اخبار داغ

گزارشی از مسجد قمربنی هاشم همدان:

کودکان همدانی در مساجد پرورش می یابند

کودکان همدانی در مساجد پرورش می یابند
با توجه به آنکه مساجد سنگر هستند با اهمیت دادن و ترویج فرهنگ مسجد در بین احاد جامعه می توان بسیاری از مکرهای دشمنان را نابود و گامی موثر در پرورش فکری، روحی جوانان و نوجوانان برداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ با توجه به نقش  مهم مساجد و تاکید امام خمینی (ره) بر حفظ مساجد و سنگر نامیدن مساجد کار کردن بر روی مساجد  و تشویق به انجام  کارهای فرهنگی در خصوص معرفی بیشتر مساجد به مردم نقش بسیار بسزایی در پرورش فکری و روحی تمام احاد جامعه خواهد داشت و از طریق مساجد می توانیم خیلی از مشکلات جامعه را حل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

دراین میان مسجد فرهنگیان همدان با قدمتی بیش از 40 سال توانسته نقش بسزایی در پرورش روحی و فکری اهالی این شهرک داشته باشد.

,

 

,

علاوه بر کلاس های مختلف همچون قران،  احکام و.. که در داخل خود مسجد برگزار میشود کانون فرهنگی هنری دستغیب با برگزاری کلاس های مختلف فرهنگی ، مذهبی و هنری در پرورش و جذب کودکان ، نوجوانان و حتی بزرگسالان نقش به سزایی داشته است.

,

 

,

, ,

 

,

به همین علت سری به این مسجد زدیم تا از میزان فعالیتهای این مسجد و کانون پرورش فکری دستغیب مطلع شویم.

,

 

,

*مسئول خواهران کانون شهید دستغیب: خدا این راه را جلوی پای من گذاشت

, *مسئول خواهران کانون شهید دستغیب: خدا این راه را جلوی پای من گذاشت, *مسئول خواهران کانون شهید دستغیب: خدا این راه را جلوی پای من گذاشت,

زهرا  بهرامیان مسئول واحد خواهران  کانون شهید دستغیب مسجد قمر بنی هاشم، کوی فرهنگیان در گفتگو با صبح الوند به بیان تاریخچه کانون پرداخت و افزود: واحد خواهران این کانون حدود 5 سالی است  که فعالیت خود را آغاز  کرده است.

,

 

,

وی به بیان دلایل انتخاب جهت انجام چنین فعالیت هایی پرداخت و افزود: من از دوران کودکی در مسجد رفت  و آمد داشتم و زیاد درگیر بحث انتخاب نبودم شاید راهی بود که خدا جلوی پای من گذاشت.

,

 

,

, ,

 

,

مسئول واحد خواهران کانون شهید دستغیب ادامه داد: با توجه به آنکه بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه شناختم از مباحث فرهنگی در حد عادی بود و خدا این را جلوی من گذاشت و ابتدا مسئول کتابخانه بودم و بعد از مدتی مسئول خود کانون شدم و در کنار ان مربی کلاس حفظ قران هم هستم.

,

 

,

*کسی به دنبال پول و مقام نیست

, *کسی به دنبال پول و مقام نیست, *کسی به دنبال پول و مقام نیست,

وی به بیان شاخص های برتر این کانون پرداخت و گفت: شاید در خیلی از  کانون ها  کلاس ها ی مختلف باشد اما هدف ما این است که سعی کنیم صمیمیت  را در بین بچه ها جاری و کسی برای پول  و مقام اینجا نیست.

,

 

,

بهرامیان افزود: تمام کارهای این کانون به صورت خودجوش توسط بچه ها انجام می شود و مربیان اگر هزینه ای بگیرند به کانون جهت انجام کارهای فرهنگی اهدا می کنند.

,

 

,

وی با بیان اینکه در این کانون انواع مختلف کلاس های فرهنگی، هنری، اموزشی و مذهبی برگزار میشود گفت: قیمت کلاس ها بسیار پایین است و هدف این است که همه قشر جامعه شرکت کنند.

,

 

,

*وجود 4 هزار کتاب در کتابخانه کانون

, *وجود 4 هزار کتاب در کتابخانه کانون, *وجود 4 هزار کتاب در کتابخانه کانون,

این فعال فرهنگی در خصوص کتابخانه کانون گفت: تعداد  4 هزار کتاب  در کتابخانه کانون  موجود است که هم اهدایی دبیرخانه مساجد و هم اهدایی اهالی محل است.

,

 

,

, ,

 

,

وی به بیان مختصری از برنامه های شاخص این کانون پرداخت و گفت: جشنواره عروسک قشنگ من را درطی سه سال باهدف مقابله با عروسکهای باربی و خارجی در سطح شهر همدان برگزار کردیم.

,

 

,

بهرامیان تصریح کرد: وقتی بودجه برای کارهای فرهنگی کم است و تولیدات داخلی هم با شکست مواجه می شوند بچه ها خودشان کاری جهت مقابله با فرهنگ غربی کردند.

,

 

,

وی دیگربرنامه شاخص این کانون را برگزاری مراسم افطاری برای دخترهای روزه اولی بیان و گفت:  جهت این کار در سه مدرسه تبلیغ کردیم و هدایای را  تهیه و به دختران اهدا کردیم.

,

 

,

, ,

 

,

*هیات امنا مخالفتی با فعالیتهای ما ندارند

, *هیات امنا مخالفتی با فعالیتهای ما ندارند, *هیات امنا مخالفتی با فعالیتهای ما ندارند,

مسئول واحد خواهران کانون شهید دستغیب در ادامه در خصوص تعامل کانون با هیات امنای مسجد پرداخت و گفت: معمولا هیات امنا با قسمت فرهنگی زیاد تعامل ندارند چو ن انها میخواهند مسجد را طوی بگردانند که همیشه آرام و بی سرو صدا باشد ، در مسجد ما تعامل آن چنانی نیست اما مخالفتی با فعالیتهای ما هم نداشته اند.

,

 

,

وی در پایان  به بیان انتظارات خود از مسئولان پرداخت و گفت:معمولا به کار جوانها اهمیت داده نمیشود  چون  اگر حمایتها و توجه به جوانها بیشتر باشد بسیاری از مشکلات جامعه حل میشود  و اینکه از ارگانها و جاهایی که مرتبط هستند بیشتر کم لطفی میبینیم تا اینکه بخواهند حمایت کنند.

,

 

,

*مربی کلاس ریاضی کانون: پوشش ظاهری ام بر دانش آموزان اثر گذار بوده است

, *مربی کلاس ریاضی کانون: پوشش ظاهری ام بر دانش آموزان اثر گذار بوده است, *مربی کلاس ریاضی کانون: پوشش ظاهری ام بر دانش آموزان اثر گذار بوده است,

در ادامه یاسمن عباسی از مربیان و فعالان فرهنگی این مسجد در گفتگو با خبرنگار صبح الوند ،به بیان نحوه حضور خود در چنین مکانی پرداخت و افزود: با توجه به آنکه از کودکی در مسجد رفت و آمد می کردم و هم اکنون که دانشجوی مدیریت بازرگانی هستم و تخصص در تدریس رشته ریاضی دارم در این کانون به تدریس ریاضی می پردازم.

,

 

,

وی با بیان اینکه بچه هایی که دراین کلاس ها شرکت می کنند با بقیه فرق دارند افزود: پوشش ظاهری من تاثیر بسیار خوبی بر روی بچه ها گذاشته است و با توجه به اینکه درس من مذهبی نیست توانسته ام نقش خوب را در زمینه تبلیغ حجاب به خوبی ایفا کنم زیرا بچه ها خیلی از مربی هایشان تاثیر پذیر هستند.

,

 

,

, ,

 

,

این فعال فرهنگی در خصوص اهمیت نقش مسجد در تربیت کودکان گفت: فرد ممکن است سن کمی داشته باشد ولی با آموزش هایی  که در مسجد دیده خیلی بیشتر از سنش می داند و در زندگی  آینده موفق تر خواهد بود.

,

 

,

*سخن پایانی:

, *سخن پایانی: , *سخن پایانی:,

نقش مهم مساجد بر پرورش فکری و روحی جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست اما متاسفانه در عصر حاضر بسیاری از مشغله های روزمره مانع از تعامل بهتر مردم با مسجد شده و مقداری هم کم لطفی دستگاه های مرتبط در این زمینه  بر دور شدن مردم از مساجد افزوده است، درست است  خیلی از علاقه مندان به طور خود جوش اقدام به فعالیتهایی در این خصوص کرده اند اما فرهنگ  سازی بیشتر حمایت از مساجد نیاز به تعامل و همکاری ارگانهای مختلفی دارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه