اخبار داغ

اشتغالزایی برای 2000 نفر در عرصه فرشبافی توسط کارآفرین خوش ذوق اردبیلی

اشتغالزایی برای 2000 نفر در عرصه فرشبافی توسط کارآفرین خوش ذوق اردبیلی
بانوی کارآفرین اردبیلی که مدت 12 سال است در زمینه تولید فرش بافی فعالیت دارد. و با ایجاد کارگاه تولیدی فرش دستباف برای 2000 زن در اردبیل اشتغال آفرینی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بانوی کوثر، در حال حاضر این روزها که کشور ما با مشکلات اقتصادی زیادی در زمینه تولید و اشتغال دست و پنجه نرم می کند در این راستا افرادی هم توانسته اند که با پشتکار و تلاش زیاد اشتغالزایی کنند و در زمینه اقتصاد مقاومتی فرامین مقام معظم رهبری گام بردارند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوی کوثر,

 

,

رقیه الیاسی دیپلم طراحی از اردبیل که مدت 12 سال است در زمینه تولید فرش بافی فعالیت دارد. و با ایجاد کارگاه تولیدی فرش دستباف برای 2000 زن در اردبیل اشتغال آفرینی کرده است.

,

 

,

ابتدا خودتان را برای مخاطبان ما معرفی کنید؟

,

رقیه الیاسی هستم ساکن اردبیل دارای مدرک دیپلم که به حرفه فرشبافی علاقه زیادی داشتم اما با وجود مشکلات زیادی که پیش رو قرار داشت مقاومت کردم و الان قریب دوازده سال است به صورت حرفه ای کارگاهی را راه اندازی کرده ام.

,

 

,

از حرفه خودتان بیشتر برایمان بگویید؟

,

شغل بافندگی یک شغل پردرآمد اما مشکل است، اساس کار مهارت و دقت می خواهد اما از نظر مالی حرفه درآمد زایی است.

,

 

,

چطورشد که به این حرفه روی آوردید؟

,

مشکل مالی که امروزه خانواده ها را دچار آن کرده ازمهم ترین عوامل روی آوردن به کار بود که شغل بافندگی از عمومی ترین مشاغل خانم ها است و من هم همین حرفه را انتخاب کردم.

,

 

,

چند نفر در کارگاه شما مشغول کار هستند؟

,

خدا را شکر درآمد این کار نسبتا خوب است، اما اگر میتوانستیم درحال حاضر 20 نفر بصورت متمرکز و2000نفر هم به صورت غیر متمرکز درمنازل مشغول کار هستند. که امیدواریم درآینده بتوانیم کارمان را توسعه دهیم و افراد بیشتری مشغول کار شوند.

,

 

,

آیا در عرصه کار و فعالیت تان با شکست مواجه شده اید؟

,

به دلیل اینکه دراین زمینه آموزش برنامه ریزی های لازم صورت نگرفته است گاهی با درهای بسته مواجه می شویم به طوری که برای رسیدن به نتیجه دلخواه می باید انرژی، زمان و هزینه زیادی را صرف کنیم. به عنوان مثال بعد تولید محصولات جهت عرضه در بازار و فروش آن با مشکل مواجه می شویم با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان در زمینه فروش و صادارات آن به خارج ، با این حال جواب گوی افرادی که بکار گرفتیم هستم. اما در نهایت با کار و تلاش زیاد سعی کردیم این شکست را جبران کنیم.

,

 

,

چه چیزی موجب شده امروز به عنوان یک بانوی موفق در عرصه فرشبافی شناخته شوید؟

,

- با توجه به میل پیشرفت، رشد و تعالی که در وجود انسان وجود دارد مسئله پشتکار ،خود باوری، انگیزه اصلی ترین رمز موفقیتم بود.

,

 

,

*آیا فعالیت تان در عرصه کار موجب بروز مشکلاتی در کانون خانواده نشده؟

,

- کسی که وارد عرصه تولیدات می شود بی شک در زندگی خود با مشکلاتی روبرو می شود که باید با نظم در کارها از بروز مشکلاتی از این قبیل پیشگیری کند همچنین باید بگویم نقش حمایتی همسرم و فرزندانم در طول این سال ها باعث شده با انگیزه بالا به کارم بپردازم و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنم.

,

 

,

*چه پیامی برای بانوان دارید؟

,

- با درنظر گرفتن علاقه زیاد بانوان به فعالیت های اجتماعی و با توجه به نقش همسر و مادر در خانواده می باید بستر مناسبی برای بانوان ایجاد شود تا بتوانند خودشان را به همگان معرفی کنند و با انگیزه قوی در هر عرصه ای برای رسیدن به اهداف مورد نظرشان گام بردارند.

,

 

,

به عنوان آخرین سخن ؟

,

کار کردن برای زنان عیب نیست بلکه افتخار است که میتوانند به کشور و شهر خود خدمت کنند کار عین عبادت است. از مسولین تقاضا دارم در عرصه تولیدات از کافرمایان حمایت مالی و جانبی را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه