اخبار داغ

در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی کاشمر مطرح شد:

تولید روزانه یک تن زباله عفونی در کاشمر/ امکان نظارت کامل بهداشت بر جمعه بازار کاشمر وجود ندارد

تولید روزانه یک تن زباله عفونی در کاشمر/ امکان نظارت کامل بهداشت بر جمعه بازار کاشمر وجود ندارد
مسئول خدمات شهری شهرداری کاشمر از تولید روزانه یک تن پسماند عفونی در این شهر و جمع‌آوری آن به صورت تفکیک شده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی صمیمی که امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی کاشمر در محل فرمانداری این شهرستان سخن می‌گفت اظهار داشت: کاشمر در بین شهرهای اطراف، تنها شهری است که پسماند عفونی از تولیدکننده به صورت تفکیک شده دریافت و دفن آن را هم به صورت جداگانه انجام می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: هم اکنون 170 تولید کننده پسماند عفونی اعم از مطب پزشکان، تزریقاتی‌ها وغیره وجود دارد که هر روز در حدود یک تن زباله عفونی تولید می‌کنند.

,

 

,

مسئول خدمات شهری شهرداری کاشمر ادامه داد: علی‌رغم آنکه حدود دو سال است پیمانکار ما با یک خودرو و دو نفر نیروی مخصوص اقدام به جمع‌آوری زباله‌های عفونی می‌کند؛ اما هنوز هیچ مبلغ وصولی نداشته‌ایم در صورتی که مقرر شده بود تولیدکنندگان زباله‌های عفونی مبلغی را برای جمع‌آوری آن پرداخت کنند.

,

 

,

صمیمی تصریح کرد: پیمانکار مربوطه به دلیل عدم پرداخت مبلغ مذکور از سوی تولیدکنندگان پسماندهای عفونی تصمیم به قطع همکاری با شهرداری داشت؛ اما او را مجاب به ادامه همکاری کرده و یک پیمانکار مخصوص وصول این مطالبات گرفته‌ایم.

,

 

,

وی همچنین با اشاره به رهاسازی فاضلاب برخی منازل در معابر عمومی کاشمر اظهار داشت: برای مدیریت فاضلاب خانگی در سطح شهر با مشکل مواجه هستیم؛ چراکه حل این معضل نیاز به هماهنگی چند دستگاه دارد.

,

 

,

صمیمی گفت: در مرحله اول شهرداری اخطاریه می‌دهد و از شهروندان می‌خواهد که فاضلاب منازل خود را در معابر عمومی و کوچه و خیابان رها نکنند و در مراحل بعدی با همکاری مرکز بهداشت، موضوع صورتجلسه شده و به کلانتری ارجاع و سپس روانه دستگاه قضایی می‌شود؛ اما هم اکنون حدود پنج هزار اخطاریه فاضلاب در بایگانی شهرداری وجود دارد که صادر شده؛ اما در مسیر اجرایی با مشکل مواجه شده است.

,

 

,

وی افزود: شایسته است جلسه‌ای به منظور هماهنگی در این مورد بین شهرداری، مسئولان بهداشتی، نیروی انتظامی و دادگستری شهرستان برگزار شود تا موضوع به طول انجامیدن این چرخه مرتفع شود.

,

 

,

همچنین در این جلسه معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به عدم رعایت مسائل بهداشتی در جمعه‌بازار کاشمر تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی جمعه بازار که مکان مخصوصی ندارد و در فضای باز و حاشیه بلوار برگزار می‌شود و ورود و خروج آن کنترل نشده و محصور هم نیست امکان نظارت کافی مرکز بهداشت بر آن وجود ندارد.

,

 

,

مجتبی قائمی ادامه داد: با توجه به جمعیت فراوانی که در جمعه‌بازار حضور دارند و شرایط نامناسب آن، نیروهای ما نمی‌توانند به همه واحدهایی که در این بازار به عرضه موادغذایی و میوه و تره‌بار اقدام می‌کنند، نظارت داشته باشند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: شهرداری کاشمر اداره جمعه‌بازار را به پیمانکار واگذار می‌کند و ما نیز سعی می‌کنیم با توجیه پیمانکار و تذکر مواردی که باید در رابطه با بهداشت مورد نظر قرار گرفته و رعایت شود از بروز مشکلات بهداشتی جلوگیری کنیم.

,

 

,

قائمی تصریح کرد: لازم است شهرداری پیمانکار جمعه بازار را به ما معرفی کند تا ما نسبت به توجیه او اقدام کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه