اخبار داغ

"مورنا" روستایی فراموش شده درکشور/روستایی که از حداقل های زندگی محروم است

"مورنا" روستایی فراموش شده درکشور/روستایی که از حداقل های زندگی محروم است
"مورنا" روستایی در ۱۷۰ کیلومتری کهگیلویه و بویراحمد که اهالی آن در خانه های خاکی و گلی زندگی می کنند که از حداقل امکانات اولیه محروم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، مورنا، روستایی زیبا با جاذبه های طبیعی فراوان که در دل کوه که در 50 کیلومتری بخش لوداب و  در 170 کیلومتری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و 45 خانوار در آن زندگی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

, ,

روستای مورنای لوداب ، در منطقه صعب العبور و کوهستانی شهرستان بویراحمد واقع شده که برای رفتن به آن تنها با خودروهای شاسی بلند رفت چرا که این روستا در پشت کوههای بلند و بلند واقع شده است.

,

به محض ورود به روستا دنبال تابلوی نام روستا در ورودی آن می‌گردم تا مطمئن شوم درست رفته‌ام،  تابلوی روستا را میبینمو وقتی کمی جلوتر می روم تنها فقر  و محرومیت خودنمایی میکند.

,

, ,

چهره روستا محرومیت را فریاد می‌زند، دیدن خانه های گلی و سنگی و ساکنان روستا شاید بیشتر از تابلویی که بر سر درِ روستا بود؛ نام «مورنا » را در ذهنمان تداعی کند، اینجا «فقر» در قاب تصویر روستا کنار هر خانه و صاحب‌خانه‌ای ایستاده است و خبر از نداری مردمانش می‌دهد.

,

یکی از ساکنان مورنا در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با بیان اینکه ساکنان این روستا به علت نبود روستا را رها کرده اند، گفت: در چهره هر کدام از روستاییان حس امیدی می بینیم که شاید وضعیت اهالی این منطقه محروم بالا روشن شود.

,

, ,

این مرد روستایی که دائم از بی توجهی مسئولان به این روستا حسرت می خورد، افزود: روزانه تنها یک ساعت آب داریم و به روستاهای همجوار مراجعه می کنند و  آب آشامیدنی خانواده خود را تهیه می کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه درآمد اصلی اهالی روستای مورنا کشاورزی و دامداری است، اضافه کرد: متاسفانه در این زمینه هم حمایتی مسئولان انجام نمی دهند.

,

, ,

این پیرمرد کم کم نیم نگاهی به اهالی روستا که از بالادست روستا ما را مشاهده می کردند انداخت و عنوان کرد: اهالی این روستا به دلیل مشکلاتی نظیر آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، نبود حمام، نداشتن سرویس بهداشتی مناسب، نداشتن درآمد کافی و فقر مالی در مضیقه هستند.

,

, ,

حال جای سوال دارد چرا باید روستاهایی در این باشند که بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی حتی از نعمت یک حمام، سرویس بهداشتی و امکانات اولیه زندگی و خانه مناسب محروم باشند؟

,

مردم این روستا عنوان می کنند بعضی از مواقع مسئولان برای انتخابات به این روستا مراجعه می کنند و وعده هایی نیز می دهند اما بعد از پیروزی دیگر مورنا را به فراموشی می سپارند.

,

مردم این منطقه به وضوح از تلاش های تنها نهادی که به کار عمرانی انجام می دهند بسیج دانشجویی تشکر کردند.

,
 
,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه