اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی؛

بهره مندی ۴۷ روستای آذربایجان غربی از آب در هفته دولت/ آبرسانی به ۳۳ روستا با تانکر آب انجام می شود

بهره مندی ۴۷ روستای آذربایجان غربی از آب در هفته دولت/ آبرسانی به ۳۳ روستا با تانکر آب انجام می شود
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی ازبهره برداری طرح های آبرسانی به ۴۷ روستای استان همزمان با هفته دولت خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، کاظم محمدی اقدم صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: برخورداری از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای هر انسانی حق مسلم است. برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی کشور از مسائلی است که باید به آن توجه و رسیدگی لازم را کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به عملیات انجام گرفته در دولت یازدهم افزود: عملیات اجرایی در ۴۵۵ روستا با جمعیت ۲۲۷ هزار نفری انجام گرفته و یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در این خصوص هزینه شده است.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، با اشاره به این که اعتبار پیش بینی شده برای نقشه راه آب و فاضلاب روستایی، ۱۴ هزار میلیارد ریال می باشد، تصریح کرد: اعتبار پیش بینی شده برای سال ۹۶ یک هزار و ۵۱۰ میلیون ریال  است.

,

وی در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز خاطر نشان کرد : ۸۱۰ میلیارد ریال از خزانه دولت و ۷۰۰ میلیارد ریال آن از صندوق توسعه استان فراهم خواهد شد.

,

محمدی اقدم افزود: عملیات اجرایی در ۳۳۸ روستا باعث بهره مندی جمعیتی بالغ بر ۱۵۲ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی شده و مبلغ بر آورد شده جهت ایجاد مجتمع آبرسانی و تک روستایی ۴۰۰ میلیارد تومن بر آورد شده است .

,

وی تصریح کرد: با آغاز هفته دولت ۴۷ روستای استان با جمعیتی بلغ بر۲۲۶ هزار نفر ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده دارای آب آشامیدنی خواهد شد.

,

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی بابیان اینکه این طرح ها درقالب ۱۵ مجتمع آبرسانی اجرا شده اند، اظهارداشت: دراجرای این طرح ها ۴ حلقه چاه عمیق حفر و ۴ رشته چشمه وقنات نیز بازسازی و بهسازی شده اند.

,

وی اذعان داشت: آبرسانی به ۳۳ روستای استان با تانکر آ انجام می شود و در سطح استان ۱۱۴ روستای غیر برخوردار از آب آشامیدنی وجود داد که با تخصیص اعتبار برنامه هایی جهت  آبرسانی انجم خواهد گرفت.

,

محمدی اقدم، در خصوص اقدامات انچجام گرفته در روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه عنوان کرد : اقدامات مفیدی در خصوص از بین بردن شوری آب در روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه انجام گرفته که آب این مناطق به حد لب شوری رسیده و از لحاظ بهداشتی قابل شرب بوده و هیچ مشکلی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه