اخبار داغ

در دیدار با رئیس دفتر رئیس‌جمهور مطرح شد؛

اصلاح نظام بانکداری و ساماندهی پرداخت یارانه دو خواسته اصلی مراجع از دولت

اصلاح نظام بانکداری و ساماندهی پرداخت یارانه دو خواسته اصلی مراجع از دولت
اصلاح نظام بانکداری و ساماندهی پرداخت یارانه نقدی دو خواسته اصلی مراجع از دولت بود که در دیدار با رئیس دفتر رئیس‌جمهور مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سایت  قم فردا،  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حالی دیروز با مراجع عظام تقلید دیدار کرد که پیش‌ازاین خبری در خصوص سفر وی منتشرنشده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،  , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

بااین‌حال انجام این سفر بلافاصله بعد از تشکیل کابینه جدید در دولت دوازدهم نشان می‌دهد که روحانی می‌خواهد رابطه و ارتباط خود با مراجع را همچنان حفظ کند.

,

فارغ از رایزنی احتمالی برای سفر رئیس‌جمهور به قم می‌توان این دیدار را در راستای تلاش روحانی برای احیای رابطه دولت با مراجع عنوان کرد، روابطی که در ایام انتخابات چندان گرم نبود.

,

در ایام تبلیغات انتخاباتی برخی از مراجع عظام انتقادهای جدی به برخی اظهارات روحانی داشتند.

,

باید قدرت اقتصادی مردم افزایش پیدا کند

, باید قدرت اقتصادی مردم افزایش پیدا کند,

آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر دیروز در دیدار با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ارتباط دولتمردان با حوزه‌های علمیه باید همواره برقرار باشد.

,

این مرجع تقلید بیان کرد: هرچه این ارتباط و تعامل بهتر و بیشتر باشد، برای پیشرفت کشور مؤثرتر خواهد بود، اما در این دیدارها باید عمل به رهنمودها نیز مدنظر قرار بگیرد.

,

وی بیان کرد: از مهم‌ترین مسائلی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید داشته‌اند حل مشکلات اقتصادی و همچنین التزام به اقتصاد مقاومتی است؛ در همه کشورها وقتی کالایی تولید می‌شود و یا خدماتی عرضه می‌شود، قیمت‌ها کاملاً معین و مشخص است، اما در کشورمان آن‌چنان‌که بایدوشاید نظارت بر قیمت کالاها وجود ندارد و قیمت‌ها نیز همواره افزایش‌یافته و در همه شهرها متفاوت است که دولت باید در این رابطه نظارت بیشتری داشته باشد.

,

وی با اشاره به اهمیت توجه دولت به مردم گفت: مردم رأی داده‌اند که دولتی بر سرکار بیاید و قانون اساسی و دیگر قوانین را که همه مسائل آن مشخص است، اجرایی کند و این نیست هر کس هر کاری که بخواهد انجام دهد و هرچه در این مسیر و در تبعیت از رهبر معظم انقلاب گام بردارید موفق‌تر خواهید بود.

,

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: بیت‌المال بسیار مهم و پرداخت یارانه باید برداشته شود، زیرا مردم باید ازلحاظ اقتصادی به‌گونه‌ای قدرتمند شوند که به این یارانه نیازی نداشته باشند و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که دریافت پول درازای کار خواهد بود.

,

آیت‌الله مکارم شیرازی: یارانه‌ها به سمت تولید هدایت شود

, آیت‌الله مکارم شیرازی: یارانه‌ها به سمت تولید هدایت شود,

وی عصر چهارشنبه در دیدار محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با ابراز امیدواری برای توفیق هرچه بیشتر دولت دوازدهم، اظهار داشت: انتقاد نباید گزنده باشد بلکه باید دوستانه و در راستای کمک به‌نظام و دولت صورت گیرد.

,

وی در ادامه با تقدیر از کاهش سود بانکی خواستار اصلاح نظام بانکی شد، گفت: انشاء الله دولت در این زمینه توفیقات بیشتری را کسب کند.

,

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن پاسخ سلام رئیس‌جمهوری و دعای خیر برای دولت دوازدهم گفت: رئیس‌جمهوری باید حمایت شود چون منتخب مردم و تنفیذ شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌باشد.

,

وی اظهار داشت: من در عمل از دولت حمایت خواهم کرد و در صورت نیاز تذکرات لازم را به دولتمردان ارائه می‌کنم.

,

وی در ادامه به اهمیت همراهی و هماهنگی سران سه قوه برای رفع مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: در این رابطه نیازمند آن هستیم که نظام بانکی کشور اصلاح شود.

,

وی همچنین به ساماندهی هرچه بیشتر مسئله مالیات و جلوگیری جدی از قاچاق کالا به کشور اشاره کرد و گفت: بی‌توجهی به این مسائل سد راه گسترش مسائل اقتصادی در کشور است.

,

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز در این دیدار، سیاست دولت دوازدهم را واگذاری کارها به مردم ذکر کرد و گفت: ما در دولت تلاش داریم که از انتقادهای سازنده همچون گذشته استقبال کنیم.

,

وی آرامش در کشور را موردتوجه قرار داد و گفت: تمام قوا و نیروهای مسلح به دنبال آرامش و آسایش در کشور هستند و وحدت داخل کشور موجب اقتدار نظام شده است.

,

وی افزود: این وحدت و هماهنگی باعث شده که اهداف مغرضانه دشمنان اسلام برای ضربه زدن به‌نظام جمهوری اسلامی به نتیجه نرسد.

,

مشکلات اقتصادی باید باتدبیر رفع شود

, مشکلات اقتصادی باید باتدبیر رفع شود,

آیت‌الله صافی گلپایگانی با تأکید بر اینکه عمل ما باید موجب آبروی اسلام شود، اظهار داشت: نباید بگذاریم مردم مأیوس شوند. باید نگاه جهان به ایران نگاهی مثبت باشد و دنیا ببیند که مردم ایران خوشبخت زندگی می‌کنند و به چه پیشرفت‌هایی رسیده‌اند.

,

وی برگزاری باشکوه همراه با حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری را بسیار مهم و مایه غرور و امیدواری مردم توصیف و تصریح کرد: از گزارشی که شما ارائه کردید بسیار خوشحال و امیدوار شدم.

,

این مرجع تقلید شیعه با تبریک هفته دولت به دولتمردان و ابلاغ سلام به رئیس‌جمهور، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی باید باتدبیر رفع شود.

,

 

,

واعظی: بخشی از جامعه با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند

,

رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: می‌دانیم که قشری از جامعه در معیشت خود با مشکلاتی مواجه‌اند و برای برطرف کردن این مشکل، لازم است که رونق اقتصادی در کشور ایجادشده و مشکل بیکاری جوانان به‌خوبی برطرف شود.

,

واعظی یادآور شد: اولویت دولت دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم است؛ همه ظرفیت‌ها و امکانات در کشورمان باید در راستای برطرف کردن مشکلات اقتصادی بوده و هنر ما باید این باشد که پس از انتخابات، رقابت‌ها را به رفاقت تبدیل کنیم و با حضور و مشارکت سه قوه و همه افراد متخصص و دلسوز مشکلات را کاهش دهیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه