اخبار داغ

گمانه زنی‌های ابقا یا تغییر مدیریت ارشد لرستان؛

بازوند بماند یا نماند

بازوند بماند یا نماند
با توجه نزدیک شدن به پایان چهار ساله استانداری هوشنگ بازوند در لرستان گمانه زنی هایی برای ماندن یا رفتن او آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک هوشنگ بازوند، استاندار لرستان یکی از معدود استانداران لرتبار لرستان بوده که از ابتدای دولت روحانی تا به امروز سکاندار استانداری پایتخت لرنشینان کشور را بر عهده گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی که با موافقت مجمع وقت نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی و نظر مساعد دولتی ها توانست پانزدهمین استاندار لرستان شود در طول مدیریت خود توانست زیر ساخت های لرستان را در حوزه ریلی، هوایی و زمینی گسترش و توسعه دهد.

,

 

,

در چهار سال گذشته بازوند توانست با در پیش گرفتن اعتدال که رویه دولت منتخب مردم بود نیز وحدت مطلوبی را به وجود بیاورد و از سخنرانی های حاشیه دار نیز بپرهیزد و مانع دو دستگی در بین طیف های مختلف سیاسی استان باشد.

,

 

,

هر چند می توان یکی از ضعف های بازوند را انتخاب معاونان ضعیف از جمله معاونت عمرانی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی برشمرد، ولی خود بازوند در بسیاری موارد تلاش می کرد خودش رسما جور ناتوانی آن‌ها را بکشد و با توجه به سابقه عمرانی که دارا بود توانست با ورودش در حوزه عمرانی لرستان از توسعه عقب نماند، ولیکن در بحث هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی، به نوعی حاشیه های زیادی را متوجه استانداری لرستان کرد که نمونه آن دخالت های نادرست مهرداد غضنفری نسبت به موضوعات استان را می توان نام برد که بخشی از تنش موجود نمایندگان با استاندار لرستان به همین اقدامات او بر می گردد و حتی به گفته یک منبع مطلع هشت تن از 9نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی پیش از رأی اعتماد وزرا از وزیر کشور خواسته بودند غضنفری در این معاونت نماند.

,

 

,

از دیگر مزیت های بازوند شناخت و تسلط او در بین وزارت خانه های کشور است،استاندار فعلی لرستان تواست با تعمیق بخشیدن روابط خود با معاونان رییس جمهور و وزرات خانه ها، لرستان را به یکی از مقصدهای سفرهای کاری دولتی ها تبدیل کند.

,

 

,

البته در این بین عده‌ای نیز معتقدند در عمده این سفرها نتایج رضایت بخشی که ماحصل آن توسعه استان باشد به دست نیامد و دستگاه های دولتی لرستان نیز نتوانستند از از حضور وزرا و روسای سازمان خود نهایت استفاده را ببرند. اما در این بین استاندار لرستان با استفاده از توان هلدینگ های بزرگ اقتصادی کشور توانست پای برخی از آنان را برای سرمایه گذاری در لرستان باز کند و تا حدودی کم کاری دولتی ها را برای اختصاص بودجه به لرستان را نمایان نسازد.

,

 

,

هرچند می توان به این موضوع اشاه کرد که سهم خواهی های اصلاح طلبان لرستان نیز در برخی موارد مانع کار بازوند می شد و فشاری های به اصطلاح سالیزیون نیز به گونه ای رقم خورد که به محلی برای باج خواهی تبدیل شده بود که برای اثبات این ادعا می توان به اعتراض ملکشاهی راد نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اشاره کرد.

,

 

,

هم اکنون که فصل تغییر استانداران با توجه به آغاز به کار دوازدهم رسیده است، عده‌ای گمانه زنی‌ها را برای تغییر استاندار لرستان استارت زده اند و اعتقاد دارند که بازوند نتوانسته لرستان را به شرایط ایده آل نزدیک کند. اما موافقان او که عمدتاً دلایل قانع تری دارند با بیان این که ممکن است در صورت تغییر بازوند لرستان نتواند صاحب استاندار با تجربه شود مخالف رفتن او هستند.

,

 

,

ضمن این که بازوند با نقاط ضعف و کاستی های استان به خوبی آشناست و شرایط و نیازهای استان را به خوبی می داند و می تواند در دولت جدید بهتر از گذشته بر لرستان مدیریت داشته باشد.

,

 

,

البته برخی گمانه زنی ها نیز وجود دارد که اگر بازوند در لرستان نماند وی به احتمال قوی به عنوان یکی از استاندار استان های دیگر منصوب می شود و او را یک سرمایه مهم تلقی می‌کنند که نباید به سادگی از دستش داد.

,

 

,

 حال باید منتظر ایستاد و دید که تغییر و تحولات مدیریتی چگونه در لرستان رقم می خورد...

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه