اخبار داغ

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

پرداخت ۵۲ درصد یارانه کشمش به کشاورزان آذربایجان غربی/اصلاح الگوی کشت ضروری است، در به در دنبال آب هستیم

پرداخت ۵۲ درصد یارانه کشمش به کشاورزان آذربایجان غربی/اصلاح الگوی کشت ضروری است، در به در دنبال آب هستیم
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۵۲ درصد یارانه کشمش در استان به حساب کشاورزان پرداخت شده و ۴۸ درصد بقیه نیز به محض تامین اعتبار پرداخت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر،اسماعیل کریم زاده حق در مراسم افتتاح طرح های بخش کشاورزی در میاندوآب با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر باید الگو و سرمشق مسئولان و کارمندان دولت در ساده زیستی، خدمت به خلق و غنیمت شمردن فرصت خدمت باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به اهمیت بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزی نوعی عبادت بوده و از مشاغل مهم توصیه شده در قرآن و دین اسلام و شغلی مقدس است.

,

وی با اشاره به تولید بیش از ۶ تن محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی، تصریح کرد: میاندوآب با تولید ۹۵۰ هزار تن محصول، دومین شهرستان در بخش تولید محصولات بوده و ۱۶ درصد تولیدات کشاورزی استان در میاندوآب تولید می شود.

,

کریم زاده با بیان اینکه میاندوآب یکی از مراکز تولید کشمش است، تصریح کرد: هم اکنون ۵۲ درصد یارانه کشمش در استان به حساب کشاورزان پرداخت شده و ۴۸ درصد بقیه نیز به محض تامین اعتبار پرداخت می شود.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به مشکل کمبود آب اشاره و با بیان اینکه ما نیز در به در دنبال آب هستیم، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع دریاچه ارومیه و از سوی دیگر با کمبود منابع آبی، باید الگوی کشت را تغییر داده و به سمت تبدیل روش های آبیاری و مدیریت مصرف آب حرکت کنیم و این رویه در سال های اخیر نیز مدنظر ما قرار داشته است.

,

وی افزود: همه باید در قبال آب، صرفه جویی کرده و به سمت کشت های کم آب برویم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه