اخبار داغ

یک محقق مطرح کرد

ارتباط سفیدبالک‌های تهران با محصولات تراریخته!/ چرا نتایج آزمایش تراریخته‌ها درز نمی‌کند!؟

ارتباط سفیدبالک‌های تهران با محصولات تراریخته!/ چرا نتایج آزمایش تراریخته‌ها درز نمی‌کند!؟
عمرانی عضو انجمن ارگانیک کشور گفت: تولید برنج و پنبه تراریخته ریشه در موسسه راکفلر آمریکا دارد؛ حتی به نظر می‌رسد مگس‌های سفید و سفیدبالکانی که در تهران وجود دارند ماحصل همین تحقیقات باشند چرا که موجوداتی ایجاد شده‌اند که به آفت‌کش‌ها مقاومند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتصاب های جدید در سازمان محیط زیست گویا فضای بازتری برای موافقان تولید محصولات تراریخته فراهم کرده است ،فضایی که با رویکرد علمی بنا دارد، مسائل زیست محیطی را بررسی کرده و با شعار "آب " سایر موضوعات را نظیر تراریخته مورد بررسی قرار دهد ،موضوعی که به نظر می رسد بی اعتنایی به مخالفان تراریخته را در خود داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نیره اعظم خوش خلق سیما ،مشاور فن‌آوری و بیوتکنولوژی سازمان محیط زیست در گفتگوی با سایت شهر فردا با اشاره به تولید مصرف تراریخته در داخل کشور گفت: سازمان محیط زیست در راستای وظایف خود باید مجوز تولید و واردات محصولات تراریخته را صادر کند و اکنون با اولویت بندی تلاش می کند تا ورود کارشناسی و با رویکرد علمی به موضوع تراریخته داشته باشد.

,

وی افزود: اکنون اولویت اول کشور آب است و سایر مسائل نظیر تراریخته نیز به موازت آن دنبال می شود ،چرا که واقعیت آن است که از سال 84 مجوز واردات محصولات تراریخته داده شده و تا سال 93 که قانون ایمنی زیستی اجرایی شد ،روند واردات ادامه یافت، از آن سال به بعد برای تولید و واردات  طبق قانون عمل می شود.

,

عضو سابق شورای سیاستگذاری امور زنان و خانواده وزارت علوم گفت : هم اکنون کمیته ای در سازمان محیط زیست متشکل از وزارت علوم ،وزارت بهداشت و درمان ،سازمان محیط زیست ،بیوتکنولوژی ،معاونت زراعت و سازمان حفظ نباتات تشکیل شده که برای تولید و واردات بر اساس رویکرد تخصصی مجوز صادر می کند.

,

خوش خلق سیما خاطر نشان کرد: سالانه 6.5 میلیون ذرت وارد کشور می شود که این کمیته بر اساس فرمول های استحصالی خود آن را ضبط و ربط می کند ، این رخ داد با بررسی اینکه کدام کشورها مجوز واردات به این گرید داده اند که شامل اتحادیه اروپا،آمریکا و کانادا هستند و آیا کشورهای تولید کننده خود مصرف کننده این محصولات هستند نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند.

,

رئیس سابق پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران گفت گفت : بررسی ها نشان می دهد کشورهایی نظیر آمریکا کانادا ،ژاپن ،کلمیا ،مکزیک در لیست تولید کنندگان برنج تراریخته هستند و خود این کشورها نیز با نصب برچسب از این محصولات استفاده می کنند.

,

وی تاکید کرد: الصاق برچسب بر محصولات کشاورزی چه تراریختگی باشد ،چه سموم شیمیایی جزء حقوق شهروندی است، تا مصرف کننده شناسنامه ای از مواد مصرفی خود در اختیار داشته  باشد.

,

این پژوهشگر ادامه داد: باید بررسی علمی شود تا مشخص شود سموم شیمیایی بکاررفته در محصولات تولیدی خطرناک تر است یا محصولات تراریخته ؟

,

فقط نتایج تحقیقاتی 400 محصول تراریخته تجاری سازی شده است 

,

عمرانی عضو انجمن ارگانیک کشور همچنین در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فرداگفت :موسسات زیادی درباره محوصلات تراریخته اظهار نظر می کنند اما بر اساس یررسی های منتشر شده آمریکا و اروپا مصرف آفت کش ها در این محصولات تا 12 درصد افزایش یافته که هم محصول و هم محیط زیست را آلوده کرده اند، محصولات تراریخته باعث مصرف علف کش می شوند  و شواهد حاکی است، اهداف تجاری پشت کار است.

,

وی تاکید کرد: تولید برنج و پنبه ، تراریخته ریشه در موسسه راکفلر آمریکا دارد، لذا ما خروجی بالایی در محصولات تراریخته نداریم و اهداف تجاری پشت آن است حتی به نظر می رسد مگس های سفید وسفیدبالکانی که در تهران وجود دارند ماحصل همین تحقیقات باشند چرا که موجوداتی ایجاد شده اند که به آفت کش ها مقاومند.

,

وی افزود: اینکه ادعا می شود برنج تراریخته جه مخاطراتی برای سلامت انسان دارد؟ باید پرسید چرا نتایج آزمایش برنج تراریخته در کشورهای سازنده تجاری نشده ؟و چرا تولید پنبه وبرنج تراریخته با مقاومت هایی روبرو شده است؟

,

 عضو انجمن ارگانیک با استفاده از منابع مالی در اختیار تولید کنندگان تراریخته  ادامه داد: تاکنون ریالی برای محصولات ارگانیک اختصاص داده شده است، حتی مرکز تحقیقات ارگانیک هم در کشور  وجود ندارد اما  نکته مهم این است که در مورد محصولات تراریخته از 20 هزار محصول تنها 400 محصول آزمایش سلامت را طی کرده و تجاری شده است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه