اخبار داغ

اعتراض روستاییان به دلیل بسته شدن تنها محور مواصلاتی توسط کارخانه فولاد بافت

اعتراض روستاییان به دلیل بسته شدن تنها محور مواصلاتی توسط کارخانه فولاد بافت
در اقدامی اعتراض آمیز اهالی روستاهای اطراف کارخانه فولاد بافت نسبت به بسته شدن شبانه تنها راه مستقیم جاده ای روستا توسط نیروهای کارخانه فولاد اعتراض کردند و در این راستا چندین نفر بازداشت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اقطاع؛ به دلیل فنس کشی و مسدود شدن جاده ارتباطی روستای صالح و چندین روستای بالاتر بافت واقع در ۵کیلومتری مجتمع صنتعی فولاد، تعدادی ازاهالی برای رفع انسداد جاده اقدام به در آوردن فنسهای موجود مینمایند که با جلوگیری از سوی حراست و مسئولین فولاد بافت مواجه شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اقطاع,

در این اقدام مردم  به نشانه اعتراض در خصوص عدم تعهد به وعده مجتمع فولاد مبنی بر بهبود جاده و راه مناسب ارتباطی قبل از فنس کشی تجمع کرده بودند که به دلیل قانع نشدن توسط مسئولین فولاد اقدام به جمع آوری فنس ها می نمایند که منجر به بازداشت چند تن از اهالی روستایی و حضور نیروی انتظامی میشود .

,

در این تجمع مردم و خانواده های اهالی روستا که در بازداشت به سر میبرند در مقابل فرمانداری و دادگستری بافت، خواستار رسیدگی مسئولین هستند که تا کنون پاسخی در یافت نشده است .

,

همچنین در این تجمع مردم روستاها گفتند، ما اسنادی داریم که مدیران و مسوولان در بعد از تخریب جاده قبلی روستا این جاده جدید را درست کردند و مسوولان به ویژه استاندار قول شن ریزی و اسفالت جاده را به ما دادند، اما امروز نه تنها کاری انجام نشده بلکه تنها راه مستقیم و جاده روستا را بستند و با فنس کشی شبانه تحت اراضی خود بردند،همچنین تنها سد آبی و آبشخور روستا را از خود کردند، این زمینها از ماست و سند داریم، منابع طبیعی صاحب انها نیست، زمینها ملک شخصی ماست.

,

دیگر جایی برای جاده زدن نیست چون بعد از فنس ها سد و رودخانه قرار دارد، مگر می شود شبانه راه روستا را ببندند و اقدام به فنس کشی کنند، متاسفانه تا بحال مسوولین پاسخگوی ما نبودند، با بسته شدن راه روستا آبادیهای بالادست همه نابود می شوند و از بین می روند، این زمینها از ماست، قبلا قول دادند راه ما را نمیبندند امروز برعکس شد.

,

افراد این روستا که تعدادی پیرمرد و پیرزن ناتوان بودند گفتند این راه روستایی حدود ۳۰۰سال قدمت دارد و اجداد ما از این محل عبور و مرور می کردند، ما چطور به شهر برویم، خواستار رسیدگی مسوولان به این اقدام غیر قانونی کارخانه فولاد شدند.

,

مجتمع صنعتی فولادر درفاصله ۳۰کیلومتری شهر بافت و ۵کیلومتری مشرف به روستای صالح آباد بافت واقع شده است که تنها مسیر ارتباطی اهالی روستا نیز از محور منتهی به مجتمع فولاد میگذرد و هیچ مسیر جایگزینی ندارد.

,

لازم به ذکر است کارخانه فولاد بافت زیر نظر گروه مالی گردشگری در حال ساخت است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, , ,

, ,

انتهای پیام/م

,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه