اخبار داغ

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی:

نظارت بر بازار عرضه و تقاضا به طور مستمر انجام می شود

نظارت بر بازار عرضه و تقاضا به طور مستمر انجام می شود
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: نظارت مستمر بر بازار عرضه و تقاضا از سوی اکیپ های بازرسی این سازمان انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفرصادق اسکندری در گفت و گو با اروم نیوز گفت: نظارت بر بازارعرضه و تقاضا محصولات کشاورزی بر اساس قانون نظام صنفی در کل کشور و نهاد نظارت و بازرسی در اتاق های اصناف شکل گرفته و بر روند قیمت ها، کمیت و کیفیت کالا ها و قیمت های که عرضه می شود نظارت انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز ,

وی، افزود: نظارت بر بازار در سطح استان توسط اتاق اصناف و بازرسان به صورت مرتب انجام شده و به شکل موردی هم از میادین میوه و تره بار و هم از سطح بازارکه عرضه صورت میگیرد بصورت روزانه و مستمر بازرسی انجام گرفته و بر روند قیمت ها نظارت می شود.

,

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی، در مورد صادرات میوه به کشور عراق و مشکلات آن افزود: محصولات کشاورزی در کل دنیا تابع مکانیزم خاصی بوده و کشور هایی که عضو سازمان تجارت جهانی wt هستند برای واردات و صاردات محصولات کشاورزی خود قانون های خاصی وضع میکنند و عراق هم برای تنظیم بازار داخلی و حمایت از محصولات داخلی خود بازه زمانی خاص تعیین کرده و اجازه واردات محصول به کشور عراق را نمی دهد و یا برای جلوگیری از ورود محصولات کشاورزی عوارض واردات را افزایش می دهند.

,

وی، افزود: ممنوعیت قطعی واردات یا صادرات وجود ندارد ولی بر اساس مکانیزم های خاص و قانون هایی که کشورها برای حمایت از محصولات کشاورزی خود انجام میدهند، صادرات یا واردات بعضی از محصولات با مشکل هایی روبرو میشوند که طی مدت زمان محدود به روال عادی خود باز می گردد.

,

اسکندری، تصریح کرد: تلفن ۱۲۴ آماده پاسخ گویی به شکایات مردم و رسیدگی به آنها بوده و عموم مردم و کشاورزانی به طور حضوری یا تلفنی می توانند شکایات، انتقاد و پیشنهاد های خود را برای ما ارسال کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه