اخبار داغ

سخنگوی فراکسیون غذا و داروی مجلس:

بیماریهای قلبی عروقی و سرطان در حال افزایش است/مردم در گذشته به شکل امروزی بیمار نمی‌شدند

بیماریهای قلبی عروقی و سرطان در حال افزایش است/مردم در گذشته به شکل امروزی بیمار نمی‌شدند
سخنگوی فراکسیون غذا و داروی مجلس با اشاره به کمرنگ شدن تغذیه سالم در زندگی مردم گفت: بیماریهای قلبی عروقی و سرطان در حال افزایش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد بیگدلی در گفت‌وگو با موج رسا،با تاکید بر تعامل با وزارتخانه‌های مختلف در خصوص ارائه محصولات سالم به مردم اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید موضوع استفاده از مواد شیمیایی، کودهای شیمایی و یا موادی که سبب از بین کیفیت مواد غذایی می‌شود را با اهمیت بیشتری دنبال کند و در این راستا آگاهی‌های لازم را به مردم و کشاورزان بدهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،,

وی با بیان اینکه وزارت کشاورزی در سلامت مواد غذایی و کشاورزی باید نظارتهای لازم را انجام دهد، ابراز کرد: متاسفانه امروزه از برخی کودهای نیتراتی استفاده می‌شود که هم به منابع آبی صدمه می‌زنند و هم مواد غذایی که به سبب این کودها تولید می‌شوند دارای اثرات منفی برای سلامتی مردم هستند.

,

سخنگوی فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت بر سلامت مواد غذایی می‌تواند از وظایف این فراکسیون در مجلس باشد، عنوان کرد: تغذیه سالم نقش بسزایی در زندگی مردم داشته و باید با نظارت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه مردم در گذشته به این شکل امروزی بیمار نمی‌شدند، تصریح کرد: دلیل این موضوع سالم بودن مواد غذایی بود که از هرگونه سموم و مواد شیمایی به دور بود.

,

بیگدلی بیان کرد: اکنون با تغییر روش کاشت، شیوه‌های زندگی، استفاده بیش از فست فودها و غذاهای آماده بیماریهای مانند سرطان، قلبی و عروقی و غیرقابل درمان در حال افزایش است که باید توجه بیشتری به این موضوعات شود.

,

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از مواد غذایی سالم در درجه نخست وظیفه آموزش و پرورش و آموزش عالی است، خاطرنشان کرد: از طریق آموزش و پرورش و آموزش عالی می‌توان با تاثیرگذاری بیشتری در زمینه تغذیه سالم در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

,

سخنگوی فراکسیون غذا و داروی مجلس اظهار کرد: توصیه ما این است که مواد غذایی سالم به صورت نمونه و رایگان در مدارس توزیع شود و از طرفی در کتابهای درسی نیز به این موضوعات توجه بیشتری شود تا مردم از همان سنین پایین با اثرات مواد شیمایی و سموم آشنا شده و در جهت تغییر شیوه زندگی خود گام بردارند.

,

وی در مورد ورود فراکسیون غذا و داروی مجلس به بحث محصولات تراریخته گفت: سال گذشته مجلس ورودی به این مسئله داشت اما فراکسیون هنوز به صورت جدی ورود پیدا نکرده که در آینده ورود جدی ما را در این حوزه را شاهد خواهید شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه