اخبار داغ

استاندار گلستان:

اقتصاد مقاومتی از مساجد محلات برمی خیزد

اقتصاد مقاومتی از مساجد محلات برمی خیزد
استاندار گلستان با بیان اینکه مساجد نیازمند نقشه راه هدایت هستند گفت: باید در تمام مساجد استان نقشه راه تدوین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ حسین صادقلو در مراسم "اختتامیه گلدسته های مساجد" با حضور فعالان مسجد در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: ما باید سعی کنیم مساجد ما مانند مساجد صدر اسلام در بیاید و مثل آن زمان در صدد پرورش فکری مردم تلاش کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان؛,

استاندار گلستان با بیان اینکه مساجد باید مرکز تربیت و تعلیم باشند افزود: تربیت و تعلیم  با همه معنایش یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد، نهضت از طریق مسجد که دژهای بلند اسلام است برخواسته شده است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: امیدوار کردن مردم از دریچه های مسجد باید اعلان شود، مسجد نقطه اتصلال زمین و آسمان است.

,

صادقلو بیان کرد: با برنامه ریزی فرهنگی مکتوب و مدون باید اقدام و عمل یک کاری فرهنگی را در مساجد به طور جدی دنبال کنیم و مشکلات مردم را در مسجد حل کنیم.

,

نقشه مسجد باید تدوین شود

, نقشه مسجد باید تدوین شود,

وی با بیان این سوال که باید تمام مساجد نقشه های راه داشته باشند تاکید کرد: نقشه های راه مساجد منشاء برکات بسیار زیادی است هم در جذب جوانان و هم در پیاده سازی مسائل فرهنگی است، نقشه راه تمام مساجد باید تدوین شود، این نقشه راه هم با توجه به شرایط زمانی و مکانی متفاوت باید باشد.

,

روحانیت باید رهبر مسجد باشد

, روحانیت باید رهبر مسجد باشد,

استاندار گلستان تصریح کرد: آرزوی من این است که وقتی رجوع کردم به رهبر و هدایتگر مسجد، به من روحانی مسجد را نشان دهند.در حال حاضر جای یک روحانی مسجد را مدح و مداح گرفته است، روحانیت باید رهبر مسجد باشد، امروزه خود روحانی در متن مسجد نیست، صرف مدح نمی تواند راه اسلام را ادامه دهد.

,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برخی از روحانیون برای جذب به مسجد به سراغ مداحی می روند، مدح در جای خود فایده دارد ولی علت تامه نمی تواند باشد، آنچه که ائمه به ما نشان داده اند مداحی صرف مردم را هدایت نمی کند.

,

وی گفت: امروزه در مدیریت مسجد آنقدر تکسر اتفاق افتاده است که مسجد از رنگ بوی خود افتاده است، مکانهایی مثل کانون های گوناگون و ... وجود چنین جاهایی عظمت مسجد را زیر سوال برده است.

,

صادقلو اذعان داشت: جامعیت مسجد با تمام کارهایی که دارد باید جامع باشد نه اینکه در کنار مسجد رستوران و مغازه هایی بزنند تا به کسب درآمد مشغول شوند و آن را جامع بنامند، در این حالت مسجد جامعیت خود را از دست می دهد.

,

اقتصاد مقاومتی از مساجد محلات برمی خیزد

, اقتصاد مقاومتی از مساجد محلات برمی خیزد,

استاندار گلستان در پایان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد محلی امکان پذیر است، توفیق اقتصاد مقاومتی از اقتصاد محلی به پا می خیزد، مساجد و امام جماعات باید در سطح محلات و روستاها به بیان و شرح اقتصاد مقاومتی مشغول شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه