اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف مشگین‌شهر:

مساجد بودجه فرهنگی ندارد/ به دنبال جوان‌گرایی در مساجد هستیم

مساجد بودجه فرهنگی ندارد/ به دنبال جوان‌گرایی در مساجد هستیم
رئیس اداره اوقاف مشگین‌شهر گفت: برای برنامه‌های فرهنگی در مساجد بودجه‌ای پیش بینی نشده است اما با جوان‌گرایی مساجد به دنبال جذب جوانان به مساجد و مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، آیدین افزون رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مشگین‌شهر ضمن گرامیداشت روز جهان مسجد گفت: فردی صهیونیست به خاطر تفکری که گفته شده بود در صورتی که مسجد سوم حضرت سید سلیمان احداث شود حضرت مسیح ظهور خواهد کرد لذا این فرد در سال 48 مسجد القصی را به آتش کشید و 1500 متر مربع از این مسجد در آتش سوخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

وی افزود: در کنفراس داخلی به پیشنهاد وزیر امور خارجه وقت 30 مرداد به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد و در روایتی دیگر این روز روز 31 مرداد بوده است.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در این شهرستان 425 مسجد وجود دارد که 30 درصد این مساجد از لحاظ عمرانی تکمیل و مابقی نیاز به تعمیر و بازسازی دارند لذا برای تکمیل این مساجد نیاز به همت بیشتر مسئولان داریم.

,

 

,

افزون با اشاره به مشکلاتی که در مساجد وجود دارد گفت: مسئولیت رسیدگی به هیئت امنای مساجد تا دو سال پیش با اداره تبلیغات اسلامی بود اما از دو سال پیش به اداره اوقاف واگذار شده است لذا به منظور ساماندهی امورات مساجد چارتی پیش بینی و به مساجد ابلاغ شده تا براساس مسئولیت‌های که افراد بر عهده می‌گیرند امورات مسجد را به نحو احسن مدیریت شود.

,

 

,

وی ادامه داد: چارت ارائه شده در 40 درصد مساجد اجرا شده و مابقی نیز با مشارکت و همکاری هیئت امنای مساجد اجرا خواهد شد تا هر فرد در قبال مسئولیتی که برعهده می‌گیرد پاسخگو باشد.

,

 

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در خصوص برنامه‌های فرهنگی مساجد گفت: متاسفانه برای برنامه‌های فرهنگی مساجد از طریق اداره اوقاف بودجه‌ای پیش بینی نشده است اما برای مقابله با تهاجمات فرهنگی می‌بایست هیئت امنای مساجد با همکاری روحانی و فرماندهان پایگاه در اجرای برنامه‌های فرهنگی مساجد تعامل داشته باشند تا کارها به نحو احسن پیش رود.

,

 

,

وی با اشاره برخی مشکلاتی که به علت کهولت سن در بین هیئت امنا مساجد وجود دارد گفت: برخی مساجد مشکل‌دار مورد بررسی قرار گرفته که با جوان گرایی کردن مساجد می‌توان این مشکل را رفع کرد لذا ما بیشتر به دنبال جوانگرایی در مساجد هستیم تا جوانان بیشتر جذب مساجد شوند و در اجرای برنامه‌های فرهنگی مشارکت داشته باشند.

,

 

,

وی ادامه داد: در این وضعیت بحرانی جامعه لازم است به جوانان نیز فرصت حضور در صحنه داده شود تا آنان نیز به نوبه خود در مقابله با تهاجمات فرهنگی وارد عمل شوند.

,

 

,

افزون با بیان اینکه اکثر مساجد تنها برای نماز جماعت باز می‌شوند گفت: از هیئت امنای مساجد انتظار می‌رود علاوه بر نماز جماعت به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی نیز عنایت کنند که به شدت در جامعه امروزی احساس می‌شود و در مناسبت‌های مختلف در محلات برنامه داشته باشند.

,

 

,

وی با اشاره به ترکیب هیئت امنای مساجد گفت: در هر مسجد 7 نفر به عنوان هیئت امناء انتخاب می‌شود که روحانی مسجد و فرمانده پایگاه محله به عنوان عضو ثابت بوده و اداره اوقاف 5 نفر دیگر را شناسایی و انتخاب می‌کند.

,

 

,

وی تاکید کرد: در سال گذشته برای اولین بار با برگزاری انتخابات 7 نفر به عنوان هیئت امنای مرکزی شهرستان انتخاب شده و برای ایام سوگواری ابا عبدالله حسین (ع) برنامه‌ریزی خواهند کرد.

,

 

,

 رئیس اداره اوقاف مشگین‌شهر گفت: در ادامه ساماندهی مساجد در تلاش برای متمرکز کردن حساب بانکی مساجد نزد یکی از شعبات بانک هستیم تا تجمیع شود چرا که تاکنون حساب مساجد در شعبات مختلف بانکی پراکنده بودند و امکان نظارت بر آنان ممکن نبود.

,

 

,

وی در پایان از هیئت امنای مساجد خواست تا نسبت به بیمه مسئولیت و آتش سوزی مساجد اقدام کنند.

,

 

,

وی همچنین ضمن قدردانی از مسئولان ارشد شهرستان و استانی خواستار توجه بیشتر به مساجد در مبارزه با تهاجمان فرهنگی دشمن شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه