اخبار داغ

مداح اهل بیت(ع):

مداحان از منبر علما استفاده کنند

مداحان از منبر علما استفاده کنند
مداح اهل بیت(ع)با بیان اینکه حضور دائمی در محضر اساتید اخلاق و عرفان برای هر مداحی لازم است، اظهار کرد: مداحان بدانند که اول باید مرشد باشند و کسی که می خواهد مرشد باشد یعنی هدایت کند اول باید خودش هدایت شده باشد و این مستلزم زانو زدن دائمی در محضر اساتید اخلاق و عرفان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مادحین؛محسن شکل آبادی مداح اهل بیت(ع)، با بیان اینکه نعمت مداحی برای مداحان، نباید مانعی برای رشد و کمال آنها شود، عنوان کرد: امروزه متاسفانه، مداح شدن برای برخی به جای سکوی پرتاب به کمال، مانع رشد و کمال در زندگی شده است که اگر مداح نبود شاید بهتر زندگی می کرد و بیشتر رشد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مادحین,

وی تصریح کرد:مداحی، حجاب نورانی برای مداح نشود، یعنی نعمت مداحی برای مداحان، مانع رشد و کمال نشود.

,

این مداح اهل بیت(ع) به موضوع حضور مداحان در پای منبر خطبا و فعالیت در مساجد محل خودشان اشاره کرد و افزود: عموما مداحان ما فقط به مداحی خود در مکان هایی که دعوت می شوند آن هم در ساعت مربوطه حاضر می شوند، یعنی از منبر و مطالب اخلاقی و مفید منبر دوره شده اند.

,

وی تصریح کرد: چرا برخی مداحان در مساجد و نماز جماعت حضور ندارند، چرا آنها در مساجد محل خود، وظیفه خود را ادا نمی کنند و با صدای خوش خود تعقیبات را نمی خوانند؟

,

این فعال فرهنگی با بیان اینکه حضور دائمی در محضر اساتید اخلاق و عرفان برای هر مداحی لازم است، اظهار کرد: مداحان بدانند که اول باید مرشد باشند بعد مداح و کسی که می خواهد مرشد باشد یعنی هدایت کند اول باید خودش هدایت شده باشد و این مستلزم زانو زدن دائمی در محضر اساتید اخلاق و عرفان است.

,

مدیر فرهنگی باشگاه فولاد مبارکه اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا مداحان نیز می توانند در حوزه های دیگر، فعالیت های مذهبی داشته باشند، بیان کرد: مداحان در عرصه های غیر مذهبی، هم وارد شوند و فعالیت مداحی خود را انجام دهند به عنوان مثال بنده در عرصه ورزش حضور دارم و فعالیت های دینی و اعتقادی انجام می دهم.

,

شکل آبادی تصریح کرد:وقتی شما وارد عرصه های خارج از فضای مذهبی مانند فضای اقتصادی، ورزشی و غیره می شوید و نام امام حسین(ع) را می برید، این یک کار بزرگی است که صورت دادید.

,

وی افزود: شما فقط در هیئت خود مسئول نیستید، بلکه در مسجد محل، محل کار و در فامیل هم باید رسالت مداحی خود را نشان دهید.

,

عضو شورای عالی مداحان و شاعران مجمع الذاکرین اصفهان، تعامل شاعران و مداحان را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: تعامل بین شاعران و مداحان نیز دراصفهان متوسط است و من فکر می کنم که شعرا از مداحان حمایت می کنند ولی خود از حمایت مداحان متاسفانه برخوردار نیستند.

,

وی اظهار کرد: شاعران شعر به مداحان می دهند و در خواست های آنها را به نوعی در هر زمینه شعر و سبک بر آورده می کنند، ولی مداحان از آنها حمایت نمی کنند.

,

وی اضافه کرد: امیدوارم در این عرصه در شهر اصفهان همدلی مداحان با یکدیگر و همچنین همدلی مداحان و شعرا بیشتر شود.

,

این مداح اهل بیت(ع) در پایان خطاب به مداحان، حمایت مادی و معنوی از شاعران را توصیه کرد و گفت:حمایت مداحان از شاعران می تواند مادی و معنوی باشد. ولی بیشتر شاعران ما نیاز به حمایت معنوی دارند.

,

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال با توجه به اینکه در شهر محافل شعر زیاد موجود است، ولی مداحان ما در آن حضور کم رنگ دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه