اخبار داغ

در همایش حمایت از کودکان در بلایا مطرح شد

لزوم تشکیل «شورای ملی کودک » از سوی دولت

لزوم تشکیل  «شورای ملی کودک »  از سوی دولت
همایش حمایت از کودکان در بلایا در مشهد مقدس توسط سازمان مدیریت بحران کشور، وزارت کشور و دفتر یونیسف در ایران، طی روزهای گذشته برگزار شد طی این همایش مدعوین مدیران کل بحران استانها، مدیران آموزش و پرورش هلال احمر و سازمان بهزیستی از سراسر کشور حضور داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگارما " احمد صادقی" رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران طی این همایش به عنوان سخنران افتتاحیه با بیان این که  حوادث و بلایا اثرات فیزیکی اجتماعی اقتصادی بر جنبه های فردی خانوادگی و جامعه بر جای می گذارد؛ افزود:  باید به این نکته توجه داشت که این اثرات بر کودکان با توجه به رد سنی آن ها می تواند تا چند برابر بیشتر از بزرگسالان باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اعلام این که  کودکان از جمله گروه های آسیب پذیر جامعه می باشند که همانند افراد سالخورده ، ناتوان و زنان باردار در بلایا نیاز به توجه خاص دارند، تصریح کرد: درواقع از بین گروه های آسیب پذیر کودکان و نوجوانان کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و این در حالی است که با توجه به حساسیت روحی و توان کم جسمی این گروه در مخاطرات به شدت صدمه می خورند که بایستی به صورت مجزا بررسی شوند از سوی دیگر قابلیت های آموزشی و پتانسیل های بالقوه کودکان نقطه عطفی در ارتقاء آمادگی خانواده ها و جوامع برای مدیریت بلایا می باشد که می توان به عنوان سرمایه ملی ،بین المللی در جوامع در مورد آن برنامه ریزی کرد .

, .,

ظرفیت سازی در کودکان و نوجوانان در آمادگی بلایا لزوم جوامع کنونی است

, ظرفیت سازی در کودکان و نوجوانان در آمادگی بلایا لزوم جوامع کنونی است,

صادقی اذعان داشت: به گفته کارشناسانمربوطه، جامعه در برهه کنونی نیازمند برنامه جامع در خصوص کودکان است که در آن مواردی همچون تاب آوری کودکان و نوجوانان در جامعه را بررسی کند، همچنین  ظرفیت سازی در کودکان و نوجوانان در آمادگی بلایا، ارتقای تاب آوری کودکان و نوجوانان در مدیریت بلایا و ارتقای آمادگی خانواده ها در چنین شرایطی، تعیین نقش کودکان و نوجوانان را در جامعه ایمن و جامعه آماده و مدل های افزایش تاب آوری در برابر حوادث و بلایا را تبیین کند.

, .,

 

,

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که اگر چه  سازمان های زیادی در تلاش و تکاپو رسیدگی مردم و خانواده ها نه تنها حین رخداد حوادث و بلایا بلکه بیش از رخداد در فازهای پیشگیری و آمادگی هستند، خاطر نشان کرد: اما در گام نخست باید چندسوال پاسخ داده شود، اینکه سازمان متولی رسیدگی به کودکان در خصوص حوادث و بلایا کیست ؟ چه سازمانی نیازمندی های کودکان را شناسایی کرده و آن را به نیروهای اجرایی ارایه می کند ؟ آیا نیروهای اجرایی برای گروه های کودک و نوجوان واحدی را در نظر گرفته اند ؟ محققین اگر بخواهند دستاوردهای خود را به عنوان پیشنهاد در اختیار مسئولان قرار دهند به کدام سازمان و ارگان دولتی یا غیر دولتی باید مراجعه کنند ؟بحث آموزش کودکان و نوجوانان که از موضوعات داغ و پر مخاطب این روزها می باشد را کدام نهاد یا سازمان پیگیری می کند ؟ آیا سرفصل های آموزشی کودکان و نوجوانان در حوزه حوادث و بلایا باید توسط یک نهاد خاص انجام گیرد یا چند تخصصی است که از ابعاد مختلف و تخصص های متعدد بایستی مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد ؟آیا سازمانی ماموریت آن را دارد که نتایج سازمان های پراکنده را یکپارچه نماید ؟

,

لزوم تشکیل «شورای ملی کودک » با مسئولیت رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور

, لزوم تشکیل «شورای ملی کودک » با مسئولیت رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور,

به گزارش خبرنگار ما رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر این که اقشار جامعه در مقابل حوادث و بلایا کودکان و نوجوانان از مسئله مبرا نبوده اند اظهار کرد: ضرورت دارد برای آن ها برنامه ریزی اختصاصی در حوزه مدیریت بلایا انجام گیرد .

, .,

به گفته احمد صادقی ، به نظر می رسد به هر اندازه که فرزندانمان برایمان مهم هستند باید سرمایه گذاری تحقیق اقدام و هماهنگی بین سازمانی جهت تنظیم سیاست ها و استراتژیست های مشترک و اقدامات هماهنگ در حوزه حوادث و بلایا با اختصاص رده سنی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت ها و پتانسیل های این رده سنی به نحو احسن استفاده شود .

, .,

این مقام مسئول  با  اشاره به طرح پیشنهادی برای تشکیل شورای ملی کودک اظهار کرد: پیشنهاد می کنم شورایی تحت عنوان «شورای ملی کودک » با مسئولیت رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود.

, .,

وی هدف از ایجاد این شورای ملی، امکان تداوم حضور کودک در جامعه، تاکید به حفظ موقعیت و جایگاه کودک ، تامین حداقل های نیازهای  اساسی کودکان آسیب پذیر و امکان مشارکت مردم ،انجمن ها و موسسات غیر دولتی را برای ارایه خدمات بهتر به کودکان عنوان کرد.

,

لازم به ذکر است که گارگاه های آموزشی کودکان در سوانح نیز حین این همایش با حضور مدعوین برگزار شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه