اخبار داغ

آقای گل مسابقات جهانی در گفتگو با نیزوا:

فوتسال زیر سایه فوتبال قرار گرفته است/ حمایت مسئولین استانی از ورزش ضعیف است/ استقلالی ام

فوتسال زیر سایه فوتبال قرار گرفته است/ حمایت مسئولین استانی از ورزش ضعیف است/ استقلالی ام
فوتسالیست جوان مهدیشهری گفت: در کشور ما رشته فوتسال زیر سایه فوتبال قرار گرفته و توجه چندانی به آن نمی شود در حالی که موفقیت های فوتسال از همه رشته های توپی در کشورمان بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، ماهان سلطانیان از ورزشکاران جوان و آتیه دار مهدیشهری در رشته فوتسال و فوتبال است که در مسابقات فوتسال تیم ملی دانش آموزی ایران، نائب قهرمانی جهان را به همراه تیمش به دست آورد و آقای گل مسابقات شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

گفتگوی نیزوا با این قهرمان ورزشی شهرستان مهدیشهر را در ادامه بخوانید.

,

معرفی کوتاهی از خودتان داشته باشید؟

, معرفی کوتاهی از خودتان داشته باشید؟ ,

ماهان سلطانیان هستم. 19 سال سن دارم و در حال حاضر دانشجوی رشته تربیت بدنی در دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران می باشم و در رشته فوتسال فعالیت دارم.

,

از چه زمانی به ورزش روی آوردید و در چه تیم هایی بازی کردید؟

, از چه زمانی به ورزش روی آوردید و در چه تیم هایی بازی کردید؟ ,

از 5 سالگی ورزش فوتبال را شروع کردم ولی بعد از مدتی چون مهدیشهر شهر کوچکی بود و تیم های فوتبال به آن صورت که باید وجود نداشت، به رشته فوتسال آمدم و چند سالی فوتسال کار کردم.

,

دوره اول راهنمایی بودم که مجددا به یکی از تیم های فوتبال سمنان تیم شهرداری رفتم در آنجا مقام چهارم کشوری را به دست آوردیم.

,

چند سالی در تیم شهرداری سمنان بودم و باز دوباره به رشته فوتسال آمدم و در تیم صنعت ساختمان سنگسر بازی کردم که در این تیم توانستیم در مسابقات منطقه ای جوانان کشور دوم شویم و از طریق همین بود که توانستم به اردوی تیم ملی دانش آموزی دعوت شوم و جزو نفرات نهایی تیم ملی قرار بگیرم.

,

در مسابقات جهانی دانش آموزی که در کشور کرواسی برگزار شد اعزام شدم و تیم ما مقام نائب قهرمانی جهان را کسب کرد و در آن مسابقات نیز به عنوان بهترین بازیکن و آقای گل مسابقات شناخته شدم.

,

در حال حاضر در چه تیمی بازی می کنید؟

, در حال حاضر در چه تیمی بازی می کنید؟ ,

در تیم صنعت ساختمان سنگسر به دلیل اینکه بازیکنانش هر کدام دانشجو شدند و نبودند، الآن تیم فعال نیست و در حال حاضر بنده دوباره در رشته فوتبال می خواهم بازی کنم ولی هنوز دنبال تیمی نرفتم و چون در رشته فوتسال بیشتر بودم پیشنهاداتی بود اما نپذیرفتم چرا که می خواستم فوتبال را ادامه دهم. در حقیقت چون استان ما ورزشی نیست تمایل دارم بعد از مدتی در تیم های تهرانی بازی کنم.

,

آرزوی بازی در چه تیمی دارید؟

, آرزوی بازی در چه تیمی دارید؟ ,

جز تیم ملی قرار گرفتن و پیراهن تیم ملی را به تن کردن آرزوی هر ورزشکاری است و من هم دوست دارم در تیم های برتر کشوری بازی کنم و خدا را هم شاکر هستم که در تیم ملی دانش آموزی راه پیدا کرده و پیراهن این تیم را به تن کردم. تیم مورد علاقه ام در کشور تیم استقلال است و دوست دارم آنجا بازی کنم. تیم مورد علاقه اروپایی نیز بارسلونا است.

,

بازی در فوتسال و فوتبال چه تفاوتی دارد و آیا تغییر رشته از فوتبال به فوتسال یا برعکس راحت است؟  

, بازی در فوتسال و فوتبال چه تفاوتی دارد و آیا تغییر رشته از فوتبال به فوتسال یا برعکس راحت است؟  ,

کلیات این دو رشته یک جور است اما جزئیاتش فرق می کند و کسی که می خواهد تغییر رشته دهد حداقل 5 یا 6 ماه زمان نیاز است تا با شرایط چمنی یا سالنی وفق پیدا کند. در حقیقت تغییر رشته در فوتبال و فوتسال راحت نیست و هر چه که سن بالاتر برود تغییر شرایط سخت تر می شود ولی فوتبالست هایی داریم که تا سن حتی 18 سالگی فوتسال بازی می کردند ولی بعد وارد فوتبال شدند. البته برعکس آن هم هست که از فوتبال به فوتسال بروند اما کمتر است.

,

بازی در فوتبال را بیشتر ترجیح می دهید یا فوتسال را؟

, بازی در فوتبال را بیشتر ترجیح می دهید یا فوتسال را؟ ,

من هر دو رشته را دوست دارم اما فوتبال را بیشتر تمایل دارم بازی کنم اما بیشتر در فوتسال موفق بودم و بازی کردم ولی در کشور ما به فوتسال به اندازه ای که که باید توجه نمی شود. نه لیگ برتری آنچنان امکانات بالایی دارند و نه از لحاظ مالی بازیکنان ما ساپورت می شوند. در حقیقت فوتسال زیر سایه فوتبال قرار گرفته در حالی که موفقیت هایش از همه رشته های توپی در کشورمان بیشتر است.

,

در فوتبال در همه جای دنیا یک اقتصادی است و از لحاظ امکاناتی و مالی و تبلیغاتی از سایر رشته ها بالاتر است ولی از طرف دیگر سختی های خودش را داردیعنی کسی که در فوتبال بخواهد به جای بالایی برسد شرایطش سخت تر است چون افرادی که علاقمند به بازی فوتبال هستند بیشتر است و هم لابی بازی و دلالی در فوتبال بیشتر است.

,

چرا به فوتبال توجه بیشتری می شود؟

, چرا به فوتبال توجه بیشتری می شود؟ ,

فوتبال از نظر قدمت سابقه بیشتری به فوتسال دارد و از همان اول که همه توجهات به فوتبال بود و علاوه بر آن هم چون از لحاظ اقتصادی اکثر بازیکنان کاملا تامین هستند و شهرتشان هم بیشتر است. همچنین بسیاری از مردم معتقد هستند که تماشای بازی فوتبال جذاب تر و هیجانی تر است.

,

چه افتخارات و قهرمانی هایی در فوتبال یا فوتسال کسب کردید؟

, چه افتخارات و قهرمانی هایی در فوتبال یا فوتسال کسب کردید؟ ,

مقام دوم مسابقات فوتسال بسیج کشوری، تیم فوتسال صنعت ساختمان سنگسر در رده سنی جوانان در بین 54 تیم در کشور نائب قهرمان شدیم که این مقام در استان سمنان بی سابقه بود چرا که تیم های استان سمنان جزو هشت تیم برتر کشوری تاکنون نبوده است، در تیم فوتبال شهرداری سمنان نیز چهارم کشوری شدیم، چندین دوره قهرمانی مسابقات استانی در تیم های مختلف را نیز داشتم.

,

از این افتخارات چند مدال به دست آوردید؟

, از این افتخارات چند مدال به دست آوردید؟ ,

در مجموع 10 مدال کشوری و استانی کسب کردم که 4 مدال طلا، 4 مدال نقره و 2 مدال برنز بوده است. که 9 مدال را در رشته فوتسال کسب کردم.

,

از 5 سالگی که فوتبال را شروع کردم، 3 سال در فوتبال و 11 سال هم در فوتسال بازی کردم و بیشتر افتخاراتم از فوتسال است.

,

زیر نظر چه مربیانی، فوتبال و فوتسال کار کردید؟

, زیر نظر چه مربیانی، فوتبال و فوتسال کار کردید؟ ,

اولین مربی ام کیوان جوادیان در رشته فوتبال بودند و بعد هم رشید فرصتی، نوید شاهی از مربیان دیگرم در فوتبال بودند و در فوتسال نیز  حامد نورانیان و محمد ذوالفقاری از مربیانی بودند که بسیار زحمت کشیدند، آقایان شمس، مطلب زاده نیز از دیگر مربیانم بودند که از همین جا از همه آنها تشکر می کنم.

,

وضعیت فوتبال و فوتسال در شهرستان مهدیشهر را چگونه ارزیابی می کنید؟

, وضعیت فوتبال و فوتسال در شهرستان مهدیشهر را چگونه ارزیابی می کنید؟ ,

استعداد و پتانسیل مردم مهدیشهر در فوتبال و فوتسال بالا است. به ویژه در فوتسال  که اکثریت مهدیشهر در سطح استان جزو مدعیان قهرمانی بوده است. در فوتبال نیز تیم های مهدیشهر هر چند کمتر کار می کنند اما پتانسیل آن را دارند که در استان قهرمان شوند.

,

حمایت ها از این رشته ورزشی چگونه است؟

, حمایت ها از این رشته ورزشی چگونه است؟ ,

مسئولین استان آن چه که باید و شاید و با توجه به اینکه از تیم فوتسال صنعت ساختمان سنگسر در کشور دوم شدیم، حمایتی نکردند و اگر این مقام در استان های دیگر کسب می شد، آنجا به تیمشان بیشتر توجه می کردند. استان سمنان از نظر ورزش فقیر است و حمایتی آنچنانی هم از ورزش نمی شود.

,

البته حمایت مسئولین شهرستانی از مسئولین استان بیشتر است و ملک احمدی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهدیشهر حمایت بیشتری دارند و دلسوزانه برای ورزش شهرستان دارند زحمت می کشند. ولی در مجموع  توجه چندانی از مسئولین به ورزش نمی شود که امیدواریم این حمایت ها از ورزش بیشتر شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه