اخبار داغ

امام جماعت مسجد «حسنی» آشتیان تاکید کرد؛

لزوم حفظ مساجد به عنوان سنگر و خاکریز اول در نظام جمهوری اسلامی

لزوم حفظ مساجد به عنوان سنگر و خاکریز اول در نظام جمهوری اسلامی
امام جماعت مسجد «حسنی» آشتیان گفت: مسجد باید همچنان به عنوان سنگر و خاکریز اول در نظام جمهوری اسلامی حفظ شوند چراکه نقش مساجد در توسعه و ترویج معنویت در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن غیرقابل انکار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرآشتیان؛ در ۲۱ آگوست سال ۱۳۴۸ مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، از این‌رو هر روز چنین روزی را به نام روز جهانی مساجد نامگذاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرآشتیان,

مساجد سنگرهایی هستند که حفظ آن‌ها باید به عنوان یکی از اولویت‌های فعالیت‌های فرهنگی مد نظر قرار گیرد؛  مساجد علاوه بر اقامه نماز، فضای فرهنگی و معنوی برای غنی سازی اوقات فراعت نوجوانان و جوانان است.

,

امام جماعت در هر مسجدی عاملی مهم در پیشرفت و ترقی مسجد به شمار می‌رود و تاثیری بسزا در تحولات مثبت در جوانان، و در نتیجه گرایش آنان به مساجد دارد.

,

اگر فعالیت‌های محلات با محور مساجد باشد، بسیاری از مشکلات به برکت مسجد مرتفع می‌گردد.

,

یکی از مساجدی که توانسته کارکرد خود را به خوبی حفظ کند، مسجد «حسنی» در شهر آشتیان است.

,

, ,

حجت‌الاسلام امیر شاهی‌آشتیانی، استاد حوزه و امام جماعت این مسجد در گفتگو با خبرنگار سفیرآشتیان اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد را یکی از عوامل جذب افراد به ویژه نوجوانان و جوانان دانست و گفت: مسجد هر محله باید پناهگاه مردم و خصوصا جوانان باشد، آبادانی مساجد وابسته به حضور مردم به خصوص قشر جوان است.

, سفیرآشتیان,

شاهی‌آشتیانی بیان کرد: امام جماعت، هیئت امنا، بسیج و نمازگزاران در فعال سازی و موفقیت مسجد نقشی اساسی دارند و استفاده از تمامی این ظرفیت‌ها به مسجد رونق می بخشد.

,

امام جماعت مسجد «حسنی» آشتیان تصریح کرد: برنامه‌ریزی و مشورت در اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد، ارتباط با جوانان و نوجوانان و نیز توجه به نظافت مسجد، مدیریت داخلی، موجب جذب حداکثری مردم به مسجد است.

,

وی افزود: فعالیت مساجد نبایستی تنها به اقامه نماز جماعت خلاصه شود، با شناخت روحیات جوانان و سنجش نیازهای آنان می‌توان جوانان را جذب این پایگاه‌های معنوی کرد.

,

این استاد حوزه اظهار کرد: کمک‌های خیرین، فعال سازی مساجد را در بُعد فرهنگی فراهم می کند در صورتی که مساجد ما تقویت شوند، اعتقادات جوانان ما افزون می شود.

,

وی تصریح کرد: جرقه انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد، مسجد باید همچنان به عنوان سنگر و خاکریز اول در نظام جمهوری اسلامی حفظ شوند چراکه نقش مساجد در توسعه و ترویج معنویت پررنگ و مثمرثمر است و دشمنان نظام اسلامی نیز از روحیه معنوی ملت ایران وحشت دارد.

,

شاهی‌آشتیانی ادامه داد: نقش محوری مساجد در مقابله با جنگ نرم و تهاجمی که دشمنان علیه انقلاب به راه انداخته‌اند، غیرقابل انکار است. استکبار جهانی با انواع و اقسام فتنه‌ها، آشوب‌ها و انحرافات اخلاقی درصدد تضعیف عقاید و باورهای دینی است و مساجد، مرکز فرهنگی برای مقابله با این نقشه‌های شوم استکبار است.

,

امام جماعت مسجد «حسنی» آشتیان گفت: جوانان این مسجد با راه‌اندازی هیئات در اعیاد و سوگواری‌ها در مسجد به اجرای برنامه می‌پردازند که همین حضور جوانان هیئتی شور دوچندانی به برنامه‌های مذهبی مسجد می دهد.

,

شاهی آشتیانی خاطرنشان کرد: کلاس‌های فرهنگی- قرآنی، اردوهای تفریحی_ زیارتی، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، برگزاری حلقه‌های اعتقادی و معرفتی؛ بخشی از برنامه‌هایی است که در مسجد برای تمامی مقاطع سنی برگزار می‌شود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه