اخبار داغ

وزیر صنعت و معدن و تجارت:

فسادهای اقتصادی بیش از آن چیزی است که فکر می کنیم/ شفافیت؛ اولین اصل در دولت دوازدهم

فسادهای اقتصادی بیش از آن چیزی است که فکر می کنیم/ شفافیت؛ اولین اصل در دولت دوازدهم
وزیر صنعت و معدن و تجارت به سه شاخصه شهید رجایی و باهنر اشاره داشت و گفت: یکی از علت هایی که این دو شهید هنوز ماندگار مانده اند داشتن تقوا و دوری از فساد و کار کردن برای مردم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، محمد شریعتمداری در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره هفته دولت و شهادت شهید رجائی و باهنر ، افزود: هر چند دولت شهید رجائی عمر کوتاهی داشت اما پایه هایی ایجاد کردند که تا الان انقلاب اسلامی از آن استفاده می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی سه محور ماندگاری شهیدان رجائی و باهنر را داشتن تقوای الهی، دوری از گناه  و عمل کردن به کارها عنوان کرد و اظهار داشت: شهید رجائی در محل کار خود با وضو وارد می شد اما متاسفانه امروزه این گونه کارهای ارزشی در بین مدیران ما کم رنگ شده است.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خدمات رسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قبل از انقلاب اسلامی رشد خوبی داشته است، تصریح کرد: هر مدیر باید برای کارهای خود یک اولویت خاص داشته باشد تا بتواند در کارهای خود موفق باشد.

,

شریعتمداری با بیان اینکه دولت دوازدهم فعالیت های خود را در کتابی با عنوان گام دوم تهیه کرده است، تصریح کرد: مدیران باید با خواندن این کتاب مشی اعتدال و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که مهمترین بخش این کتاب همین مورد است.

,

وی توانمند سازی فضای غیر دولتی را از دیگر فعالیت های مدیران در حوزه خرد جمعی عنوان کرد و گفت: این گونه کارها باید مورد توجه مدیران باشد .

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت شفافیت در کارها  و فعالیت های اقتصادی را از دیگر شعارهای دولت دوازهم نام برد و افزود: اصل شفافیت و باز بودن همه امور در اتاق شیشه ای به استثناء مسائل امنیتی از اهداف و شعار های این دولت در حوزه های دولتی و اقتصادی است.

,

وی با بیان اینکه فساد اقتصادی تنها در سه هزار میلیارد و 10 هزار میلیارد تومان خلاصه نمی شود، گفت: متاسفانه امروزه مردم مجبورند حتی برای کارهای قانونی پول بدهند که مدیران باید اجازه همچین کاری را ندهند.

,

شریعتمداری حفظ حقوق شهروندی را از دیگر کارهای این دولت نام برد و گفت: حقوق شهروندی تنها در مسائل سیاسی خلاصه نمی شود بلکه همه مردم در قبال دولت ها و مدیران و ادارات حقوق هایی دارند که باید با آنها آشنا شوند و هر دستگاهی موظف است تابلوی حقوق شهروندی را در اداره خود نصب کند.

,

وی جوانان و زنان فرهیخته را آینده سازان این کشور عنوان کرد و یادآور شد: هر مدیر باید برای آینده خود یک جانشین جوان و فرهیخته تربیت کند تا بتواند در آینده از آن استفاده کند.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت به سفر استانی ریاست جهور به این استان اشاره داشت و گفت: خوشبختانه 71 درصد تعهد دولت به این استان محقق شده که نشان از کارآمدی مدیریت ارشد استان است.

,

وی اضافه کرد: خوشبختانه پروژه های مصوب دولت به استان 75 درصد پیشفت فیزیکی دارد که می طلبد مدیران در سال 96 اعتبارات دیگر را برای اتمام آنها از مرکز و استان اخذ کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه