اخبار داغ

به مناسبت شهادت حضرت جواد الائمه(ع)؛

امام خردسال؛رشد عقلانی و فهم دینی

امام خردسال؛رشد عقلانی و فهم دینی
درمیان قله های سترگ امامت و انوار مقدسه ائمه هدی (ع) نام امام خردسالی که 8سال بیش نداشت و 25 سال دنیا تاب نیاورد به مولودی پر خیر وبرکت شهره زمینیان وعرشیان شد و او حضرت امام محمد تقی جواد الائمه (ع) است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  پاسرو؛ حجت الاسلام سیدجواد محمدزاده در مدح و منقبت حضرت جوادالائمه یادداشتی را به رشته تحریر درآورده که از نظر می گذرانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاسرو,

سیر سنین امامت و شهادت امامان تا امام رضا علیهم السلام نشانگر تغییر خاص و یا رویکرد شوک آوری نمی باشد ولی به یکباره سن امامت به قبل از سن بلوغ منتهی می شود ! تا حضرت ولی عصر (عج )

,

پذیرش جامعه آن روز خردسال هشت ساله را بر فراز آسمان امامت و حل مسائل علمی پیچیده به علم ایشان را باید در رشد علمی وفهم دینی مردم باید  تعبیر نمود .

,

ساده اندیشی است اگر صلح قهرمانانه کریم اهل بیت را برای کالبد شکافی اذهان مردم نسبت به تزویر و نیرنگ معنی نکنیم و خون مطهر سید الشهداء را بستری برای دستگیری انسانهای مستضعف فکری ندانیم . عبور از احساس و عواطف و قدم نهادن جامعه در مسیر استدلال و منطق کالایی گرانبهاست.

,

انقلاب خمینی کبیر نه با تانک و رگبار و اسلحه و تیر و فشنگ بلکه ورزش همگانی فکر و اندیشه آن عقل مجسم بود که مسیر رشد و کمال عقلی مردم و جامعه را تا سرحد ویرانگری ظلم و طاغوت برساند . خیال اندیشی است اگر کسی تصور کند مقصود امام راحل از صدور انقلاب ؛ فرمانراویی و امپراطوری ایران است ! بلکه گرانبهاترین مطاعی که جهان و حتی متمدن ترین انسانها امروز مدیون آن معمار انقلاب و راهبری های مقام معظم رهبری هستند ؛ رشد عقلی وفهم دینی است .

,

مطالعه کتاب ، هیات های اندیشه ورز، سخنرانی ، کرسی آزاد اندیشی ، نقد و نظر و تحلیل ها همه گام هایی است برای رشد و ترقی عقل جامعه .

,

اگر نوح نبی 950 سال مردم را به توحید رهنمون می ساخت و به تعداد انگشتان یک دست رهرونیافت ، امروز میلیون ها انسان عاشق چشم به راه دوخته اند تا آن کودک خردسال پنج ساله غائب رخ بنماید .اللهم ارنی الطلعه الرشیده و الغره الحمیده

,

سید جواد محمدزاده

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه