اخبار داغ

بیشتر عناصر داعش از چه ملیتی هستند؟

بیشتر عناصر داعش از چه ملیتی هستند؟
منابع غربی توانستند ملیت بیش‌ترین تعداد عناصر داعش در عراق و سوریه را کشف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ یکی از روزنامه‌های غربی با استفاده از منابع نظامی و محلی مناطق در سوریه و عراق موفق شد ملیت بیشتر عناصر تکفیری داعش را کشف کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

بر اساس اطلاعات منتشرشده، 300 تن از عناصر تروریستی داعش طی چند ماه اخیر که دارای ملیت مغربی بودند به کشور خود بازگشتند و به گفته منابع غربی پنج تن از این عناصر بعد از بازگشت به مغرب به اتحادیه اروپا سفرکرده‌اند و عملیات تروریستی بارسلونای اسپانیا را انجام داده‌اند.

,

به گفته منابع غربی، یک هزار و 600 مغربی طی چند سال اخیر به عضویت گروه تروریستی داعش درآمده‌اند که بیش‌ترین اعضای این گروه تکفیری از یک ملیت است.

,

خبرگزاری «روسیا الیوم» اعلام کرد که نیمی از اعضای تروریستی داعش با ملیت مغربی در جنگ با نیروهای ارتش سوریه و عراق به هلاکت رسیده‌اند.

,

«مارتن شلوف» کارشناس غربی اعلام کرد که صدها عنصر تکفیری به کشورهای خود در آفریقا بازگشته‌اند که تهدید بسیار جدی برای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود؛ چراکه آفریقا دروازه جنوبی اتحادیه اروپا محسوب می‌گردد.

,

وی همچنین افزود: به نظر می‌رسد گروه تکفیری داعش قصد دارد با انتقال هزاران تن از عناصر خود به مغرب و تونس، یک پایگاه بزرگی در دروازه جنوبی اتحادیه اروپا تأسیس کند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه