اخبار داغ

یکی از روحانیون خاش:

عرفه روز عرفان و خداشناسی است/ ارزش اعمال دهه اول ماه ذی‌الحجة از جهاد در راه خدا بالاتر است + تصاویر

عرفه روز عرفان و خداشناسی است/ ارزش اعمال دهه اول ماه ذی‌الحجة از جهاد در راه خدا بالاتر است + تصاویر
یکی از روحانیون شهرستان خاش گفت: عرفه روز عرفان و خداشناسی و دعای عرفه رسیدن به متن و دستورالمعل زندگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد نوری در حاشیه برگزاری دعای عرفه، در گفت و گو با تفتان ما اظهار کرد: روز عرفه روزی است که پروردگار متعال بندگانش را جهت عبادت خوانده است و در این روز پروردگار سفره های احسان خود را برای جهانیان پهن می کند و شیطان رجیم در این روز حقیرتر و رانده تر از همیشه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان ما ,

وی با بیان اینکه روز عرفه از مقام و جایگاه والایی برخوردار است، گفت: روایت شده که حضرت امام زین العابدین (ع) شنید در روز عرفه صداى سائلى را که از مردم سؤ ال مى کرد و  فرمود به او واى بر تو آیا از غیر خدا سؤ ال مى کنى در این روز و حال آنکه امید مى رود در این روز براى بچّه هاى در شکم آنکه فضل خدا شامل آنها شود و سعید شوند.

,

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه برای روز عرفه اعمالی در مفاتیح اجنان از جمله اول غسل دوّم زیارت امام حسین علیه السلام که مقابل هزار حجّ و هزار عمره و هزار جهاد بلکه بالاتر است  و اگر کسى توفیق یابد که در این روز در تحت قُبّه مقدّسه آن حضرت باشد ثوابش کمتر از کسى که در عرفات باشد نیست بلکه بیشتر و مقدّم است و سوّم بعد از نماز عصر پیش از آنکه مشغول بخواندن دعاهاى عرفه شود دو رکعت نماز بجا آورد در زیر آسمان و اعتراف و اقرار کند نزد حق تعالى به گناهان خود تا فایز شود به ثواب عرفات و گناهانش آمرزیده گردد وخواندن دعای عرفه امام حسین(ع) دراین روز که فضیلت بسیاری دارد وسایر اععمال مستحبی که در کتاب مفاتیح ذکر شده است.

,

وی بیان کرد: اعتماد به نفس، انس با خدا،  ایجاد تعادل و آرامش، افزایش قدرت تحمل در مقابل مشکلات، رهایى از وابستگى‌هاى مادى و دنیوی، پایین‌ آمدن از مرکب غرور و خودخواهی، مشخص شدن ارزش انسان و آموزش‌هاى اخلاقى و اجتماعى از دستاوردهاى ارزشمند دعاها به ویژه مناجات‌هاى روز عرفه است.

,

این روحانی تصریح کرد: روز عرفه روزی است که دل هربنده ای با ارتباط با خداوند صیقل می یابد و این روز به یاد روزی که امام حسین (ع) با چشمان اشک‌آلود با معبودش عشق‌بازی می‌کرد در این روز تلاش می‌کند تا از این قافله عشق جدا کند.

,

وی اظهارکرد: ثواب قرائت دعای عرفه امام حسین (ع) بیش از هزار حج، هزار عمره و هزار جهاد بیان شده است و روز عرفه به معنای از خود فارغ شدن و به دیگری اندیشیدن نیز تعبیر می‌شود، پس باید ضمن اینکه برای رشد فکری و پرورش روحی خود تلاش می‌کنیم دیگران را هم در این مسیر معنوی قرار دهیم.

,

گفتنی است؛ برنامه قرائت دعای پر فیض عرفه در مسجد جامع، فاطمه زهرا(س) کوی سازمانی و حسینیه پادگان تیپ شهرستان خاش برگزار شد و مرثیه سرایی و مداحی از دیگر برنامه های دعای عرفه در این شهرستان بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه