اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

اعتبارات، پاسخگوی تجهیز مدارس استان نیست

اعتبارات، پاسخگوی تجهیز مدارس استان نیست
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش استان بیش از ۱۷۰۰ فضا در اختیار دارد که تعمییر و تجهیز این مدارس نیازمند اعتبارات فراوان است و اعتبارات کنونی پاسخگوی تجهیز مدارس نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ شهریار فولادوند مدیرکل اموزش و پرورش استان مرکزی در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با انتقاد از اعتباراتی که در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد گفت: این موضوع اصلا قابل قبول نیست که دستگاهی همانند آموزش و پرورش که بیش از ۵۰ درصد از نیروی انسانی و و فضاهای فیزیکی را در اختیار دارد همانند سایر دستگاه ها دیده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

فولادوند اظهار کرد: در استان مرکزی آموزش و پرورش بیش از ۱۷۰۰ فضا در اختیار دارد که تعمییر و تجهیز این مدارس به اعتبارات فراوانی نیازد دارد.

,

وی ادامه داد: موضوع هنرستان ها هم که از دغدغه های کشوری است و اکثر هنرستان ها با کمبود تجهیزات روبه رو هستند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در خصوص هزینه سرویس دانش آموزان استثنایی هم گفت: هزینه سرویس مدارس این دانش آموزان تا قبل از سال ۹۱ توسط دولت پرداخت می شد ولی بعد از این سال به دلیل مناسب نبود وضعیت مالی دولت، هزینه سرویس به عهده خانواده ها افتاده است.

,

فولادوند اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب این دانش آموزان مربوط به خانواده های کم درآمد هستند لازم است در کمیته ای این موضوع بررسی شود تا این هزینه توسط دستگاه های متولی از جمله شهرداری ها، بهزیستی و آموزش و پرورش پرداخت شود.

,

وی ادامه داد: سال گذشته کل هزینه سرویس دانش آموزان استثنایی ۶۳۸ میلیون تومان شده بود که نیمی از آن را دولت و مابقی را خانواده ها پرداخت کرده بودند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: بر اساس افزایش ۲۰ درصد هزینه های سرویس مدارس، امسال هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی استان به ۷۶۵ میلیون تومان خواهد رسید که باید برای آن برنامه ریزی های لازم انجام شود تا خانواده ها کمترین پرداختی را داشته باشند.

,

اعتبارات تجهیزات مدارس استان پاسخگوی یک هنرستان هم نیست

, اعتبارات تجهیزات مدارس استان پاسخگوی یک هنرستان هم نیست, اعتبارات تجهیزات مدارس استان پاسخگوی یک هنرستان هم نیست,

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی به کمبود اعتبارات نوسازی و تجهیز هنرستان های استان اشاره کرده و گفت: اعتبارات به اندازه ای است که فقط برای یک هنرستان کفایت می کند.

,

محمدصادق قائمی اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات نوسازی و تجهیز کل مدارس استان ۷۰۰ میلیون تومان بود که از این مبلغ تنها ۳۰ درصد محقق شد که از این اعتبار به هنرستان های استان چیزی نرسید.

,

قائمی اظهار کرد: امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس استان در نظر گرفته شده است که این مبلغ هم جوابگو نیست.

,

وی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز برای هنرستان ها بسیار گران قیمت است افزود: گاهی به اندازه ای که برای ساخت هنرستان هزینه می شود برای خرید تجهیزات، اعتبار نیاز است.

,

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی بیان کرد: با پیگیری هایی که انجام داده ایم امسال ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات از محل اعتبارات ملی دریافت کرده ایم.

,

قائمی با تاکید بر اینکه اکثر هنرستان های استان از کمبود تجهیزات رنج می برند افزود: در استان سعی شده است این کمبود ها را با استفاده از فضای کارگاه های تولیدی و دانشگاه صنعتی جبران کنیم.

,

تاخیر یک ساعته حضور استاندار مرکزی به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش در جلسه از حاشیه های این جلسه بود به طوری که اعضای جلسه قبل از حضور استاندار مرکزی در حالی که بیش از ۴۰ دقیق از جلسه گذشته بود قصد داشتند جلسه را تعطیل کنند که با مخالف اعضا شورا جلسه ادامه پیدا کرد.

,

photo_2017-08-22_13-21-29

, photo_2017-08-22_13-21-29, photo_2017-08-22_13-21-29,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه