اخبار داغ

مسئول کانونهای فرهنگی وهنری مساجد شهرستانهای سبزوار، داورزن وخوشاب:

کارکردهای فرهنگی مساجد مورد غفلت قرار گرفته است

کارکردهای فرهنگی مساجد مورد غفلت قرار گرفته است
مسئول کانونهای فرهنگی وهنری مساجد شهرستانهای سبزوار، داورزن وخوشاب گفت: کارکردهای فرهنگی مساجد مورد غفلت قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  علیرضا رادمان در گفت وگو با بصیر سبزوار با بیان اینکه مسجد در اسلام دارای جایگاه والا و در تمام زمینه ها دارای ظرفیت های فراوانی است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین ظرفیت های مسجد در حوزه فرهنگ است که متاسفانه مورد غفلت و کج سلیقگی واقع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار ,

 

,

وی با اشاره به اینکه واژه مسجد بیست و هشت بار در قرآن کریم ذکر شده و همچنین در بیان معصومین (ع) اشاره ای فراوانی به جایگاه ویژه مسجد در دین اسلام شده است، عنوان کرد: غفلتها وکج سلیقگی‌هایی که صورت گرفته باعث شده ما برداشتی ناقص از مسجد و مسجدی داشته باشیم و نقش و جایگاه مسجد را در بعضی موارد به حد یک نماز خانه تقلیل دهیم در حالی که بعد از کارکرد عبادی، کارکرد فرهنگی مهمترین کارکرد مسجد است.

,

 

,

رادمان در ادامه به نقش مساجد پویا در افزایش سطح آگاهی جامعه در حوزه های مختلف اشاره کرد وافزود :باید تملم تلاش خود را صرف ارتقا سطح کنونی  مساجد کرده تا این سطح را به مسجد طراز اسلامی برسانیم.

,

 

,

مسئول کانونهای فرهنگی وهنری مساجد شهرستانهای سبزوار، داورزن وخوشاب با این توضیح که مسجد تراز اسلامی مسجدی که اسلام راستین متولّد و متجلّیِ در خود را، به اوج کمال در امامت موعود می‌رساند، عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد میتوانند، یکی از گامهای اساسی و مؤثر در جهت رسیدن به این امر مهم باشند.

,

 

,

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد ماموریت عمران معنوی مساجد، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، موضوع خانواده به عنوان نظام زن و خانواده در بستر مسجد، موضوع جمعیت، بصیرت افزایی و کارآفرینی فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند.

,

 

,

رادمان اضافه کرد: تنها راه مقابله با تهدیدات دشمنان اسلام، تقویت فرهنگ و اشاعه آموزه های دینی و فرهنگ اسلامی از طریق افزایش ساعت حضور درمساجد و مطابق تعالیم دینی مسجد پویا بازوی کارآمد برای تحقق شایسته اهداف فرهنگ اسلامی در جامعه اسلامی است.

,

 

,

درحال حاضر شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن دارای 130 باب کانون است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه