اخبار داغ

رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه آزاد متعلق به تمام مردم است/ تعاملات و همکاری‌های علمی و دانشگاهی باید افزایش یابد

دانشگاه آزاد متعلق به تمام مردم است/ تعاملات و همکاری‌های علمی و دانشگاهی باید افزایش یابد
رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی خواستار افزایش تعاملات و همکاری‌های علمی و دانشگاهی شد و تصریح کرد: همکاری میان دانشگاه‌های مختلف باید افزایش یابد و بیشتر از گذشته شود تا کارها به‌خوبی و بی‌نقص پیش برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی‌اکبر ولایتی امروز در سمینار «بررسی نقش و جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی در پیشبرد سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در اُفُق »۱۴۰۴، با اشاره به این نکته که عده‌ای با تأسیس مدارس خصوصی در اوایل انقلاب مخالف بودند، گفت: برخی‌ مخالف ورود سرمایه‌گذاران به این بخش مهم بودند و از همان ابتدا عنوان نچسبی برای آن در نظر گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

دانشگاه آزاد متعلق به تمام مردم است

, دانشگاه آزاد متعلق به تمام مردم است,

 

,

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد خصوصی نیست و نظام در آن سرمایه‌گذاری کرده و این دانشگاه متعلق به همه مردم است و مردم همه شهرها در ساخت این دانشگاه کمک کرده‌اند و دولت هم حمایت‌هایی در این راه داشته است.

, .,

 

,

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به طور کلی دانشگاه آزاد اسلامی، موسسات آموزش عالی و دیگر مجموعه‌های علمی و آموزشی خصوصی، غیرانتفاعی و غیردولتی متعلق به افراد خاصی نیست، بلکه تمامی این مجموعه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی، متعلق به نظام و مردم بوده است و در هر شهری که چنین مجموعه‌هایی تاسیس شده است مردم کمک کرده‌اند و در برخی مجموعه‌ها هم در کنار کمک‌های مردمی شاهد آن بوده‌ایم نیز دولت هم کمک کرده است.

,

 

,

ولایتی در ادامه با اشاره پتانسیل دانشگاه رضوی بیان داشت: بدون شک دانشگاه آزاد در خدمت دانشگاه رضوی خواهد بود و در صورتی که طرح خوبی داشته باشند ما هم می‌توانیم بعد از بررسی دقیق‌تر کمک‌هایی داشته باشیم. استان خراسان باید به‌عنوان پایلوت علوم پزشکی کشور شناخته شود و مهندسی و مدیریت خوبی در این شاخه داشته باشد.

, .,

 

,

رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: آموزش عالی به سرنوشت یک کشور بستگی دارد و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که ضوابط علمی، آموزشی و قانونی رعایت شود تا ارزش مدارک اعطائی پایین نیاید.

,

 

,

وی با بیان اینکه مدرک‌گرایی به ضرر سیستم آموزشی کشور، ملت، اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بوده است، افزود: جامعه علمی کشور باید در مسیر تخصص‌گرایی گام بردارد؛ بی‌شک مدرک فاقد تخصص و کارایی لازم نتیجه و کاربردی ندارد و بی‌ثمر است و فقط وقت و هزینه صرف اخذ مدرک شده و نه کسب علم و تخصص؛ باید این نگاه نادرست تغییر کند.

,

 

,

انتقاد از عملکرد دانشگاه پیام‌نور و علمی- کاربردی

, انتقاد از عملکرد دانشگاه پیام‌نور و علمی- کاربردی,

 

,

ولایتی در ادامه به انتقاد از وضعیت کنونی دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام‌نور پرداخت و اضافه کرد: زمانی که دانشگاه پیام‌نور ایجاد شد قرار بود به‌صورت غیرحضوری جلو برود و هر فضای کوچکی را به دانشگاه تبدیل کردند و امروز می‌بینیم در عمل با آنچه که قرار بود اتفاق بیفتد تضاد دارد. همچنین دانشگاه‌های علمی- کاربردی که برای شاغلان ایجاد شد، اکنون سایر دانشجویان را جذب می‌کند.

, .,

 

,

رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه ایران از جایگاه ویژه‌ای در حوزه‌های علمی و پژوهشی در سطح منطقه و جهان برخوردار است، خاطرنشان کرد: در صورتیکه همکاری‌های علمی و آموزشی و هماهنگی مجموعه‌های علمی و آموزشی با دیگر کشورها به‌خوبی انجام شود و کشورهای دیگر امکانات علمی و آموزشی ما را ببینند مشتاق ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف تحصیلی به‌خصوص رشته‌های پزشکی در ایران می‌شوند؛ همانند کاری که جامعه‌المصطفی‌العالمیه در مورد پذیرش طلبه‌های خارجی انجام داده است.

,

 

,

تعاملات و همکاری‌های علمی و دانشگاهی باید افزایش یابد

, تعاملات و همکاری‌های علمی و دانشگاهی باید افزایش یابد,

 

,

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار افزایش تعاملات و همکاری‌های علمی و دانشگاهی شد و تصریح کرد: همکاری میان دانشگاه‌های مختلف باید افزایش یابد و بیشتر از گذشته شود تا کارها به‌خوبی و بی‌نقص پیش برود.

,

 

,

ولایتی با اشاره به سند ابلاغی مقام معظم معظم رهبری به سران قوای سه‌گانه در رابطه چشم‌اندازهای افق ۱۴۰۴، گفت: در این سند ابلاغی آمده است که ایران کشوری توسعه یافته و با هویتی اسلامی و انقلابی و مردمی ولایی بوده که در جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه قرار دارد و به فرموده ایشان کشورمان در بسیاری از حوزه‌ها الهام بخش در جهان اسلام بوده و در حوزه روابط بین‌الملل تعاملات سازنده و مؤثری با دیگر کشورها دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه