اخبار داغ

درد و رنج های پدرکهگیلویه و بویراحمدی پس از مرگ مجید/ فقر و از کارافتادگی پدر رنجی دیگر+ تصاویر

درد و رنج های پدرکهگیلویه و بویراحمدی پس از مرگ مجید/ فقر و از کارافتادگی پدر رنجی دیگر+ تصاویر
وقتی برای پرسیدن حال مجید به پدرش زنگ زدم بغض و ناراحتی را در صدایش احساس کردم وقتی گفتم مجید چطور است گفت مجید از دنیا رفت جمله ای که باعث شد اشک از چشمانم سرازیر شود مجید 9 ساله از دنیا رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، پدر مجید با وجود همه تلاش هایی که برای نجات فرزندش انجام داد اما به ثمر ننشست و فرزندش را از دست داد این پدر کارگر همه زندگی اش را برای نجات فرزندش فدا کرد اما نتیجه ای نداشت و مجید 9 ساله داستان ما تیرماه گذشته در اثر بیماری جانش را از دست داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از ایل بانو، پدر مجید با وجود همه تلاش هایی که برای نجات فرزندش انجام داد اما به ثمر ننشست و فرزندش را از دست داد این پدر کارگر همه زندگی اش را برای نجات فرزندش فدا کرد اما نتیجه ای نداشت و مجید 9 ساله داستان ما تیرماه گذشته در اثر بیماری جانش را از دست داد., ایل بانو،,

وقتی برای پرسیدن حال مجید به پدرش زنگ زدم بغض و ناراحتی را در صدایش احساس کردم وقتی گفتم مجید چطور است گفت مجید از دنیا رفت جمله ای که باعث شد اشک از چشمانم سرازیر شود مجید 9 ساله از دنیا رفت.

,

پدر مجید با بغض این جمله را گفت و من به عنوان خبرنگاری که چند بار به خانه آنها رفته بودم و از نزدیک با مجید حرف زده بودم شنیدن این جمله برایم سخت بود تلفن را قطع کردم و بغض گلویم را گرفت به سراغ گزارشی که از مجید منتشر کردم رفتم دیدن آن عکس ها و چهره معصوم مجید دل هر بیننده ای را به در می آورد.

,

گزارش مجید و عکس هایش را اینجا ببینید.

, اینجا,

برای دلداری به خانواده مجید به خانه شان رفتم دیدن لباس سیاه پدر و مادر مجید و پرچم و پیام تسلیتی که بر دیوار خانه شان زده بود ناراحتم کرد اما وقتی دلم بیشتر از گذشته گرفت که پوستر و عکس مجید را بر دیوار خانه دیدم آنقدر دردناک بود که تنها گفتم وای از این دنیا.

,

, ,
 
,

مادر مجید که معلوم بود از مرگ فرزندش کمرش شکسته است یک پارچه مشکی بر سر بسته بود تا شاید ای پارچه  درد و غم نبود کودک 9 ساله اش را تسکین دهد و درد سرش را کمتر کند.

,

پدر مجید نیز پیراهن مشکی که بر تن داشت را هنوز در نیاورده بود و گوشه ای از اتاق و آن طرف تر پایش را دراز کرد و گفت ببخشید پایم درد می کند باید کشیده باشد.

,

وقتی برای اولین گزارش به خانه آنها رفتم پدر مجید که می خواست مجید غم را در چهره اش نبیند هیچگاه جلوی فرزندش گله و شکایتی نمی کرد و بارها رو به مجید گفت پسرم خوب می شود و مدرسه می رود.

,

پدر مجید از اینکه برای دلداری به خانه شان رفته بودم تشکر کرد از چگونگی فوت مجید گفت اینکه در ماه اخر حالش بسیار بد شده بود به گونه ای که یا در بیمارستان یاسوج و یا در شیراز بستری می شد مدام باید زیر نظر پزشک بود تا اینکه یک روز در بیمارستان فوت کرد نگاه دردناک مادرکه شاهد مرگ دومین فرزندش بود سخت است.

,

از پدر مجید درباره وضعیت خودش پرسیدم اینکه بهتر شده است یا نه؟جواب داد من دار و ندارم را خرج مجید کردم و پشیمان نیستم اما حیف که نشد زنده بماند به صورت فصلی کارگری می کردم اما اکنون از کار افتاده ام و نه کمرم و نه پاهایم توان کار کردن ندارند.

,
, ,

هر چه داشتم خرج درمان و دکتر مجید کردم گاهی باید چند قلم دارو را در تهران به دنبالش می رفتم و یک تا دو میلیون فقط چند قرص را می گرفتم همه تلاشم را برای نجات مجید کردم اما خوب نشد با این حال پشیمان نیستم که هیچگاه کوتاهی نکردم.

,

این پدر که دستان پینه بسته اش از دور داد میزد که کارگر است ادامه داد: اکنون درس است که مجید از دنیا رفت اما من هنوز سه بچه دیگر دارم خرج درس و مدرسه شان هست خرج درمان خودم هست و اجاره خانه و سایر مخارج نیز همچنان وجود دارد و من با این وضعیت توان حتی جا به جا شدن هم ندارم چه برسد به اینکه بخواهم کارگری کنم.

,

کمرم و پاهایم از کار افتاده اند به دکترهای زیادی مراجعه کرده ام که سه دکتر تایید کرده اند از کار افتاده ام اما وقتی به کمیته  امداد استان مراجعه می کنم می گویند از کار افتاده نیستی در حالی که پزشکان از کار افتادگی من را تایید کرده اند.

,
, ,

این پدرکه تازه داغ فرزند 9 ساله اش را دیده است ادامه داد: گاهی با بدبرخوردی برخی از کارکنان مواجهه می شوم گرفتارم چه کنم باید به چه کسی پناه ببرم چگونه هزینه زندگی خانواده ام را تامین کنم.

,

پدر مجید درحالی که غمی بزرگ در چهره داشت گفت: برای درمان مجید هزینه های زیادی کردم از وام بگیر تا قرض اکنون بیش از 60 میلیون تومان بدهکار هستم که 13 میلیون تومان وام است و ما بقی قرض از دوست و آشناست.

,

پدر مجید درحالی که با زحمت از زمین بلند شد مدارک پزشکی اش را آورد و نشان داد در آن مدارک از کارفتادگی این پدر تایید شده بود اما چرا کمیته امداد آن را قبول نمی کند تا شاید باری از دوش این پدر برداشته شود و با دادن مستمری جلوی خانواده اش شرمنده نباشد.

,

حسینی ادامه داد: پرونده من زیر نظر کمیته امداد منطقه 2 است می گویند با کمیسیون پزشکی تشکیل شود در حالی که بارها پیگیری کرده ام اما من را به کمیسیون هم نمی فرستند و پرونده ام را تحویل نمی گیرند.

,

باید گفت همان گونه که مرگ پیر و جوان نمی شناسد از کار افتادگی نیز سن و پیر و جوان نمی شناسد وقتی یک عمر کارگری کرده باشی بدنت سست می شود وقتی یک عمر خودت را به اب و آتش بزنی دیگر بدنت توان کار ندارد و از کار می افتد پیر و جوان ندارد.

,

, ,

دستگاه اکسیژن ساز مجید را  به مجمع خیرین سلامت می دهم

, دستگاه اکسیژن ساز مجید را  به مجمع خیرین سلامت می دهم, دستگاه اکسیژن ساز مجید را  به مجمع خیرین سلامت می دهم,

وی ادامه داد: کمیته امداد تهران برای مخارج مجید کمک هایی کرد وام قرض الحسنه داد همچنین مبلغ پنج میلیون تومان بلاعوض کمک کرد که همه هزینه درمان مجید شد  همین جا از آنها تشکر می کنم مجمع خیرین سلامت استان نیز تلاش کردند و یک دستگاه اکسیژن ساز را در اختیار ما قرار دادند این کارها برای ما بسیار با ارزش است و من به پاس همه این زحمت  این دستگاه را به مجمع خیرین سلامت استان می دهم تا شاید فردی دیگر به آن نیاز پیدا کند.

,

وقتی می خواستم هز خانه بیرون بروم به اتاقی که مجید همیشه در آن با دستگاه و کپسول اکسیژن دراز کسشیده بود سری زدم جای خالی اش برای من که تنها چند بار دیده بودمش سخت بود وای به حال پدر و مادری که روزهخا مجید را در این اتاق می دیدند و اکنون جای خالی اش را.

,
, ,
 
,

 

,

تایید از کار افتادگی در کمیته امداد امام خمینی ره قوانین خودش را دارد

, تایید از کار افتادگی در کمیته امداد امام خمینی ره قوانین خودش را دارد, تایید از کار افتادگی در کمیته امداد امام خمینی ره قوانین خودش را دارد,

مدیرروابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: اینکه چند پزشک از کار افتادگی را تایید کنند مورد تایید ما نیست باید کمیسیون پزشکی در کمیته امداد تشکیل و از کار افتادگی فرد مورد نظر را پزشکان ما تشخیص دهند.

,

مصیب حیدری عنوان کرد: افرادی که بالای 60 سال دارند اولین شرط تحت پوشش قرار گرفتن انها فقیری است این فرد نیز چون که قبل از تحت پوشش قرار گرفتن از کمیته امداد وام اشتغال گرفته است با توجه به این موضوع دیگر نمی تواند تحت پوشش قرار بگیرد.

,

وی عنوان کرد: طبق بخشنامه جدید کمیته امداد وقتی خانواده ای تحت پوشش قرار می گیرد بعد از چند سال وام استغال می دهد و بعد از مدتی از پوشش خارج می شود چرا که ما زنان سرپرست خانوار زیادی پشت نوبت داریم که بخاطر آسیب های اجتماعی  اولویت با این افراد است.

,

سهیمه استان ما نیز ثابت است و نباید از این مقدار بیشتر رود بنابراین به افراد تحت پوشش وام می دهند ووقتی اشتغالی ایجاد کردند از پوشش خارج می شوند این فرد وام استغال گرفته است و وقت مریضی پسرش نیز 5 میلیون تومان بلاعوض به وی پرداخت کرد.

,

اگر اقای حسینی مجددا وام می خواهد می توان برای وام مکمل اقدام کند و پرونده تشکیل دهد اما اینکه مستقیم بخواهد تحت حمایت قرار بگیرد نمی شود چرا که باید بالای 60 درصد از کار افتادگی داشته باشد و یا بیماری خاص و یا زمین گیر باشد.

,

افرادی که زیر 60 سال سن دارند نیز اولویت با زنان سرپریت خانواده است در مرحله دوم نیز مردانی هستند که بالای 60 درصد از کارفتادگی داشته باشد و باید کمیسیون پزشکی استان این را تایید کند.

,

سهمبه و پذیرش نداریم

, سهمبه و پذیرش نداریم, سهمبه و پذیرش نداریم,

معاون رییس کمیته امداد منطقه 2 در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: درست است باید به کمیسیون پزشکی معرفی شود اما وقتی که ما  پذیرش نداریم چگونه به کمیسیون معرفی اش کنیم.

,

دستفال ادامه داد: سهمیه ای که می توانستیم از کارفتادگی پذیرش کنیم تمام شده است و تا برج 11 سهمیه ای نداریم وی برج 11 مراجعه کند تا ما به کمیسیون معرفی اش کنیم.

,

وی عنوان کرد: وقتی سهمیه نداریم چرا بنده خدا را الکی معرفی کنیم باید اول سهمیه مشخص شود چرا که تمام شده است تا برج 11 باید صبر کند.

,

گزارش و عکس:زهرا داوودی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه