اخبار داغ

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خمین؛

بیش از ۱۱ هکتار اراضی ملی در شهرستان خمین رفع تصرف شد

بیش از ۱۱ هکتار اراضی ملی در شهرستان خمین رفع تصرف شد
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خمین گفت: در شهرستان خمین از ابتدای سال جاری تاکنون چهار فقره پرونده با توجه به احکام صادره توسط مراجع قضایی، ۱۱/۹ هکتار اراضی ملی که در تصرف اشخاص بود رفع تصرف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصرت الله هاشمی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی گفت: حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی وظیفه همگانی است و افرادی که اقدام به تصرف اراضی کنند طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

وی بیان‏‏‏ کرد: در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی و به منظور حفظ حقوق بیت‎‏المال، انفال و جلوگیری از ضایع شدن حقوق دولتی، رفع تصرف اراضی ملی در دستور کار است.

,

هاشمی افزود: در شهرستان خمین از ابتدای سال جاری تاکنون در چهار فقره پرونده با توجه به احکام صادره توسط مراجع قضایی، ۱۱/۹ هکتار اراضی ملی که در تصرف اشخاص بود رفع تصرف شد و همچنین در هفت مورد نیز از تخریب و تصرف ۳۶/۲ هکتار از اراضی ملی جلوگیری شد.

,

وی به برخورد با متخلفین در تخریب مراتع اشاره کرد و گفت: امسال در برخورد با متخلفین، با ۲۱ سرگله برخورد‏ و شش هزار و ۸۵۶ واحد دامی غیرمجاز از محدوده مراتع اخراج شدند.

,

رئیس منابع طبیعی خمین اظهار کرد: شهرستان خمین دارای ۱۶۰ هزار هکتار اراضی ملی و مرتعی است و یکی از مناطق مستعد آتش سوزی در استان مرکزی است.

,

هاشمی افزود: در سال جاری کلاس‌‏های آموزشی و ترویجی با موضوع اطفای حریق در عرصه‌های ملی و نصب پلاکاردهای هشدار دهنده در سطح شهرستان، مراکز دهستان‌ها و مناطق بحرانی تاثیر بسزایی در کاهش آتش سوزی مراتع داشته است به طوری که نسبت به سال گذشته به صفر رسیده است و تاکنون موردی مشاهده و اعلام نشده است.

,

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی و یا تخریب اراضی ملی با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع منابع طبیعی موارد را اطلاع رسانی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه