اخبار داغ

گزارشی از یک سفر جهادی در بوشهر؛

اینجا ملائک سر تعظیم فرود می آورند/ طوفان جهادی افسران ولایت برای ریشه کنی فقر

اینجا ملائک سر تعظیم فرود می آورند/ طوفان جهادی افسران ولایت برای ریشه کنی فقر
در شرجی و گرمای 30 مرداد با مسئولین بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی استان بوشهر همراه شدیم تا گوشه ای از صحنه‌های حماسی مشارکت دانشجویان بسیجی را در خدمت رسانی به مردم محروم بخش بوشکان به نظاره بنشینیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از بوشهر؛ جهاد برای رضای الهی در هر عرصه‌ای شادکامی و غرور را برای یک جامعه به همراه داشته و تعالی و عزتی شایسته و همیشگی را به عنوان توشه راه به همراه خود می‌آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دیروز جوانانی از هرچه بود و هر چه داشتند گذر کردند و نمایشی خون‌بار از زیباترین شجاعت‌ها، غیرت و راد‌مردی را به پای صحنه آورده و جهاد خویش را به نحو احسن بر خاک پاک خوزستان به جای آوردند.

,

جهاد و پاسداری از این انقلاب دوباره شروع شده ولی این بار خاکریزهای مقاومت و از خود گذشتگی به نقاطی سخت تر از عرصه های دیروز در روستاهای محروم و کم برخوردار و هر جای این آب و خاک پاک که طعم شیرین انقلاب اسلامی را کمتر چشیده باشد رسیده است.

,

اگر دیروز مادران کیف های رزم شیربچه های خود را می بستند و آنها را روانه کار و زار با دشمن بعثی می کردند امروز همان مادران، جوانان دانشجو و نوجوانان مخلص خود را با دلی عاشق روانه اردوهای جهادی می کنند و آنها وقت فراغت خود را در دل کوه‌ها و آن مناطق محروم و کور سپری می کنند و هنر از خود گذشتن را به نمایش می گذارند.

,

d-(2).jpg

, d-(2).jpg,

در شرجی و گرمای 30 مرداد با مسئولین بسیج دانشجویی و سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر همراه شدیم تا گوشه ای از صحنه‌های حماسی مشارکت دانشجویان و نوجوانان بسیجی را در خدمت رسانی به مردم محروم بخش بوشکان شهرستان دشتستان به نظاره بنشینیم.

,

مقصد ما روستاهای امامزاده و ایل شهر بوشکان بود؛ جایی که جوانان و نوجوانانی مشتاق کوله‌ای پر از مهر را روانه آنجا کرده و دست پر عطوفت آنها سر کودکان، زنان، مردان و جوانان روستایی و محروم را نوازش می‌دهد.

,

روستای امامزاده یکی از روستاهای بخش بوشکان شهرستان دشتستان است که گروه جهادی افسران ولایت با توجه به نیازمندی ها و محرومیت هایی که در این روستا است به انجام اقدامات محرومیت زدایی پرداخته است.

,

احداث حسینیه در روستای امامزاده از جمله طرح های محرومیت زدایی سپاه در این روستا است که امروز به دست توانمند جوانان دانشجوی بسیجی شروع به ساخت شده است.

,

20 نفر از جهادگران دانشجو و طلبه و نوجوانان بسیجی گردان امام حسین(ع) آستین همت بالا زده و در 2 شیفت کار حسینیه را پی می گرفتند.

,

ذوالفقار عباسی فر در این خصوص گفت: کاری که امروز این نیروهای جوان و نوجوان بسیجی در عرصه‌های خدمات روستایی و کم برخوردار به انجام می‌رسانند نوعی جهاد برای وطن و عرصه کمک به هم‌میهنان محروم بوده و اجر و پاداش ویژه‌ای در بر دارد.

,

d-(25).jpg

, d-(25).jpg,

وی افزود: دل کندن از خانه و حضور در اماکن محروم، صعب‌العبور و کور باعث رشد بنیه علمی در قشر‌های دانشجو، نوجوان و جوان شده و امید را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

,

وی به اجرای طرح‌های عظیم ساخته شده توسط بسیج سازندگی در طول ادوار مختلف اشاره کرد و افزود: بسیجیان با صرف اوقات ارزشمند خود به کار الهی هجرت و خدمت‌رسانی گوشه‌ی از توان بسیج را به نمایش گذاشته و امید‌آفرین برای کشور می‌شوند.

,

روستای ایل شهر در چند کیلومتری شهر بوشکان مقصد بعدی ما بود اینجا به جای بیل و کلنگ و بلوک، جهادگران با سرنگ و سرم و فشار سنج دست و پنجه نرم می کردند.

,

d-(8).jpg

, d-(8).jpg,

روستائیان ایل شهر که همه به لهجه شیرین ترکی تکلم می کردند خیلی گرم ما را تحویل گرفتند و زبان تشکرشان آدمی را شرمنده نگاه پر مهرشان می کرد.

,

خدمات پزشکی و دندانپزشکی در کنار کارهای عمرانی و فرهنگی و آموزشی هنر بسیجیان را بیش از پیش عیان ساخته و تحرک غرور و نشاط ملی، ایجاد روحیه باور‌مندی و هویت‌باوری را باعث شده بود.

,

رضا آبشیرینی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان بوشهر در حاشیه این سفر اظهار داشت: توفیق خدمت‌ به ملت جزو نعمت های ارزشمندی است که نصیب معدودی از افراد شده و در این بین دانشجویان بسیجی با افتخار در مسیر سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته و جهاد می‌کنند.

,

d-(5).jpg

, d-(5).jpg,

آبشیرینی به عرصه‌های فعالیت گروه های جهادی اشاره کرد و افزود: توسعه و آبادانی روستایی، خدمات پزشکی، بهداشتی و سلامت، زیباسازی مدارس و انجام امور فرهنگی در سال جاری در اولویت کار‌ها و برنامه‌ریزی‌های این اردوهای جهادی قرار داشته و دنبال می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: گرچه عرصه جهادی جوانان بسیجی به ظاهر با تنگناها، سختی و فشار‌های مادی همراه است اما شیرینی و طعم لذت‌بخش با هم بودن در این اردوهای با اخلاص را هیچ جهادگری با راحتی و آسایش نقاط دیگر عوض نمی‌کند.

,

هوا به شدت گرم بود ولی تابش رحمت و گرمای الهی کوچکترین خللی در کار جهادگران به وجود نیاورده و لباس های خیس عرق دانشجویان در راه شاد کردن دل پیرزن روستایی تعظیم ملائک را به همراه آورده و بالاتر از تمام این ها رضایت را بر چهره‌ پر چین و چروک پیرزن ساده ایل شهری به راحتی می شد مشاهده کرد.

,

 

,

d-(18).jpg

, d-(18).jpg,

در کنار خانه بهداشت گروه جهادی مشغول ساخت سرویس بهداشتی برای یک خانواده نیازمند بود که فقر از در و دیوار خانه آنها می بارید و تنها امیدشان همت همین سفیران کار و تلاش بود.

,

بسیجیان جهادگر افسران ولایت دامنه فعالیت های خود را به هیچ عرصه ای محدود نکرده و هرجایی که توانسته اند گامی برای ریشه کنی فقر برداشته اند.

,

 این گروه امسال نیز به مانند سال های گذشته جهت ارائه خدمات دامپزشکی رایگان رایزنی های خوبی برای روستاهای تحت هدف خود کرده است که معاینه بالینی تمامی دام‌های روستائیان جامعه هدف و تشخیص، تجویز و ارائه دارو به صورت کاملاً رایگان از خدماتی است که به مدد آنها در حال انجام است.

,

d-(10).jpg

, d-(10).jpg,

آخرین محلی که حجت الله پارمان مسئول گروه جهادی افسران ولایت ما را به آنجا هدایت کرد مدرسه روستا بود که در آنجا کلاس های نقاشی، آموزش قرآن، گل دوزی و خیاطی توسط خواهران دانشجو برگزار می شد. کلاس پرورش بلدرچین در کنار کلاس نقاشی و گل دوزی جلوه ای زیبا از دامنه فعالیت های این گروه جهادی به نمایش گذاشته بود.

,

d-(15).jpg

, d-(15).jpg,

آنچه گفته شد یقینا قطره ای از دریای بیکران جهاد و خدمت صادقانه بسیجیان و افسران ولایت است که نه قلم توان نگارش آن و نه کاغذ گنجایش ثبت و ضبط خدمات بی منت آنها را دارد. قلمرانان و سخنرانان عالم هم به آن اندازه نیستند که در همه گروه های جهادی حاضر شوند و لحظه ها و ثانیه های جهادی را به رشته تحریر درآورند. آنچه برای این گروه ها مهم است این است که این گزارش ها بتواند پای مسئولان را از پشت میز مدیریتی با نسکافه و موز خارجی کنده و به میان کوه نشینان محروم و زاغه نشینان مظلومی بیاورد که بدون گله و شکایت، تمام دغدغه‌شان پذیرایی از میهمان است.

,

d-(3).jpgd-(4).jpgd-(9).jpgd-(13).jpgd-(14).jpgd-(19).jpgd-(28).jpgd-(20).jpg

, d-(3).jpg, d-(4).jpg, d-(9).jpg, d-(13).jpg, d-(14).jpg, d-(19).jpg, d-(28).jpg, d-(20).jpg]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه