اخبار داغ

حجت الاسلام رفیعی مطرح کرد؛

توصیه اهل بیت(ع) بر تداوم قرائت قرآن توسط مومنان/ درس برای طلبه های جوان اولویت داشته باشد

توصیه اهل بیت(ع) بر تداوم قرائت قرآن توسط مومنان/ درس برای طلبه های جوان اولویت داشته باشد
استاد حوزه گفت: تنها چیزی که از منظر روایات واحادیث اهل بیت بذ تکرار و مداومت آن تاکید شده قرائت قرآن به صورت روزانه است که توصیه شده حداقل ۵۰ آیه در شبانه روزی خوانده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمباحث؛ حجت الاسلام ناصر رفیعی در حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) شهرستان چادگان  در سلسله جلسات اخلاق طلبه های این حوزه اظهار کرد: در عبادات افراط و تفریط جایز نیست  و باید حد اعتدال رعایت شود تا دلزدگی ایجاد نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث؛,

کارشناس و خطیب توانای دینی کشور بیان کرد: تنها چیزی که از منظر روایات واحادیث اهل بیت بذ تکرار و مداومت آن تاکید شده قرائت قرآن به صورت روزانه است که  توصیه شده حداقل 50 آیه در شبانه روزی خوانده شود.

,

وی عنوان کرد: در درس خواندن حوزوی، ادبیات مهم ترین جایگاه را دارد و کسی که ادبیات نداند هرچند مرجع تقلید باشد، فایده نداشته؛ درس برای طلبه تا پایان کفایه باید مهمترین اشتغال  باشد.

,

استاد اخلاق حوزه اذعان کرد: یکی از آفات درس و علم آموزی وارد شدن زود هنگام به تبلیغ و اشتغالات غیر درسی است لذا طلاب تا کفایه را تمام نکرده اند وارد تبلیغ نشوند.

,

وی افزود: امام کاظم علیه السلام می فرمایند علم مردم را در چهار چیز یافته ام، نخست  آن که خدایت را بشناسی دوم آن که بدانی در تو چه صنایعی را به کار برده سوم اینکه بدانی در آفرینش تو چه اراده ای داشته و در اخر اینکه بدانی چه چیز تو را از دینت بیرون می برد.

,

کارشناس دینی خاطرنشان کرد: اگر طلبه خوب درس بخواند جایگاه دنیایی و اخروی او تضمین خواهد شد و نیازی به کار دیگر نیست، به عنوان مثال  در ادوار گذشته  مجلس چندین بار به بنده برای حضور در انتخابات مراجعه شد، ولی بنده نیازی به این مسئله ندیدم، چون جلساتی که بنده برای سخنرانی به آن مجالس دعوت می شوم مسئولان و نمایندگان مجلس و سران قوا در آن حضور دارند و سخنرانی می کنم و هدفم که هدایت است، صورت می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه