اخبار داغ

امام جمعه اشکذر:

با گذشت زمان، زوایای تازه‌ای از اثرگذاری شهید حججی را شاهد خواهیم بود

با گذشت زمان، زوایای تازه‌ای از اثرگذاری شهید حججی را شاهد خواهیم بود
امام جمعه اشکذر گفت: البته تأثیر خوان شهید به مروز زمان بیشتر هم خواهد شد و در آینده شاهد زوایای تازه‌ای از اثرگذاری شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی خواهیم بود و محبت مردم به شهید افزون خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا طالبیان با اشاره به حجت دانستن شهید حججی برای همگان توسط رهبر انقلاب، گفت: اینکه جوانی در سن 25 سالگی به حدی از معرفت دست پیدا کند که آرزوی شهادت کند، قابل اهمیت فراوان است. نمود این معرفت را هم در وصیت‌نامه‌ صوتی که از وی منتشر شده می‌توان شاهد بود، که در آن آرزوی شهادت می‌کند. گفتن این حرف‌ها شاید خیلی راحت باشد، اما وقتی پای عمل به میدان می‌آید، مسلئه فرق می‌کند. اینکه کسانی چون شهید حججی این اراده را داشتند که به این مرحله رسیدند، این خیلی مهم و ارزشمند است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

امام جمعه اشکذر با اشاره به جایگاه رفیع شهادت در بین انسان‌های برجسته، اظهار داشت: وقتی ما اوضاع یاران اهل بیت علیهم‌السلام را بررسی می‌کنیم می‌بینیم آن‌ها وقتی به اوج معرفت می‌رسیدند آرزو می‌‌کردند که به شهادت برسند و هرکس که به معرفت بالایی رسیده آرزویش این بوده که به شهادت برسد.

,

طالبیان با تأکید بر شرایط حاکم بر جامعه کنونی گفت: در زمانه کنونی و با اوضاعی که حاکم است، وقتی ما جوانی را می‌بینیم که اینجنین به جایگاهی رسیده که آرزوی شهادت می‌کند و در عمل خود را در معرض جهاد با دشمنان قرار می‌دهد و به شهادت می‌رسد، این واقعیتی غرورآفرین و ارزشمندی است. این موضوع البته نشان دهنده این است که انسان چه استعدادهایی در درونش هست که می‌تواند آن‌ها را به فعلیت برساند.

,

امام جمعه اشکذر با تأکید بر نقش معرفت در عروج انسان‌ها عنوان کرد: نکته مهم در ارتباط با شهادت شهید حججی و شهدای مدافع حرم، معرفتی است که آن‌ها به آن رسیده بودند. اقدام آن‌ها صرفا احساسی نبود و این مهم است که انسان بر اساس معرفت اقدام کند و بداند در چه راهی قدم گذاشته و چه انجام می‌دهد؛ شهدای مدافع حرم اینگونه بودند، با معرفت در این مسیر قدم گذاشتند و باعث فخر شیعه و فخر اسلام شدند.

,

وی ادامه داد: البته درجات معرفتی در بین انسان‌ها متفاوت است و بدیهی است که شهدا هم همه به یک اندازه از این معرفت بهره‌ نبرده‌اند، برخی بیشتر و برخی کمتر. حتی یاران حضرت اباعبدالله(ع) هم در درجات معرفتی متفاوتی قرار داشتند. به عنوان مثال آن معرفتی که حضرت ابوالفضل (ع) داشت، خیلی‌های دیگر نداشتند. با این همه، نکته قابل اهمیت این است که هر کسی که معرفت پیدا کرد، شهادت در راه اهل بیت علیهم‌السلام آرزوی او است.

,

طالبیان با یادآوری برخی موارد تاریخی اظهار داشت: برخی‌ها در لحظه‌ای نور معرفت به قلوب‌شان تابید و عاقبت بخیر شدند به عنوان مثال آنچه که برای زهیر بن قین و حر بن یزد ریاحی اتفاق افتاد، این‌گونه بود. به طوری که حر علیه‌السلام وقتی به امام حسین (ع) ملحق شد، آرزو کرد اولین فردی باشد که در راه امام به شهادت برسد.

,

امام جمعه اشکذر با اشاره به تأثیر شهید حججی در جامعه گفت: شهید حججی امروز به چهره‌ای مؤثر در عرصه فرهنگی-اجتماعی کشور تبدیل شده و شاهد آنیم که همه جا سخن از این شهید عزیز است. در شهرهای مختلف برای او مراسم بزرگداشت برگزار می‌کنند و ائمه جمعه در نمازهای جمعه از او می‌گویند. خداوند اینگونه خواسته که این شهید بزرگوار در جامعه مؤثر باشد و البته این قدردانی‌ها نشانه عشق مردم به شهدا و بصیرت آن‌ها نسبت به مسائل است.

,

طالبیان با بیان اینکه در آینده شاهد تأثیر بیشتر شهید حججی در جامعه خواهیم بود، گفت: خوشبختانه شاهدیم که فضای خاصی در کشور ایجاد شده و البته تأثیر خوان شهید به مروز زمان بیشتر هم خواهد شد و در آینده شاهد زوایای تازه‌ای از اثرگذاری شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی خواهیم بود و محبت مردم به شهید افزون خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه