اخبار داغ

یادداشت/امیر فرمایی

چند پیشنهاد برای شهر ملی مبل منبت

چند پیشنهاد برای شهر ملی مبل منبت
حال که شهر ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت برگزیده شده است جا دارد که برای تثبیت این عنوان و استفاده بهینه از این موقعیت اقداماتی ارزنده توسط خود تولید کنندگان مبل صورت پذیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ملایری‌ها؛ متأسفانه در بین کسبه رسمی مرسوم شده که پیش مشتری از بدی‌های همدیگر بگویند تا جنس خودشان به فروش برسد رسمی که گاها مشتری را فراری داده و از هیچکس جنسی نمی خرد و به منطقه ای دیگر برای تهیه کالا می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ملایری‌ها؛ ,

حال چه خوب است که طبق آموزه های دینی نه تنها بد همدیگر را نگوییم بلکه درصدد پیشرفت همسایه خود برآئبم تا در سایه آن ماهم پیشرفت کنیم.حال که شهر ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت برگزیده شده است جا دارد که برای تثبیت این عنوان و استفاده بهینه از این موقعیت اقداماتی ارزنده توسط خود تولید کنندگان مبل صورت پذیرد.

,

نگارنده معتقد است تولید کنندگان مبل ملایر باید برای تثبیت این موقعیت و تبدیل شدن به بازار جهانی مبل اقدامات ذیل صورت پذیرد:

,

 1-راه اندازی نشریه مبل و منبت ملایر

,

2-برگزاری تور های اقتصادی با هدف بازدید از امکانات تولید مبل منبت ملایراین تور را می توان برای خبرنگاران سراسر کشور نمایشگاه داران بازار یابان و عموم مردم با هدف های خاص برگزار نمود.

,

3-راه اندازی مرکز آموزش مبل منبت با همکاری کمیته امداد.جهاد دانشگاهی.دانشگاه علمی کاربردی .مرکز فنی حرفه ای.

,

4-برگزاری دوره های بازاریابی با همکاری جهاد دانشگاهی .دانشگاه علمی کاربردی و

,

5-شرکت فعال تولید کنندگان در نمایشگاه های کشوری بویژه نمایشگاه بین المللی که ثمرات فراوانی برای صنعت مبل ملایر دارد با مبل مارلیک که در نمایشگاه بین المللی شرکت کرده بود صحبت کنید تا نتایج را ملاحظه کنید.

,

6-یادگیری زبان انگلیسی حداقل توسط مدیر تولیدی برای حضور دربازار های جهانی .باز هم می توان از امکانات دانشگاه ها استفاده نمود.

,

7-راه اندازی یک سایت به نام بازار مبل و منبت ملایرو پوشش تمامی فعالیت های تولید کنندگان مبل ملایر.

,

8-راه اندازی مرکز آموزش صنایع دستی چوبی برای استفاده از ضایعات چوب صنعت مبل ملایرکاری که در شهر آباده شیراز تبدیل به یک صنعت عظیم و نان آوری برای خانواده های بسیاری شده است .

,

9-ایجاد مراکز تفریحی سرگرمی در کنار کارگاه های تولیدی برای افزایش روحیه کارگران و خانواده هایشان و حضور مردم در اینگونه مراکز.

,

10-راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی بازار مبل ملایر . حضور در مسابقات.

,

11-نامگذاری یک خیابان و یک میدان به نام مبل و منبت با المان های ویژه.

,

12-جلوگیری از ورود هرگونه تولیدات خارجی به شهر ملایر و نصب تابلویی با عنوان (برای خرید مبلمان خارجی به این شهر وارد نشوید فقط مبل منبت ملایری) در ورودی های شهر

,

13-برای مشتاق نمودن دانش آموزان جهت گرایش به این صنعت اردوهای یک روزه برای بازدید از مراکز تولید مبل ملایر برگزار شود

,

14-برنده های معتبر مبل شهرمان مه توانایی مالی بالایی دارند به مسائل فرهنگی شهر ورود پیدا کرده و از این گذر به آبادانی سهر نیز کمک کنند مثل تجهیز باشگاه های ورزشی-کتابخانه ها –بوستان های شهری و....

,

با این اقدامات نه تنها تولید کنندگان و فروشندگان مبل و منبت شهرمان متفع خواهند شد بلکه کارآفرینی شده و طیف وسیعی از جامعه نیز جذب بازار کار خواهند شد.

,

در تولیدات دیگر شهرمان نیز می توان اکثر اقدامات فوق را اجرایی نمود با رویکردی متنوع تر مثلأ بحث کشمش و با سلق و شیره و نقل و کلوچه ملایر نیز قابلیتهای فراوانی دارد که باید تولید کنندگان همت نموده و برای گسترش بازار خود اقداماتی انجام دهند.

,

بعنوان مثال جناب آقای حامدی نژاد معاون عمرانی فرمانداری می گفتند در سفر به اردبیل دیدم مه از کشمش قند تولید کرده اند .می توان از این قابلیت کلی شغل ایجاد کرد و مطمئنا با توجه به بیماری دیابت بازار خوبی خواهد داشت.

,

برای سوغاتی های شهرمان باید به فکر صنایع تبدیلی بود و به جهانی شدن ما می توانیم اگر بخواهیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه