اخبار داغ

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

اجرای پروژه خط دوم انتقال آب از زرینه‌رود به تبریز متوقف شد

اجرای پروژه خط دوم انتقال آب از زرینه‌رود به تبریز متوقف شد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با ابلاغ سرپرست وزارت نیرو اجرای پروژه خط دوم انتقال آب از زرینه‌رود به تبریز متوقف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، درباره خط لوله دوم انتقال آب از میاندوآب به تبریز گفت: با پیگیری های صورت گرفته و با دستور سرپرست وزارت نیرو، اجرای پروژه خط دوم انتقال آب از زرینه‌رود به تبریز متوقف شد.

وی افزود: نمایندگان دلسوز برای دریاچه ارومیه ۹ سال مقاومت کردند تا دولت از اجرای این پروژه منصرف شود. بالاخره ۳۰ مرداد، کارگاه مربوطه که تجهیز شده بود، به طور موقت تعطیل شده و امیدواریم پس از این نیز اجرای پروژه از سر گرفته نشود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقاومت نمایندگان به این دلیل است که انتقال آب برای آب شرب تبریز نیست بلکه برای استفاده در کارخانجات است که در رابطه با این موضوع نیز پیشنهاد شده تأمین آب از ارس صورت گیرد چراکه حوضه آبریز دریاچه ارومیه فقط مربوط به دریاچه است.

گفتنی است، پیش از این برخی از نمایندگان شهرستان های مختلف آذربایجان غربی با ارسال نامه هایی به رئیس جمهور یا معاون اول وی، اعلام نارضایتی و مشکلات و پیامدهای اجرای این پروژه را اعلام کرده و خواستار توقف اجرای آن شده بودند.

از سوی دیگر برخی از افراد معتقدند، از آنجایی که زرینه رود میاندوآب تامین کننده نیمی از آب دریاچه ارومیه است، بنابراین باید در راستای احیای این دریاچه از اقدامی که سبب بحرانی تر شدن وضعیت دریاچه می شود خودداری کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه