اخبار داغ

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان:

احیای ۵۱ مسجد غیرفعال در آذربایجان غربی

احیای ۵۱ مسجد غیرفعال در آذربایجان غربی
مسول رسیدگی به امور مساجد استان آذربایجان غربی از احیای ۵۱ مسجد غیرفعال در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد خانبابایی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به جایگاه مساجد در اسلام اظهار داشت: مسجد به عنوان زیارتگاه پروردگار ارزش و جایگاه والایی دارد به طوری که نخستین اقدام پیامبر اکرم (ص) نیز ساخت مسجد بود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، در رابطه با برنامه ها و فعالیت های  نهاد رسیدگی به امور مساجد استان گفت: از جمله اولویت های این مرکز شناسنامه دار کردن مساجد استان است بطوریکه با تهیه فرم هایی در زمینه بررسی کم و کاستی های مساجد بتوان فعالیت های مساجد را سامان بخشید.

,

مسئول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی، با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد مساجد شهر ها و روستاهای استان در اختیار نیست افزود: از این رو سعی می شود آمار دقیق تعداد مساجد استان بر اساس همان فرم های تهیه شده طی یکی دو ماه بعد اعلام شود.

,

حجت الاسلام خانبابایی، احیای مساجد راکد را یکی دیگر از اقدامات اصلی امور رسیدگی به مساجد عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۵۱ مسجد در استان احیا خواهد شد که در شهرستان ارومیه نیز تعداد مساجد راکد در حال احیا ۱۲ مورد می باشد.

,

وی، ترسیم اولین سند چشم‌انداز برای مساجد استان را از دیگر اقدامات امور رسیدگی به مساجد برشمرد و تصریح کرد: این سند با راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی از حوزه و دانشگاه صورت گرفته است.

,

مسئول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی، از راه اندازی مساجد دیجیتال در ۵ مسجد شهرستان ارومیه نیز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح مساجدی که در آنها مجالس ختم زیاد برگزار می‌شود برای جلوگیری از هزینه های اضافی مجالس، مانیتورهایی طراحی شده که افراد به جای خرید گل و تابلو به امور خیریه که فعلا در ارومیه در دو مسجد باغ رضوان و چاوشان  فعال است، کمک می‌کنند که از این طریق نام و مقدار کمک آنها در مانیتور مسجد به نمایش گذاشته می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه