اخبار داغ

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان زابل خبر داد

برگزاری دومین دوره آموزشی طرح ملی خادم در زابل/ کاهش تلفات و خسارات با افزایش آگاهی

برگزاری دومین دوره آموزشی طرح ملی خادم در زابل/ کاهش تلفات و خسارات با افزایش آگاهی
رئیس جمعیت هلال احمر زابل از برگزاری دومین دوره آموزشی طرح ملی خادم با معنای خانواده آماده در مخاطرات در زابل خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر قورزهی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد: در طرح ملی خادم گروهی از اعضای جمعیت هلال احمر با مراجعه به درب منازل آمادگی خانواده ها برای مقابله و رویارویی با حوادث را مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی افزود: طرح خادم طرحی است که جمعیت هلال‌احمر به منظور کمک به آمادگی مردم ‌در برابر ‌انواع مخاطرات طبیعی و انسان‌ساخت ایجاد کرده و برای این کار پایگاهی هم به همین نام درست شده که مردم می توانند به آن مراجعه کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر زابل خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح مردم با رعایت توصیه‌های مندرج در این پایگاه، قادر خواهند بود تا در برابر حوادث و بلایای احتمالی، آمادگی بیشتری پیدا کرده، سریعاً ‌به آن‌ها پاسخ مناسب داده و زودتر به مرحله عادی زندگی‌ خود بازگردند.

قورزهی با عنوان اینکه این پایگاه به مردم نشان خواهد داد که چگونه در برابر حوادث و بلایا آمادگی پیدا کنند، افزود: در طدح خادم هر فردی می تواند به هنگام وقوع حوادث و بلایا از خود و سایر اعضای خانواده خود مراقبت کند و با رعایت توصیه‌های مندرج در آن، ‌اقدامات ‌لازم برای آماده‌شدن در برابر حوادث را در دستور کار خود قرار دهد‌.

وی بیان کرد: اگر مردم بسیاری از نکات را قبل از وقوع سیل، زلزله، طوفان و آتش سوزی برای پیشگیری انجام دهند و در هنگام وقوع این بلایا نکات احتیاطی را بدانند و عمل کنند قطعا حوادث تلفات بسیار کمتری را دربرخواهد داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر زابل خاطرنشان کرد: این طرح بیشتر مواردی را شامل می شود که به خود مردم ارتباط پیدا می کند و خود مردم هم با کمترین هزینه و حتی هیچ هزینه ای از این طرح بیشتر سود می برند.

قورزهی تصریح کرد: افزایش آگاهی در این طرح موجب کاهش ترس و اضطراب و کاهش خسارات ناشی از سوانح می‌شود و هم اینکه مردم با انجام اقداماتی می‌توانند دامنه خسارات ناشی از سوانح را کاهش داده‌ و خود را از گزند خطر دور نگه دارند بنابراین وقتی این طرح عملی می شود یک جامعه آموزش دیده که در برابر حوادث آماده است ایجاد می شود.

وی در پایان گفت: به منظور افزایش آگاهی سطح جامعه برای مواجهه با حوادث جمعیت هلال احمر دوره های آموزشی منطبق با شرایط همه افراد جامعه دارد به طوری که دوره های آموزشی در انواع حضوری، نیمه حضوری و حتی غیر حضوری برگزار می کند.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه