اخبار داغ

غفلت مسئولان لرستان از ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی

غفلت مسئولان لرستان از ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی
در استان لرستان با وجود این همه جاذبه گردشگری و دیدنی تنها تعداد اندکی اقامتگاه بوم گردی وجود دارد در حالی که بوم گردی یک ظرفیت مهم برای جذب توریست است و این نشان از غفلت متولیان مربوطه به جذب گردشگر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک استان لرستان با داشتن طبیعت بکر و زیبا، جاذبه های طبیعی و گردشگری بی نظیر، آبشارهای منحصر به فرد و آب و هوایی دلنشین از جمله استان هایی است که در فصول مختلف سال گردشگران و مسافران زیادی از این جاذبه ها بازدید می کنند و از دیدن این همه طبیعت زیبا لذت می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

در هر یک از شهرستان های استان لرستان طبیعت زیبا خودنمایی می کند و چشم هر رهگذری را به خود جلب می کند، طبیعتی که نمونه آن را شاید در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت.

,

 

,

نتیجه تصویری برای جدول اقامتگاه های بوم گردی در کشور

, نتیجه تصویری برای جدول اقامتگاه های بوم گردی در کشور,

 

,

آبشار بیشه، آبشارسفید، تونل برفی ازنا، سراب کهمان الشتر، ونایی و گلدشت بروجرد از جمله مهمترین و پرطرفدارترین جاذبه های طبیعی استان لرستان هستند که گردشگران زیادی با سفر به این مناطق، عکس هایی زیبا را در قاب دوربین ثبت می کنند.

,

 

,

هر یک از این منطقه ها یک ظرفیت مهم برای جذب توریست و گردشگر است که با کمی توجه می توان در جهت توسعه و جذب گردشگر گام برداشت اما در سایه بی توجهی مسئولان به این ظرفیت مهم، جذب توریست مورد غفلت قرار گرفته است.

,

 

,

چند سالی است که موضوع بوم گردی به میان آمده، ایجاد و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در روستاها و مناطقی که طبیعت بی نظیری دارند و می توانند توسعه گردشگری، ایجاد شغل و معرفی استان و شهر به گردشگر باشند.

,

 

,

در بسیاری از استان ها اقامتگاه های بوم گردی روز به روز بیشتر می شود و در برخی از استان ها به دلایلی توجهی به این موضوع نمی شود به طوری که در کشور، استان اصفهان و کرمان با داشتن 208 و 104 بوم گردی به ترتیب رتبه اول و دوم را در کشور دارند و این رقم در استان های مختلف متفاوت است.

,

 

,

جالب این که در استان لرستان با توجه به این همه ظرفیت گردشگری و مناطق بکر و زیبا تنها در 9 منطقه بوم گردی وجود دارد این در حالی است که لرستان 11 شهر وجود دارد.

,

 

,

 حال با توجه به این که در هر شهرستان لرستان تعداد فراوانی نقاط گردشگری وجود دارد اما تابحال میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان نتوانسته است شرایطی ایجاد کند بتوانیم در همه نقاط گردشگر پذیر از این ظرفیت استفاده کنیم.

,

 

,

برای بررسی بیشتر موضوع ابتدا به سراغ موسس اقامتگاه بوم گردی روستای نظام آباد بروجرد می رویم، "محمد معظمی" در این راستا گفت: من یک روستایی هستم اما سالها در خارج از کشور زندگی کرده ام و حالا که به کشور بازگشته ام در یک روستا این اقامتگاه را راه اندازی کرده ام.

,

 

,

نتیجه تصویری برای بوم گردی گلچهران بروجرد

, نتیجه تصویری برای بوم گردی گلچهران بروجرد,

 

,

وی اضافه کرد: هدف از بوم گردی این است که بتوان خانه های روستایی، طبیعت روستا، زندگی در این منطقه را به گردشگر معرفی کرد و با توجه به علاقه ای که داشتم یک اقامتگاه در نظام آباد فیال بروجرد راه اندازی کردم و این اقامتگاه بعد از دریافت مجوز با پنج سوئیت و امکانات لازم در اختیار گردشگران و مسافران قرار گرفته که تا کنون گردشگران داخلی و خارجی زیادی در این اقامتگاه حضور یافته اند.

,

 

,

معظمی اظهار داشت: استان و شهر ما ظرفیت های بسیار فراوانی دارد و کمی همت و همکاری نیاز است تا این ظرفیت ها را بتوان به گردشگران معرفی کرد و با این اقدام می توان هر سال هزاران توریست را جذب کرد و در راستای توسعه گردشگری اقدام نمود.

,

 

,

به گفته وی وقتی گردشگران از این اقامتگاه های بوم گردی بازدید می کنند، ترجیح می دهند در این مناطق بمانند و از طبیعت لذت ببرند و این فرصتی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

,

 

,

نتیجه تصویری برای جدول اقامتگاه های بوم گردی در کشور

, نتیجه تصویری برای جدول اقامتگاه های بوم گردی در کشور,

 

,

موسس بوم گردی در بروجرد اضافه کرد: متاسفانه برخی به صورت غیر مجاز و بدون مجوز اقدام به راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی کرده اند که نیاز است مسئولان مربوطه نظارت کنند و این اقامتگاه ها با مجوز فعالیت داشته باشند.

,

 

,

"حجت اله یارمحمدی" رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد افزود: اولین اقامتگاه بوم گردی در بروجرد در سال 94 افتتاح شد و این اقامتگاه ها در محیط های طبیعی مانند روستا و مناطق عشایری راه اندازی می شوند و می توانند جاذبه ها را به توریست ها معرفی کنند.

,

 

,

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی در راستای راه اندازی این بوم گردی فقط مجوز صادر می کند و کسانی که تمایل داشته باشند می توانند برای دریافت مجوز اقامتگاه بوم گردی به میراث فرهنگی مراجعه نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه