اخبار داغ

داور درجه یک فوتسال بیان کرد؛

در سن 20 سالگی مدرک درجه یک داوری را کسب کردم/ موفقیت هایم را مدیون پدر و مادرم هستم

در سن 20 سالگی مدرک درجه یک داوری را کسب کردم/ موفقیت هایم را مدیون پدر و مادرم هستم
داور درجه یک قمی گفت: در سن 14 سالگی مدرک درجه سه، در سن 19 سالگی مدرک درجه دو و در سن 20 سالگی مدرک درجه یک داوری را کسب کردم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سن نمی‌شناسد! پیر باشی یا جوان، زن باشی یا مرد فرقی نمی‌کند! حتی مرز هم نمی‌شناسد! فوتبال در بین تمام مردم جهان طرفداران پروپاقرصی دارد که بعضاً دیده شده برای بُرد تیم موردعلاقه‌شان جان خود هم از دست داده‌اند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

علاوه بر فوتبال، فوتسال نیز به خاطر شباهتی که به بازی فوتبال دارد، علاقه‌مندان فراوانی به خصوص در قم دارد، یکی از دواران قمی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، از فرا و نشیب‌های داوری در این رشته ورزشی سخن گفته است.

, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

قم فردا: لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

, قم فردا: لطفاً خودتان را معرفی کنید؟,

علی‌اصغر شریفی،21 ساله دارای مدرک فوق‌دیپلم و در حال حاضر به‌عنوان داور فوتسال مشغول به کار هستم.

,

قم فردا: داوری فوتسال را چطوری و از چه زمانی شروع کردید؟

, قم فردا: داوری فوتسال را چطوری و از چه زمانی شروع کردید؟,

10سال بیشتر نداشتم، یک روز همراه با پدرم که کارگر معادن منگنز بودند، برای تماشای مسابقات فوتسال به سالن رفتیم. در آنجا بود که به حرفه داوری فوتسال علاقه‌مند شدم و از پدرم خواستم تا در خصوص اینکه چطور می‌توانم وارد این حرفه شوم برایم تحقیق کنند.

,

خوشبختانه با پیگیری‌های ایشان وارد عرصه آموزش شدم و در سن 14 سالگی مدرک درجه سه، در سن 19 سالگی مدرک درجه‌دو و در سن 20 سالگی مدرک درجه‌یک داوری را کسب کردم. در حال حاضر هم کاندیدای احراز داوری ملی هستم که البته باید 3 الی 4 سال دیگر هم کاندید شوم که انشالله خواهم شد.

,

, ,

قم فردا: کسانی که علاقه‌مند به حرفه داوری هستند چطور می‌توانند وارد این عرصه شوند؟

, قم فردا: کسانی که علاقه‌مند به حرفه داوری هستند چطور می‌توانند وارد این عرصه شوند؟,

افراد علاقه‌مند می‌توانند از 118، شماره تلفن‌های کمیته داوران را گرفته و با آقای حسین چراغیان صحبت کنند که اگر تعداد به حدنصاب برسد با ارسال مدارک، کلاس‌های آموزش داوری را شروع می‌کنند و به ازای هر 24 ماه مراتب مختلف داوری را طی می‌کنند.

,

البته به مدرسه داوری که در قم و تحت نظر آقای چراغیان می‌باشد هم می‌توانند مراجعه کنند. آقای چراغیان خودشان از داوران ملی بودند که از این حرفه خداحافظی کرده و الان درزمینه جذب و استعدادیابی و پروش داوران اقدام و فعالیت می‌کنند که بنده را هم ایشان شناسایی کردند.

,

قم فردا: تاکنون در چه جایگاهی و در کجاها داوری کرده‌اید؟

, قم فردا: تاکنون در چه جایگاهی و در کجاها داوری کرده‌اید؟,

اکثراً تا سال گذشته داور سه یا چهار بودم. البته در لیگ یک هم سوت زدم و سر داور برخی مسابقات هم بودم. در شهرهای مختلف مثل گیلان، اصفهان، کرمان، شهرکرد و.. هم به‌صورت گروهی داوری کرده‌ام.

,

, ,

قم فردا: آیا داوری کار سختی است؟

, قم فردا: آیا داوری کار سختی است؟,

بله چون اگر خدایی نکرده در هر دقیقه از بازی سوت اشتباه بزنی نه‌تنها حق بازیکنان آن تیم بلکه حق طرفداران آن را نیز پایمال کرده‌ای که این حق‌الناس است! لذا فردی که می‌خواهد وارد این عرصه شود باید در وهله اول علاقه و در وهله بعدی انگیزه داشته باشد تا بتواند باقدرت و اطمینان خاطر در جایگاه داوری مسابقات حضور پیدا کند.

,

قم فردا: حقوقتان چقدر است؟

, قم فردا: حقوقتان چقدر است؟,

بنده برای داوری دربازی‌های لیگ برتر از 800 تومان تا 400 تومان دریافت می‌کنم که البته در لیگ یک 10 الی 20 درصد کمتر می‌شود. اگر کسی خواست که وارد این عرصه شود من در خدمت هستم و می‌توانند با بنده تماس گرفته و مشاوره دریافت کنند.

,

قم فردا: داوری در سطح استان قم به چه شکل می‌باشد؟

, قم فردا: داوری در سطح استان قم به چه شکل می‌باشد؟,

داوری‌ها در سطح استان قم در هر سه سطح فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برگزار می‌شود که از سطوح نونهالان تا سطوح بالاتر رنج بندی دارد.

,

قم فردا: سخن آخر.

, قم فردا: سخن آخر.,

بنده همه‌جا گفته‌ام، اینجا هم می‌گویم که تمام موفقیت‌هایم را مدیون پدر و مادرم هستم. از آقای حسین چراغیان هم تشکر می‌کنم که من را شناسایی کرد و در عرصه داوری پرورش داد.

,

همچنین از شما هم به خاطر اینکه این فرصت را در اختیار بنده قراردادید صمیمانه تشکر می‌کنم.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه