اخبار داغ

مدرس حوزه علمیه جالق مطرح کرد

عدم تهذیب اخلاقی مهم ترین آسیب پیش روی زوج های جوان

عدم تهذیب اخلاقی مهم ترین آسیب پیش روی زوج های جوان
مدرس حوزه علمیه شهر جالق اظهار داشت: همسر یابی هایی که از طریق شبکه های اجتماعی صورت می گیرد مورد تایید علما نیست و با انسانیت و اخلاق تناقض دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولوی اسماعیل رئیسی مدرس حوزه علمیه شهر جالق در گفت و گو با شستون با بیان اینکه ازدواج یکی از احکام بزرگ و سنت حسنه مهم است و خداوند این قانون بزرگ را برای بقای نسل بشریت قرار داده است، گفت: این سنت به انبیاء (ع) و مردم ترقیب داده شده است تا باعث ترویج فرهنگ عفاف و پاکدامنی شود و زمینه تعدیل فردی را در زوج ها فراهم کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,

وی با اشاره به اینکه والدین باید زمینه ازدواج برای جوانان را فراهم کنند تا از فساد اجتماعی و فردی جلوگیری شود، افزود: انسان ها قبل از ازدواج همدیگر را به خوبی بشناسند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

,

مدرس حوزه علمیه شهر جالق با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: زن ها برای ازدواج با توجه به چهار خصوصیت اخلاق، دیانت و پاکدامنی، تربیت و اصلاح و اصالت خانوادگی انتخاب می شوند.

, .,

وی در ادامه با بیان اینکه کانون گرم خانواده موجب نشاط و شادی در مردان می شود و عزت و پاکدامنی آن ها رابیشتر می کند، تصریح کرد: در قدیم ازدواج های سنتی دارای پایه های مستحکم ترو مقاوم تری بوده و عفت و پاک دامنی در آن بیشتر می باشد، این درحالی است که ازدواج های اینترنتی هیچ گونه استحکامی ندارد و بعد از مدت کوتاهی به تنش و جدایی کشیده می شود.

,

مولوی رئیسی با اشاره به اینکه زنان دارای احترام و از جایگاه والایی برخوردار هستند و مانند کالا نباید از آنها استفاده کرد، اذعان داشت: همسر یابی هایی که از طریق شبکه های اجتماعی صورت می گیرد مورد تایید علما نیست و با انسانیت و اخلاق تناقض دارد.

,

وی عدم تهذیب اخلاقی، صبر و بردباری در جوانان را از مهم ترین آسیب هایی که زوج های جوان را تهدید می کند، دانست و خاطر نشان کرد: فاصله گرفتن از سیره و زندگی انبیاء (ع) موجب بروز طلاق های عاطفی در بین زوجین می شود.

,

مدرس حوزه علمیه شهر جالق در پایان عدم آشنایی زوجین نسبت به هم، ازدواج های اینترنتی و عدم مشاوره با خانواده و افراد عادل را از راه های طلاق دانست و عنوان کرد: جوانان هوشیار باشند که تن به ازدواج های اینترنتی و خیابانی ندهند که از ابتدا پایه های زندگی آنها سست نشود.
 
انتهای پیام

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه