اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل خبر داد

پایان برداشت گندم و جو در آران و بیدگل/ سطح زیر کشت محصول ۸۵۰ هکتار کاهش یافته است

پایان برداشت گندم و جو در آران و بیدگل/ سطح زیر کشت محصول ۸۵۰ هکتار کاهش یافته است
فتاحی مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: محصول گندم و جو در سال جاری به ترتیب از سطح ۸۰۰ و سه هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع آران و بیدگل برداشت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن؛ مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل در گفتگویی با اشاره به پایان فصل برداشت گندم و جو در شهرستان اظهار کرد: محصول گندم و جو در سال جاری به ترتیب از سطح ۸۰۰ و سه هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع آران و بیدگل برداشت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

حسین فتاحی با بیان این که محصولات برداشت شده به مراکز خرید تعاون روستایی و سیلوی کاشان تحویل داده شده اضافه کرد: تاکنون دو هزار و۲۰۰ تن جو و سه هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده است.

,

وی قیمت خرید تضمینی محصول جو و گندم کشاورزان را برای هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۳ هزار ریال و هر کیلوگرم جو به قیمت ۱۰ هزار و ۳۰۰ ریال اعلام کرد.

,

فتاحی از کاهش ۸۵۰ هکتاری سطح زیر کشت گندم و جو در آران و بیدگل خبر داد و تصریح کرد: گرما، طوفان‌های شدید و بحران آب منطقه که تغییر الگوی کشت از محصولات با نیاز آبی بالا به محصولان کم آب را به همراه داشته از عوامل کاهش در تولید محصول بوده است.

,

به گفته‌ مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل امسال بیش از ۸۰ درصد محصول گندم و جو در آران و بیدگل به صورت مکانیزه با ۱۰ کمباین و باقی به صورت دستی برداشت شده است.

,

آران و بیدگل دارای سه هزار هکتار باغ و ۱۱ هزار هکتار زمین زراعی است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه