اخبار داغ

یک سخنران مذهبی:

حفظ عزت جامعه شیعه در مذاکره با دشمنان، درس امام جواد(ع) برای امروز است/ شیعه انگلیسی مانند تبر به جان درخت اسلام افتاده است

حفظ عزت جامعه شیعه در مذاکره با دشمنان، درس امام جواد(ع) برای امروز است/ شیعه انگلیسی مانند تبر به جان درخت اسلام افتاده است
یک سخنران مذهبی با بیان اینکه یکی از مهمترین درس‌های سیره امام جواد(ع) برای ما حفظ عزت جامعه در مذاکره با دشمن است، نسبت به خطر شیعه انگلیسی هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی علوی مقدم به مناسبت سالروز شهادت نهمین امام همام در گفتگو با کاشمربصیر با بیان اینکه امام جواد(ع) با گروه‌ها و فرقه‌های مختلف اعتقادی مواجه بود اظهار داشت: مهمترین و اساسی‌ترین رکن در جامعه اسلامی حفظ عزت است چون اگر عزت از بین برود آن جامعه در برابر دشمن نفوذپذیر خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی ادامه داد: این حفظ عزت که در پرتو آن، باطل نابود می‌شود را حضرت جوادالائمه(ع) در حکومت عباسی برای جامعه شیعه به بهترین نحو انجام دادند از جمله در مناظرات با علمای فرقه‌های مختلف طوری برخورد می‌کردند که عزت جامعه شیعی حفظ شود، بنابراین امروز هم چنانچه قرار است در جامعه شیعه مناظره و مذاکره‌ای شکل بگیرد باید طوری باشد که عزت جامعه شیعی به عنوان مهمترین رکن حفظ شود.

,

 

,

حجت الاسلام علوی مقدم افزود: علمای اهل سنت معتقدند که حضرت جواد(ع) بسیار باقدرت عمل کردند به گونه‌ای که قدرت علمی آن حضرت مورد توجه قرار گرفت و حتی گفته‌اند یکی از دلایلی که مأمون تصمیم گرفت دختر خود را به ازدواج ایشان دربیاورد همین قدرت عقلی و علمی امام بود.

,

 

,

این مبلغ دینی خاطرنشان کرد: مسأله دوم در بحث حفظ عزت جامعه شیعی، به وسیله کرامات و معجزات بود و ایشان با این وسیله در برابر هجمه خلافت عباسی به وسیله پول و ثروت و تطمیع مالی برای فریب جامعه ایستادگی کردند.

,

 

,

وی گفت: نشان دادن جایگاه و بر حق بودن مذهب شیعه از دیگر اقدامات امام جواد(ع) برای حفظ جامعه شیعه بود به گونه‌ای که در مناظرات علمی با یحیی بن اکثم از علمای بزرگ وقت، به تبیین حقانیت معارف و عقاید شیعی پرداختند و اجازه نمی‌دادند عزت جامعه اسلامی شکسته شود.

,

 

,

حجت الاسلام علوی مقدم اظهار داشت: آیا در جامعه امروز عزت و اقتدار جامعه شیعی حفظ می‌شود؟ آیا عزت جامعه شیعی در گروی عکس گرفتن با یک خانم غربی که نماینده یک اتحادیه اروپایی است و حتی آن اتحادیه گاه تصمیم‌هایی علیه جهان اسلام داشته است، می‌باشد؟ باید گفت که این اوج ذلت است.

,

 

,

این سخنران مذهبی تصریح کرد: تببین ملاک‌ها و معیارهای صحیح اسلامی از دیگر اقدامات امام نهم در برابر انحرافات بود، بنابراین چنانچه امروز مشاهده می‌کنیم که انحرافاتی در جامعه وجود دارد و برخی گناهان به صورت علنی انجام می‌شود سکوت کردن ما به معنی همراهی است و عقوبت الهی را در پی دارد و لذا امام جواد(ع) بر امر به معروف و نهی از منکر تأکید دارند؛ چراکه چنانچه این واجب الهی به خوبی در جامعه پیاده شود جلوی بسیاری از انحرافات را خواهد گرفت.

,

 

,

حجت الاسلام علوی مقدم گفت: تخلف و انحراف اساسی که امروز در سلسله و کالبد اسلام شکل گرفته است، گروهک‌های تکفیری هستند که مشاهده می‌کنیم حتی در افغانستان وقتی آن جرم و جنایت‌ها را در یک روستای مظلوم شیعی انجام می‌دهند ذکر «الحمدلله» می‌گویند و این‌ها انحرافاتی است که در جهان اسلام رخ داده است.

,

 

,

وی اظهار داشت: نکته بسیار مهم در آستانه ماه محرم بحث شیعه انگلیسی است که انحرافی از مکتب تشیع است و باید مراقب باشیم که فریب آن‌ها را نخوریم؛ چراکه آن‌ها همانند تبری هستند که به جان درخت تشیع افتاده‌اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه