اخبار داغ

شهردار و اعضای شورای چهارم شهر مهدیشهر مطرح کردند:

بیشترین پروژه های ناتمام استان در مهدیشهر است/ وظیفه شورا و دولت در قبال مردم برعکس شده است

بیشترین پروژه های ناتمام استان در مهدیشهر است/ وظیفه شورا و دولت در قبال مردم برعکس شده است
شهردار و اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مهدیشهر در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، با ارائه گزارش عملکرد و پیگیری های خود، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، شهردار و اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مهدیشهر در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، با ارائه گزارش عملکرد و پیگیری های خود، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا،,

علی بخش کسائیان رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مهدیشهر در نشست خبری با خبرنگاران با ارائه گزارشی از فعالیت های 4 ساله این شورا، اظهار کرد: در این دوره از شورا 480 جلسه برگزار کردیم که 2178 مصوبه در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... حاصل این جلسات بوده است.

,

اعتبارات شهرداری در دوره چهارم شورای شهر 3 برابر شده بود

, اعتبارات شهرداری در دوره چهارم شورای شهر 3 برابر شده بود ,

وی از افزایش 3 برابری اعتبارات و بودجه محقق شده شهرداری در این دوره شورا خبر داد و افزود: مجموع بودجه محقق شده از دوره اول تا شورای دوره سوم تا پایان سال 91 مبلغ 3 میلیارد و 600 میلیون تومان بود ولی در شورای دوره چهارم و تا پایان سال 95 مبلغ 9 میلیارد و 600 میلیون تومان تحقق بودجه داشتیم.

,

رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مهدیشهر اضافه کرد: برای سال 96 بودجه 12 میلیارد و 600 میلیون تومان پیش بینی شده است.

,

رویکرد شورای چهارم برنامه ریزی در حوزه گردشگری بود

, رویکرد شورای چهارم برنامه ریزی در حوزه گردشگری بود ,

کسائیان با بیان اینکه شورای چهارم از ابتدای فعالیت خود با رویکرد گردشگری کار خود را آغاز کرد، گفت: سیاست شورا دعوت از سرمایه گذاران و کارآفرینان بود که در این زمینه از تک تک آنها دعوت کردیم و طرح و پیشنهادات جدید سرمایه گذاری در مهدیشهر را پیشنهاد دادیم.

,

وی ضمن سپاسگزاری از سرمایه گذاران بومی که طرح های جدید گردشگری را در مهدیشهر در دست اقدام دارند، افزود: آغاز به کار پروژه احداث هتل جدید در الم کوه منطقه زیارت، احداث هتل 5 ستاره در دربند، ایجاد مجتمع تجاری در محل خیابان اندیشه، مجموعه گردشگری فرهنگ و آداب عشایر سنگسری در دربند و مجموعه گردشگری و پذیرایی با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد تومان در میدان ولایت از جمله این پروژه ها می باشد.

,

تعویق یکی از پروژه های سرمایه گذاری شهر به علت عدم همکاری مسئولان

, تعویق یکی از پروژه های سرمایه گذاری شهر به علت عدم همکاری مسئولان,

رئیس شورای اسلامی شهر مهدیشهر با اشاره به اینکه برای احداث مجتمع تجاری در خیابان اندیشه زمین از طرف شهرداری واگذار شده است، بیان کرد: برای این مجتمع باید زمین اطراف محدوده نیز تملک و واگذار می شد که مسئولین ادارات در این زمینه تعلل کردند و پروژه یک سال عقب ماند که اگر سرمایه گذار بومی نبود، سرمایه گذاری در این پروژه را رها می کرد.

,

یکی از مدیران کل استانی باعث حل نشدن بسیاری از مشکلات مهدیشهر بود

, یکی از مدیران کل استانی باعث حل نشدن بسیاری از مشکلات مهدیشهر بود ,

کسائیان یکی از ضرورت های مهدیشهر را انتقال آرامستان به خارج از شهر دانست و تاکید کرد: تمام اقدامات و زیر ساخت های آرامستان جدید مهدیشهر توسط شهرداری فراهم شده ولی بین منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی برای واگذاری زمین اختلاف است و هنوز سند واگذار نشده است.

,

وی با انتقاد شدید از صادقی مدیر کل سابق مسکن و شهرسازی استان سمنان که در بسیاری از پروژه های مهدیشهر که مرتبط با آن اداره بود، حمایت نداشت و به وعده هایش عمل نمی کرد، گفت: باعث حل نشدن بسیاری از مشکلات و تعریض نشدن خیابان های مهدیشهر، صادقی بود.

,

شهرستان مهدیشهر بیشترین پروژه های ناتمام استان را دارد

, شهرستان مهدیشهر بیشترین پروژه های ناتمام استان را دارد ,

علی عبدالحسینی از اعضای شورای اسلامی شهر و رئیس شورای شهرستان مهدیشهر نیز در این نشست با بیان اینکه حدود 80 پروژه و طرح نیمه تمام در شهرستان مهدیشهر داریم که به دلایل خاصی متوقف مانده اند، اظهار کرد: شهرستان مهدیشهر بیشترین پروژه های ناتمام را در سطح استان سمنان دارد.

,

وی به دلایل متوقف ماندن پروژه های شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: اولین دلیل متوقف ماندن پروژه های شهرستان این است که متاسفانه در کشور ما قانون گرایی و ضابطه مندی نیست و رابطه بیشتر حکم فرماست به نحوی که هر کجا مسئولی بیشتر توانست ایجاد رابطه و لابی گری کند اعتبارات و پروژه های بیشتری می تواند برای شهر و منطقه خود بگیرد که در شهرستان مهدیشهر چنین چهره برجسته ای که بتواند در این زمینه اقدام کند نداریم.

,

پروژه کتابخانه جدید مهدیشهر 8 ساله شد

, پروژه کتابخانه جدید مهدیشهر 8 ساله شد ,

رئیس شورای شهرستان مهدیشهر به بخشی از پروژه های ناتمام این شهرستان اشاره کرد و گفت: کتابخانه عمومی شهر مهدیشهر در سطح کتابخانه یک روستا هم نیست، کتابخانه ای که در مجموع 300 متر زیر بنا و ساختمان آن بیش از 40 سال قدمت دارد و کتابخانه جدیدی هم که از سال 88 برای ما تعریف شده هنوز به سرانجام نرسیده است.

,

وی با بیان اینکه بیشترین مدارس تخریبی در سطح استان متعلق به شهرستان مهدیشهر است، تصریح کرد: الآن 60 درصد مدارس شهرستان مهدیشهر تخریبی هستند و برخی از آنها بیش از 50 سال قدمت دارند.

,

بیمارستان در حال احداث مهدیشهر در انتظار اعتبار

, بیمارستان در حال احداث مهدیشهر در انتظار اعتبار,

عبدالحسینی در خصوص پروژه احداث بیمارستان 85 تختخوابی مهدیشهر نیز، اظهار کرد: از سال 94 تاکنون حتی یک ریال هم برای تکمیل پروژه بیمارستان پول ندادند و پیمانکار پروژه نیز 3 میلیارد تومان از دولت طلبکار است که متاسفانه مشاهده کردیم در چند روز اخیر ادامه روند تکمیل بیمارستان متوقف و کار تعطیل شده است.

,

این عضو شورای اسلامی شهر مهدیشهر اضافه کرد: مجوز احداث بیمارستان جدید در مهدیشهر از بیمارستان کوثر سمنان نیز زودتر کسب شد اما بیمارستان کوثر چند سال است به بهره برداری رسیده ولی پروژه بیمارستان مهدیشهر کماکان نیمه تمام مانده است که علاوه بر این، پروژه های دیگری نیز به این نحو هستند. 

,

وی ادامه داد: حرف ما این نیست که چرا در دیگر نقاط استان پروژه تعریف و به سرانجام می رسد، حرف ما این است دولت پول را عادلانه تقسیم کند و اینگونه نباشد که برای یک جا پول دهد و برای جای دیگر ندهد.

,

نحوه مدیریت کلان استان بر شهرستان مهدیشهر درست نیست

, نحوه مدیریت کلان استان بر شهرستان مهدیشهر درست نیست ,

رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر با انتقاد شدید از نحوه مدیریت کلان استان بر این شهرستان، گفت: استان سمنان، شهرستان مهدیشهر را زنگ تفریح می بیند و اینجا آموزشگاهی برای مدیران شده است تا بیایند چند سالی در مهدیشهر کسب تجربه کنند و بروند.

,

مدیرانی در شهرستان هستند که می خواهند صدای محدودیت ها را خاموش کنند

, مدیرانی در شهرستان هستند که می خواهند صدای محدودیت ها را خاموش کنند,

عبدالحسینی بیان کرد: گاهی مواقع مدیرانی در این شهرستان داریم که می خواهند صدای محدودیت های مهدیشهر را خاموش کنند و اجازه ندهند صدای ما به خارج از شهرستان و استان برسد و مهدیشهر را گل و بلبل جلوه دهند.  

,

دولت شوراها را رقیب خود می داند

, دولت شوراها را رقیب خود می داند ,

وی از عدم مردم سالاری در کشور انتقاد کرد و افزود: این دولت، دولت اصلاحات است ولی عملا مردم سالاری در این دولت مفهومی ندارد چرا که به عنوان نمایندگان شورای شهر این را به عینه درک کردیم که دولت شوراها را به جای اینکه کمک کار خود بداند، رقیب می داند و در تمام جاها دارد شورا را حذف می کند که در شهرستان ها نمودش بیشتر است.

,

وظیفه شورا و دولت در قبال مردم برعکس شده است

, وظیفه شورا و دولت در قبال مردم برعکس شده است,

عضو شورای شهر مهدیشهر ادامه داد: هدف از ایجاد شورا سپردن کار مردم به دست مردم بود اما برعکس شده و کار مردم به دست دولت افتاده و پاسخگویی به شورا افتاده است. الآن تمام مردم مطالباتشان را از شورا می کنند و ما داریم جواب می دهیم و دولتی ها پشت ما سنگر گرفتند. 

,

عبدالحسینی اظهار کرد: در دوره دوم شورای شهر، نگرش مدیران به شورا فرق می کرد اما الآن مدیران به شوراها یک نگرش کاملا مزاحم دارند و در بسیاری از موارد که موظف هستند شورا را دعوت کنند و از آنها نظر بخواهند، این اتفاق نمی افتد و این مسئله دارد نهادینه می شود.

,

بیش از 50 مکاتبه با فرمانداری مهدیشهر داشتیم که یکی هم پاسخ داده نشد

, بیش از 50 مکاتبه با فرمانداری مهدیشهر داشتیم که یکی هم پاسخ داده نشد ,

رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون بیش از 50 مکاتبه با فرمانداری داشتیم که حتی یکی را هم پاسخ نداند، نه اینکه فقط فرمانداری مهدیشهر مقصر باشد برای این است که سیستم به این گونه عدم پاسخگویی شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از مکاتباتی که با مدیران داریم و درخواست پیگیری مسئله ای را می کنیم به ما می گویند، این کارها در حوزه وظایف و اختیارات شما نیست و دخالت نکنید و فقط در کار شهرداری دخالت کنید.

,

بودجه  طرح ها و پروژه های شهرستان قطره چکانی است

, بودجه  طرح ها و پروژه های شهرستان قطره چکانی است ,

سید محمد شاهمیری نائب رئیس و سخنگوی شورای شهر مهدیشهر نیز با بیان اینکه یکی از آسیب هایی که در این 4 سال با آن درگیر بودیم، بحث اعتبارات و نقدینگی بود، گفت: بسیاری از پیگیری هایی که داشتیم به دلیل کمبود نقدینگی، توفیقات چندانی حاصل نشد و بودجه ها هم قطره چکانی می آمد.

,

وی ایجاد بحث های منطقه ای و حاشیه ای برای مهدیشهر که گاهی با بی تدبیری مدیران یا شورا در شهرهای مختلف، پیش می آمد را از آسیب هایی دانست که وقت و زمان شورای مهدیشهر صرف پیگیری آن می شد.

,

پیگیری های متعدد برای احیای کارخانه پاکریس، پروژه کتابخانه جدید مهدیشهر، جاده آهوان- مهدیشهر- گنداب، تکمیل احداث بیمارستان 85 تختخوابی و ارتقای ادارات شهرستان از مهمترین پیگیری های شورای دوره چهارم مهدیشهر بود که سخنگوی این شورا به آن اشاره کرد.

,

شوراها تفنگ بی فشنگ هستند

, شوراها تفنگ بی فشنگ هستند,

شاهمیری از دیگر پیگیری های شورای شهر را به کارگیری مدیران بومی در شهرستان دانست و اظهار کرد: در برخی ادارات این امر محقق شد که از مدیران بومی به کارگیری شود که عملکرد مثبت این مدیران نشانه موفقیت آنها داشت هر چند تمام مدیران چه بومی و چه غیر بومی زحمت می کشند و جای قدردانی دارد اما مدیر بومی به دلیل ارقی که به زادگاهش دارد، پیگیری های بیشتری دارد.

,

وی همچنین شوراها را تفنگ بی فشگ دانست و تصریح کرد: در 5 سال فعالیت به عنوان شهردار در درجزین که با شورا ارتباط مستقیم دارد و 4 سال فعالیت به عنوان اعضای شورای شهر مهدیشهر، به این نتیجه رسیدم که شوراها تفنگ بی فشنگ هستند.

,

ماهیت پژوهشکده رویان مهدیشهر مشخص شود

, ماهیت پژوهشکده رویان مهدیشهر مشخص شود,

ناصر طاهر کرد دیگر عضو چهارمین دوره شورای اسلامی  شهر مهدیشهر نیز در این نشست عدم هماهنگی گروه های مردم نهاد و ان جی او ها با نهادهای رسمی مانند شورا و حتی دستگاه های اجرایی را آسیبی در مهدیشهر دانست و افزود: وقتی مردم شورا را انتخاب می کنند باید همراهی و تقویتش کنند که باعث نشود اثر بخشی اش از بین برود.

,

وی خواستار تعیین ماهیت پژوهشکده رویان مهدیشهر شد و ادامه داد: پژوهشکده رویان در ابتدا قرار بود منطقه ای باشد و اصلی ترین فعالیت آن هم درمان ناباروری بود اما بعد به گیاهان دارویی تغییر ماهیت داد و در حال حاضر هم نمی دانیم چه ماهیتی دارد.

,

سال 92 شهرداری ورشکسته را تحویل گرفتیم

, سال 92 شهرداری ورشکسته را تحویل گرفتیم ,

در ادامه این نشست شهردار مهدیشهر گزارشی از فعالیت 4 ساله شهرداری ارائه داد و گفت: شهرداری مهدیشهر سابقه ای 86 ساله دارد و در حال حاضر با توجه به ضوابطی که تعریف شده در درجه 7 قرار دارد.

,

شیر دل عرب اظهار کرد: در سال 92 شهرداری ورشکسته را تحویل گرفتیم که نه توان مالی داشت و نه زمینی برای فروش داشت.

,

وی با انتظار از اینکه توقع دستگاه های بالا دستی در استان بیشتر به ما مساعدت و کمک کنند، تصریح کرد: فقط در سال 95 و 96 از کمک های سفر هیئت دولت به استان سمنان مبلغی بالغ بر 500 میلیون تومان کمک دریافت کردیم.

,

بالاترین بدهی شهرداری 2 میلیارد و 600 میلیون تومان است

, بالاترین بدهی شهرداری 2 میلیارد و 600 میلیون تومان است ,

شهردار مهدیشهر با بیان اینکه  اولین شهرداری استان هستیم که حسابرسی سال 95 را به اتمام رسانده ایم، افزود: بیشترین بدهی که در حال حاضر به پیمانکاران داریم یک میلیارد و 500 میلیون تومان است و بیشترین بدهی ما به دستگاه ها و پرسنل نیز یک میلیارد و 100 میلیون تومان می باشد.

,

خرید ماشین آلات و تجهیزات سنگین که برای راه سازی بسیار مورد استفاده قرار گرفت، راه اندازی کارخانه آسفالت و سنگ شکن، ایجاد دو کنار گذر غربی و شرقی که شهر را از بن بست خارج می کند و تحول بزرگی است، تملک و بازشگایی معابر و کوچه ها، احداث پارک های جدید در نقاط مختلف شهر و تجهیز پارک های موجود، بازسازی میادین، فعال کردن سازمان حمل و نقل درون شهری، ایجاد فضای سبز و نورپردازی ها و مبلمان شهری، آسفالت ریزی و لکه گیری خیابان ها و معابر شهر از جمله اقدامات مهم شهرداری در طی 4 سال بود که عرب به آن اشاره کرد.

,

دفتر معاینه فنی خودروهای سبک در مهدیشهر افتتاح می شود

, دفتر معاینه فنی خودروهای سبک در مهدیشهر افتتاح می شود ,

وی همچنین از افتتاح دفتر معاینه فنی  خودروهای سبک با مشارکت سازمان حمل و نقل درون شهری شهرداری و بخش خصوصی در آینده ای نزدیک خبر داد.

,

شهردار مهدیشهر در پایان از همه افرادی که از شهرداری حمایت کردند به ویژه اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری که شبانه روزی تلاش کردند و بدترین شرایط و بیشترین کار با کمترین حقوق و تاخیر در پرداخت ها را تحمل کردند سپاسگزاری کرد.

,

در این نشست اعضای شورای شهر و شهردار مهدیشهر از افرادی که در این چهار سال خدمت از آنان حمایت داشتند و همراه آنان بودند به ویژه امام جمعه مهدیشهر قدردانی کردند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه