اخبار داغ

ضرورت کاهش تعرفه واردات گوشت گوساله

ضرورت کاهش تعرفه واردات گوشت گوساله
مدیرکل امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای جلوگیری از ادامه افزایش قیمت گوشت گوساله و ذبح دام های مولد کشور، باید تعرفه واردات از 26 به پنج درصد کاهش یافته و ارز مبادله‌ای به جای ارز آزاد در نظر گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا،«محمدرضا کلامی بجستان» افزود: تاکنون تامین کسری نیاز کشور به گوشت گوساله به طور عمده از طریق واردات گوشت منجمد گوساله از برزیل و گوشت گرم از پاکستان از مسیر استان سیستان و بلوچستان صورت می گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی تامین گوشت گوساله بویژه توقف تامین این کالا از مسیر استان سیستان و بلوچستان، مهمترین موضوع، ترمیم کسری نیاز کشور به گوشت گرم گوساله است. بر این اساس وزارت جهاد کشاورزی حتی اگر با تعدیل تعرفه و تخصیص ارز به گوشت منجمد گوساله موافق نباشد باید درباره گوشت گرم گوساله این پیشنهاد را اجرایی کند.

,

کلامی تصریح کرد: پذیرش این پیشنهاد نه فقط تهدیدی برای تولید داخل نیست بلکه از ادامه افزایش نرخ گوشت گوساله جلوگیری می کند.

,

وی پیش‌بینی کرد در ماه‌های آینده همزمان با ماه های محرم، صفر و ذی‌الحجه تقاضای گوشت گوساله افزایش می یابد و لزوم تصمیم عاجل برای تامین و عرضه کافی این کالا را دو چندان می کند.

,

پارسال بیش از 815 هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید شد که طبق برنامه ریزی ها امسال باید به 840 هزارتن برسد.

,

سالیانه نزدیک 100 هزارتن گوشت قرمز (معادل 10 درصد نیاز کشور) از محل واردات از برزیل، استرالیا، ارمنستان، گرجستان تامین می شود.

,

دولت یازدهم از سال 1392 توانست با مهار نرخ تورم، از رشد بی رویه قیمت گوشت قرمز نیز جلوگیری کند؛ زیرا در دولت های نهم و دهم قیمت گوشت قرمز 510 درصد رشد کرد اما در دوره چهارساله دولت یازدهم این رشد فقط نزدیک 16 درصد بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه