اخبار داغ

رئیس مرکز بهداشت کاشمر خبر داد:

توزیع بسته‌ حمایتی غذا به صورت ماهانه برای مادران باردار نیازمند در کاشمر

توزیع بسته‌ حمایتی غذا به صورت ماهانه برای مادران باردار نیازمند در کاشمر
رئیس مرکز بهداشت کاشمر از توزیع بسته حمایتی غذا برای مادران باردار نیازمند این شهرستان با همکاری بنیاد علوی خبر داد و سهمیه کاشمر را در حال حاضر 400 بسته عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر، مجتبی قائمی که امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی کاشمر سخن می‌گفت با اشاره به راه‌اندازی اورژانس 115 روستای اوندر در بخش کوهسرخ گفت: خوشبختانه این اورژانس به عنوان پنجمین اورژانس شهرستان از دو هفته قبل فعالیت خود را آغاز کرد و در یکی از اولین مأموریت‌های خود توانست جان یک مادر باردار از روستای سنجدک که دچار خونریزی شدید شده و فرزندش را نجات دهد در حالی که اگر قرار بود آمبولانس‌های ما از شهر ریوش به آنجا اعزام می‌شدند شاید اتفاق ناگواری می‌افتد، بنابراین امیدواریم در کنار راه‌اندازی اورژانس در اسرع وقت کار ساخت پایگاه مربوطه نیز آغاز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

رئیس مرکز بهداشت کاشمر افزود: برنامه‌ای در مرکز بهداشت با همکاری بنیاد علوی انجام می‌شود که عبارت است از تحویل بسته‌های غذایی به مادران بارداری که شرایط خاصی دارند که به مدت یک سال این بسته به صورت ماهیانه شامل مرغ، برنج، لوبیا، عسل، عدس، تن ماهی، ماکارونی وغیره و در مجموع یک بسته کامل غذایی به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: سهمیه شهرستان تا یک ماه پیش 300 بسته بوده است که ما با رایزنی توانستیم 100 بسته دیگر نیز به سهمیه شهرستان اضافه کنیم که چنانچه درست مدیریت شود به ما قول داده‌اند که 100 بسته دیگر هم به شهرستان کاشمر اختصاص دهند که در این صورت با رسیدن سهمیه کاشمر به 500 بسته خواهیم توانست همه مادران باردار نیازمند را تحت پوشش قرار دهیم.

,

 

,

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: از آنجا که برای این بسته‌ها مرغ منجمد در نظر گرفته شده است از مسئولان بخش کوهسرخ تقاضا داریم سردخانه مورد نیاز برای این موضوع را تدارک ببینند.

,

 

,

قائمی در ادامه به طرح خودمراقبتی سازمانی در کاشمر اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های طرح تحول سلامت بحث آموزش و پیشگیری است و یکی از مباحثی که در موضوع پیشگیری بر روی آن تأکید می‌شود بحث خود مراقبتی است یعنی اینکه ما بیاییم فرد را برای مراقبت از سلامت خودش توانمند کرده و آموزش‌های لازم را به او بدهیم چون وزارت بهداشت شاید نتواند از حد فعلی در این زمینه جلوتر برود.

,

 

,

وی افزود: یکی از زیرشاخه‌های بحث خودمراقبتی، خودمراقبتی سازمانی است و با توجه به اینکه نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه هر سازمان است، برنامه‌ای برای سالم سازی محیط کار با همکاری وزارت بهداشت و وزارت کار انجام می‌شود و ما طی روزهای آینده نامه‌ای به ادارات خواهیم نوشت که یک فرد علاقمند به حوزه سلامت را به عنوان رابط معرفی کنند و ما برنامه‌های خود مراقبتی را در محیط کار اجرایی خواهیم کرد.

,

 

,

رئیس مرکز بهداشت کاشمر افزود: در گام اول طرح خودمراقبتی سازمانی در چهار مرحله مدیریت استرس، فعالیت بدنی، ترک سیگار و تغذیه سالم اجرا خواهد شد.

,

 

,

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کاشمر همچنین با اشاره به ساختمان در حال احداث مرکز بهداشت روستای تولا در بخش کوهسرخ گفت: احداث این مرکز به پیمانکار واگذار شده است و متأسفانه در هر جا کار به پیمانکار واگذار شده است ما با یک خاطره بدی مواجه هستیم، بنابراین امیدواریم این مرکز که هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به زودی به بهره‌برداری برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه