اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام خبر داد؛

اردوهای جهادی بستری برای تربیت نفس، چشیدن درد پابرهنگان جامعه و مطالبه گری از مسئولین است

اردوهای جهادی بستری برای تربیت نفس، چشیدن درد پابرهنگان جامعه و مطالبه گری از مسئولین است
علیپور با بیان اینکه خدمت به محرومین از مطالبات رهبری و از مهمترین اهداف اردوهای جهادی است، گفت: تعداد1310 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های مختلف استان از هر رشته و مقطع تحصیلی که علاقه مند به حضور در این مناطق بودند در قالب 26 گروه سازماندهی شده و در تابستان جاری به مناطق محروم استان ایلام اعزام می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود علیپور، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی این استان گفت: اردوی های جهادی بستری مناسب برای تربیت نفس و چشیدن درد پابرهنگان جامعه است و  این تهذیب نفس یکی از اهداف مهم اردوهای جهادی است.

علیپور اذعان کرد: دانشجویان انقلابی در روستاهای محروم و دورافتاده برای رفع مشکلات ریز و درشت مردم کوخ نشین شبانه روز تلاش می کنند و مسئولین را به روستاها می کشانند تا مشکلات مردم را از نزدیک لمس کنند چرا که وظیفه حل مشکلات محرومان جامعه ابتدا به ساکن بر عهده مسئولان می باشد
 
وی با بیان اینکه خدمت رسانی به محرومین از مطالبات رهبری  و از مهمترین اهداف اردو های جهادی است گفت: اردوهای جهادی بستری برای مطالبه گری از مسئولین است،باید جهادگران وظایف مسئولین را به آنان متذکر شوند که برای رفع مشکلات مناطق محروم چه کارهایی را باید انجام می دادند و یا می توانستند انجام دهند اما در انجام آن کوتاهی کرده اند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام تاکید کرد: جهادگران روحیه باور و امید به زندگی را در رگ های مردمان روستایی تزریق می کنند و علاوه بر کارهای عمران و آبادانی و زدودن فقر و محرومیت از چهره روستا به کارهای بزرگ فرهنگی همت می گمارند و در جهت ارتقاء فرهنگ اسلامی در تلاشند.

علیپور یادآور شد: این فعالیت های خودجوش دانشجویی تداعی روزهای انسان ساز دوران طلایی دفاع مقدس است و بستری برای تربیت مدیران دلسوز انقلابی فراهم می آورد که مسئولیت های خطیری را در آینده نظام عهده دار می شوند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان در ادامه گفت: تعداد1310 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های مختلف استان از هر رشته و مقطع تحصیلی که علاقه مند به حضور در این مناطق بودند در قالب 26 گروه سازماندهی شده و در تابستان جاری به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

علیپور افزود: این گروه های جهادی پس از شناسایی مناطق بسیار محروم استان و با توجه به ظرفیت و تخصص گروه به روستاهای هدف اعزام می شوند.

وی گفت: اولین گروه جهادی که در تاریخ 13 تیرماه به منطقه محروم سیدمحمد عابد ملکشاهی اعزام شدند از دانشگاه علمی کاربردی ایلام 2 بود که به مدت ده روز به فعالیت عمرانی پرداختند و این اعزام ها تا پایان شهریور ما سال جاری ادامه می یابد.

علیپور گفت: اهم فعالیت های جهادگران دانشجو شامل: فعالیت های عمرانی،بهداشتی،درمانی و پزشکی،دندانپزشکی،پرستاری،فرهنگی، اشتغال زایی،اقتصاد مقاومتی،آموزشی و تحصیلی،سبک زندگی اسلامی،کشاورزی و دامپروری مشاوره و ...است که دانشجویان بسیجی بنابر تخصص و علاقه خود برای مقاطع سنی مختلف کودک، نوجوان، بزرگسالان، زنان خانه دار فعالیت های بهینه ای را انجام می دهند.


مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان تصریح کرد: تمامی گروه های جهادی بسیج دانشجویی استان به مناطق محروم استان که شامل؛ روستاهای محروم هلیلان، بخش زرین آباد، مورموری، خوران ایوان، قلعه جوق ملکشاهی و .. است که به شدت نیازمند توجه مسئولین هستند و مقرر شده تا چند سال متوالی این روستاها منطقه هدف اردوهای جهادی استان باشند.

وی در پایان ضمن تقدیر از تمامی جهادگران انقلابی گفت: دانشجویان بسیجی بی مزد و منت و فقط برای کسب رضای الهی و قرب پروردگار در این مسیر انسان ساز قدم برمی دارند و با عشق و علاقه و از عمق وجود به محرومین خدمت رسانی می کنند و قطعا اجرشان در نزد خدا محفوظ است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, .,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه