر داد و گفت:پروژه احداث ایستگاه دائم برق بهمئی در انتظار پیمانکار جدید است که بعد از برگزاری مناقصه در اولین فرصت شروع می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری آوای ماغر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی مشکلات زیر ساختی شهرستان بهمئی که در دفتر فرمانداری برگزار شد، به آخرین وضعیت برق شهر لیکک پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر,

داود راهزادی با اشاره به تاریخچه ای از وضعیت برق بهمئی، افزود: تا خردادماه سال89 برق کل شهرستان بهمئی با یک خط تک مداره و 16.5مگاوات از شبکه برق شهرستان بهبهان تغذیه می شد .

,

وی گفت:با پیگیری مسئولان وقت شرکت توزیع نیروی برق استان که جا دارد همینجا از آنها یاد کنیم تصویب شد که در منطقه لیکک یک ایستگاه دائم برق احداث کنند و همزمان با تصویب ایستگاه دائم ،یک ایستگاه موقت در منطقه سه راه امیر حاضر در سال 89 نصب شد .

,

راهزادی خاطرنشان کرد: با احداث ایستگاه موقت برق بهمئی در امیر حاضر یک فیدل برق موجود را بر روی یک ترانس گذاشتند و با افزایش بار در خرداد 91یک خط دومداره تا ورودی شهر لیکک احداث شد که در سال 93این خط دومداره 22.8مگاوات برق را به شهرستان منتقل کرد.

,

وی گفت: تصمیم گرفتیم یک ترانس جدید احداث کنیم و به خاطر مشکلات که اجازه عبور خط از معبر امیر حاضر داده نشد، یک ایستگاه موقت اجاره گرفتیم و با یک تکنولوژی جدید که اولین بار در جنوب کشور اجرا شد 30 کیلومتر شبکه را با هزینه اندک احداث کردیم.

,

راهزادی افزود: در سال 93 برق شهرستان بهمئی به طور کامل از برق شهرستان بهبهان جدا شد.

,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت:در سال های اخیر شاهد افزایش بار شدید بر روی شبکه برق شهرستان بهمئی بودیم که ناشی از تغییر الگوی مصرف و گرمای هواست، این افزایش بار با تعداد مشترکین همخوانی ندارد.

,

راهزادی با اشاره به افزایش مصرف برق شهروندان، گفت:سال 89 برق مورد نیاز شهرستان 16.5مگاوات،سال90به 19مگاوات،91 به 22مگاوات، سال 92به 23مگاوات، سال 93 به 24 مگاوات ، سال 94 به 27 مگاوات ،سال 95 به 30و 96به 33مگاوات افزایش یافت که این میزان مصرف مربوط به پیک مصرف می باشد.

,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ما 60مگاوات ظرفیت داریم و در زمینه تامین برق مشکل نداریم ، اگر در بخشی از شبکه ضعف ولتاژ داشتیم، کارشناسان ما با درخواست شهروندان و نصب ترانس در آن بخش ولتاژ را تقویت می کنند.

,

راهزدای گفت:از سال 90تاکنون نزدیک به 5هزار انشعاب در بهمئی فروختیم اما مصرف شهروندان دوبرابر شد، هر چند از لحاظ اقتصادی برای شرکت مقرون به صرفه نیست اما از سال 90تاکنون با هدف خدمت رسانی در حوزه برق، تاکنون 22 میلیارد تومان هزینه کردیم.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در خلال این نشست با اشاره به اینکه سال گذشته پروژه ایستگاه برق فشار قوی بهمئی را  در دستور کار داشتیم، گفت: نباید مشکلات را در حد یک نشست بدانیم و بی نتیجه به حال خود رها کنیم.

,

سرهنگ سید روح الله شاهینی خطاب به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت:ما مسئولان شهرستان بهمئی  شبانه روز زیر فشار مطالبات به حق مردم بهمئی هستیم و اکنون باید بیان کنید که برای مردم بهمئی چه آوردید؟

,

وی افزود:شهرستان ما شهرستانی فقیر و محروم است، مردم ما مشکلات زیادی دارند، در این گرمای شدید وسایل برقی مردم بر اثر نوسانات برق سوختند، دم در اتاق ما هستند، ما باید چه جوابی به مردم بدهیم.

,

راهزادی در پاسخ به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی گفت: همین جا اعلام می کنم هر وسیله  ای از شهروندان که بر اثر نوسانات برق بسوزد، در صورت درخواست از طرف مردم و تایید کارشناسان، ما موظف به پرداخت خسارت آنها هستیم.

,

رئیس اداره برق شهرستان بهمئی با انتقاد از به درازا کشیدن برق موقت دکل دیجیتال شهر لیکک، گفت: سیاوش، فرماندار وقت بهمئی در روز افتتاح دکل های دیجیتال شهرستان قول داد در اسرع وقت شبکه برق دکل های دیجیتال را احداث کنند اما تاکنون این مشکل حل نشد.

,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آخرین وضعیت ایستگاه دائم برق شهر لیکک، گفت: با توجه به حساسیت وضعیت برق شهرستان بهمئی این پروژه در دستور کار ویژه ماست.

,

راهزادی افزود: پیمانکار این پروژه به دلیل عدم پایبندی به قرارداد طی یک پروسه زمان بر برکنار شد و نامه خلع ید وی به وزارت نیرو ارسال شد که در اسرع وقت با اعلام یک مناقصه کار به یک پیمانکار جدید واگذار می شود.

,

وی در مورد پروژه احداث یک نیروگاه برق در شهرستان بهمئی گفت: این نیروگاه به همت بخش خصوصی احداث می شود که می طلبد مسئولان شهرستان بهمئی برای تسریع در ساخت آن با وی همکاری های لازم را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه