اخبار داغ

یادداشت؛

علت اصلی مهاجرت دانش آموزان باشتی سطح کیفی امکانات است

علت اصلی مهاجرت دانش آموزان باشتی سطح کیفی امکانات است
جوابیه ای در نقد توجیحات رئیس آموزش و پرورش شهرستان باشت در خصوص ضعف این اداره در فضای مجازی منتشر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشت نیوز جوابیه ای در نقد توجیحات مسئولین آموزش و پرورش شهرستان باشت (اینجا بخوانید) در فضای مجازی منتشر شده است که به شرح زیر می باشد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , باشت نیوز , اینجا بخوانید,

متن یادداشت:

,

درپاسخ به اطلاعیه ی فوق که مدیر محترم آموزش و پرورش شهرستان منتشر کرده اند، لازم میدانم که چند نکته را عرض نمایم. در باب این نکته که فرمودند که قبولی های کنکور به مدارس نمونه به خارج از شهرستان میروند، باید گفت چرا اینجور است و اگر مدارس باشت دارای سطح کیفی خوبی باشند چرا دانش آموزان به خارج از شهرستان مهاجرت می کنند.

,

باشت که دارای چند مدرسه نمونه، البته به اسم ، و هیات امنایی است پس دلیلی وجود ندارد که دانش آموزان به خارج از شهرستان بروند.و لازم می دانم که بگویم که مدارس نمونه از چندین سال قبل وجود داشته و قبولی دانش آموزان باشتی در مدارس نمونه چیز جدیدی نیست در حالی که مدیر محترم آن را جدید به حساب می آورد.

,

در بحث هوشمندسازی به خصوص مدارس روستایی باید گفت که دادن یه لب تاب به صورت قرضی و گردشی ، هوشمند سازی نیست و خواهشمندیم ایشان تعریف مدارس هوشمند را ارائه دهند و باید گفت که هیچ کدام از مدارس روستایی شامل مدارس هوشمند و یا الکترونیک و یا نیمه الکترونیک نمی شود.و اگر ادعا دارند که شامل می شود لطفا با سند و عکس و مدرک ارائه دهند.

,

در بحث مدارس هیات امنایی به خصوص مقطع راهنمایی و یا متوسطه اول باید پرسید که چرا اکثر معلمین از تدریس در مدارس شهری سرباز می زنند و متمایل به خدمت در مدارس حاشیه شهر هستند که این خود جای سوال دارد و لازم است پاسخ آن را بیابید؟

,

در بحث کمک به مدرسه در جواب شما که نوشته اید فردی دوهزار تومان کمک کرده و درعوض ده هزار تومان نامه نگاری کرده، باید به عرض برسانم که اگر کمک کرده بود نامه نگاری نمیکرد ، پس معلوم می شود که همان دوهزار تومان به صورت اجباری از دانش آموز گرفته شده است.

,

در جواب اینکه گفته اید بسیاری از آمار زیر ۱۰۰۰ گچساران، در باشت درس خوانده اند، دلیل محکمی نیست و باید گفت مهم ترین جای زندگی یک دانش آموز در سه سال آخر متوسطه است و اگر به صورت صحیح پرورش نیابد دچار صدمات جبران ناپذیری می شود.که شهرستان باشت نتوانست از لحاظ آموزشی مانع مهاجرت آنان گردد.

,

در پاسخ به جمله ای که گفته اید باید درس خواندن و ماندن و مهاجرت نکردن در باشت نهادینه شود باید بگویم که این وظیفه آموزش و پرورش است که زیرساخت های لازم کمی و کیفی را برای دانش آموز فراهم کند که در این مورد باید به حضورتان عرض نمایم که کارنامه خوبی نداشته اید و شما متولی آن هستید.و وقتی فرزندان خودتان حاضر نیستند در باشت درس بخوانند چطور مردم به سیستم آموزشی زیر نظر شما اعتماد کنند.

,

از دوتن از معلمین زحمتکش و خدوم نام برده اید، این سوال پیش می آید که آیا شهرستان باشت باید فقط این دومعلم حائز رتبه را داشته باشد و لازم است آسیب شناسی نمایید که چرا بقیه معلمین به حاشیه رانده می شوند و شاید معلمان مستعد نیز وجود داشته باشند ولی براثر سیاست زدگی و اقدامات نادرستتان یا مهاجرت می کنند و یا در فرآیندهای آموزشی حضوری کم رنگ دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه